شناسهٔ خبر: 34777394 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار ایلام:

دولت بایست تصدی گری را رها کند و به مردم اعتماد کند

استاندار ایلام گفت: دستگاه های نظارتی از مراجع رسمی گزارش بگیرند و در این مسیر به اتحادیه ها و تشکل ها اعتماد داشته باشند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، قاسم سلیمانی دشتکی صبح روز پنجشنبه ۲۴ مرداد ماه در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت برگزار شد با تاکید بر این مهم که هرگاه در امور به مردم اعتماد کرده ایم و آنان در امور پیشگام بوده اند موفق بوده ایم، اضافه کرد: دولت بایست تصدی گری را رها کند و به مردم اعتماد نماید و دستگاه های نظارتی نیز از مراجع رسمی گزارش بگیرند و در این مسیر به اتحادیه ها و تشکل ها اعتماد داشته باشند.

وی در ادامه به سفر مقامات ارشد اقتصادی کشور به ایلام اشاره کرد و گفت: در آن سفر مصوبات مهمی رخ داد که در پیگیری ها صورت گرفته در مرکز منجر به تفاهم نامه های بسیار خوبی شد که دستگاه های ذی ربط می بایست با جدیت پیگیر این مهم باشند. 

استاندار ایلام در ادامه با انتقاد از معارضین محلی که در راه سرمایه گذاران مانع ایجاد می کنند، گفت؛ یکی از موانع بزرگ سرمایه گذاری در استان وجود همین معارضین محلی است.

وی با اشاره به این مطلب که اگر خواستار توسعه و ایجاد اشتغال در استان هستیم، گفت: مردم نیز بایست در ایجاد تسهیل در امر سرمایه گذاری همراهی نمایند و اگر جایی معارضین توجیه خاصی برای جلوگیری از کار سرمایه گذار ندارند بایست فرمانداران به موصوع ورود کنند.

نماینده عالی دولت در استان به وجود برخی مشوق های لازم برای سرمایه گذاری چون تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات طرح ها و پروژه های در مناطق مرزی استان اشاره کرد و گفت: قسمت مهم جذب سرمایه گذاری بسته به شرایط و تسهیلات لازم برای حضور سرمایه گذاران در داخل استان اتفاق می افتد که بایست در این مسیر اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن انتقاد از برخی شرکت های بزرگ استان که گردش مالی و واریز مالیات آنها خارج از استان انجام می پذیرد، خواستار رفع این مشکل شد و گفت: چرا گردش مالی و واریز مالیات این شرکت هایی که از ظرفیت های استان استفاده می کنند، بایست خارج از استان باشد!

وی در ادامه خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی بار دیگر تاکید کرد: قانون را به نفع مردم تفسیر کنند و با مشارکت بیشتر مردم در کارها هم افزایی ایجاد نمایند.

نظر شما