شناسهٔ خبر: 34777350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار ایلام:

هر محصولی که در استان تولید می شود باید در اولویت مصرف قرار گیرد

استاندار ایلام بر لزوم کمک به تولیدکنندگان و برداشتن موانع از سر راه آنها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارس پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه ۲۴ مرداد ماه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت برگزار شد، اظهار داشت: هر محصولی که در استان تولید می شود باید در اولویت مصرف قرار گیرد و ذیحساب ها حق پرداخت و تامین مالی برای محصولات مشابه خارج استان ندارند.

وی در ادامه بر واگذاری امور به مردم و بخش خصوصی تاکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش به این موضوع شد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: در شرایط کنونی باید به تولید کننده کمک کرد و تلاش جدی در راستای رفع موانع پیش روی آنها انجام داد.

وی سپس بر لزوم سرمایه گذاری در جهت بهره برداری از ظرفیت های استان تاکید کرد و گفت: ابتدا بایست زیرساخت ها مهیا شود تا سرمایه گذار فضای مثبتی پیش روی خود در استان ببیند.

وی افزود؛ برای ایجاد شهرک های تخصصی بایست اهتمام لازم صورت گیرد تا حداقل دو تا سه شهرک در استان ایجاد شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه بیمه امنیتی برای سرمایه گذاری در مرز را ضروری دانست تا سرمایه گذار با خیال راحت سرمایه خود را در مرز مستقر نماید.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: منابع بانک ها منابع مردمی است و دولت توان مالی در این شرایط ندارد و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ برای بانکها مشکل ایجاد کرده است.

وی افزود؛  تسهیلات یارانه ای محدود بوده و اولویت پرداخت باید به طرحهای در آستانه راه اندازی و بالای ۶۰ درصد اختصاص یابد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خارج از استان که دارای طرح هستند باید حساب بانکی در داخل استان افتتاح کنند تا گردش مالی بانک های ایلام افزایش یابد.

سلیمانی دشتکی در پایان از همه مدیران استان خواست با حذف بوروکراسی اداری در راستای رفع نواقص و هموار کردن مسیر سرمایه گذاری و تولید تلاش کنند.

نظر شما