شناسهٔ خبر: 34775724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران قهرمان مسابقات «بودو» اوراسیا شد

ارومیه- ایرنا- رییس گروه بودو کشور گفت: تیم منتخب «بودو» ایران با کسب ۳۰ مدال طلا، قهرمان نخستین دوره مسابقات اوراسیایی در ارومیه شد.

صاحب‌خبر -

سعید سلیمان‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین دوره مسابقات «بودو» اوراسیایی با حضور رزمی‌کاران از کشورهای سوئد، پاکستان، افغانستان،  ترکیه، جمهوری‌آذربایجان، گرجستان، عراق،  روسیه و ایران به مدت ۲ روز در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن‌دوست ارومیه برگزار شد.

رشته ورزشی بودو یکی از سبک‌های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی فعالیت داشت و از این پس با تشکیل گروه رزمی جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.  

وی اضافه کرد: پس از ایران، تیم افغانستان با کسب یک طلا، چهار نقره و ۲ برنز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و جمهوری‌آذربایجان با یک طلا،  یک نقره و ۲ برنز به مقام سومی رسید.

سلیمان پور بیان کرد: در این مسابقات ۱۵۰ ورزشکار خارجی و ایرانی در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان در رشته‌های فول‌کنتاکت، کیوان‌رولز و سلاح‌های نمایشی مبارزات خود را به نمایش گذاشتند.

رییس گروه بودو کشور اظهار کرد: تیم منتخب ایران در قالب ۲ تیم منتخب «الف و ب» با هدایت فرشید کریمی و کمال علی‌خواه از مربیان مجرب و باسابقه استان و کاپیتانی حجت بی‌درفش رزمی‌کار ملی‌پوش سلماسی در این دوره از رقابت‌ها حاضر بود.

فائق رافیف /Faeg rafiof/ رییس فدراسیون جهانی بودو و روسای فدراسیون های افغانستان و پاکستان در جریان رقابت‌های نهایی، میهمان ویژه این مسابقات در ارومیه بودند.

شعار رشته ورزشی بودو «ایجاد صلح و آرامش» بوده و ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند که «بهترین حمله همانا خوب دفاع کردن» است.  

گروه رزمی بودو ایران به طور رسمی با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده و ریاست آن را امیر رسولی، رییس هیات ورزش‌های رزمی آذربایجان‌غربی بر عهده دارد.  

۷۱۵۶/۲۰۹۳

نظر شما