شناسهٔ خبر: 34773068 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

محمود واعظی:رئیس جمهوری برلازمه اجماع برای برگزاری رفراندوم تأکید دارد

صاحب‌خبر -
‌رئیس دفتر رئیس جمهوری در باره این که چرا برگزاری رفراندوم در کشور تابو شده است بیان کرد: هر آنچه که در کشور در ۴۰ سال گذشته به دست آورده‌ایم نشات گرفته از رای مردم است. رفراندوم اگر بد بود در قانون اساسی نمی‌آمد. این که هرکس سلیقه خود را بخواهد به رفراندوم ربط دهد، بحث دیگری است.

به گزارش جماران، محمود واعظی گفت: برخی از کاندیداها که می‌خواهند به مجلس راه یابند از همین الان شروع به انتقاد کرده‌اند و مقداری فضا را ملتهب می کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که ظاهرا رئیس‌جمهوری بر اصل برگزاری رفراندوم برای حل مشکلات و اختلافات اساسی تاکید دارند و معاون حقوقی ایشان هم مطرح کرده‌اند که این طرح روی میز ‌رئیس‌جمهوری است ، گفت: رفراندوم موضوعی است که در قانون اساسی به صراحت بیان شده است و مساله منفی نیست. در گذشته هم رفراندوم برگزار کرده‌ایم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه بیان کرد: مهم این است مسیری را که قانون اساسی مشخص کرده است همان طی شود و همه بخش‌های ذیربط، مجلس، دولت و مقام رهبری روی موضوعات مهم توافق کنند ،زیرا اصل رفراندوم چیز خوبی است.وی در پاسخ این سئوال که به‌رغم مخالفت‌ها، پافشاری رئیس‌جمهوری بر این امر چه هزینه‌هایی را برای وی در برخواهد داشت؟ مطرح کرد: رئیس جمهوری روی چیزی پافشاری نمی‌کند. رئیس جمهوری چیزی را دنبال می‌کند که اجماعی در کشور باشد، یعنی مجلس و دولت و مقام رهبری روی آن تاکید داشته باشند.واعظی گفت: رئیس جمهوری بنا ندارد خط جدایی از نظام و ارگان‌های مختلف و مردم داشته باشد؛خصوصا در این شرایط که سران سه قوه و همه نهادها و اعضای دولت وظیفه‌شان این است گام‌هایی که بر می‌دارند، در جهت ایجاد انسجام، همبستگی و صمیمت بیشتر باشد. چیزی که دشمن را ناامید و توطئه‌های آن را خنثی می‌کند همبستگی در داخل کشور است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: آرامشی که به‌طور نسبی در چند ماه گذشته در مقایسه با سال گذشته وجود دارد، آمریکایی‌ها و دیگر کشورها را بسیار ناامیدکرده و شرایط آنها نسبت به ایران عوض شده است.

وی بیان کرد: درست است که هنوز فشارها روی مردم است و گرانی وجود دارد ،اما برای حل آنها تلاش می‌شود. آرامشی که وجود دارد را نباید به دست خودمان به هم بزنیم، خصوصا امسال که انتخابات مجلس را پیش‌رو داریم. این آرامش را باید همه با هم داشته باشیم که فضا فضای آرامی باشد.

نظر شما