شناسهٔ خبر: 34772968 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

همتی: بازار ارز به سمت ثبات و پیش‌بینی‌پذیری حرکت کرده است

صاحب‌خبر -
رئیس کل بانک مرکزی معتقد است: بازار ارز پس از یک دوره سخت که بیشتر از ناحیه فشارهای خارجی و تحریم همه جانبه و انتظارات منفی ناشی از آن بود، به تدریج به سمت پایداری و پیش بینی پذیری حرکت می کند.

به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی در توئیتی که دیروز منتشر کرد، افزود: تلاش بانک مرکزی در یکسال گذشته بطور عمده متمرکز بر مدیریت بازار و سامان دهی آن بوده است و طرح مباحثی مانند تامین مالی دولت یا کمک به بانک ها از راه تحولات نرخ ارز نه تنها براساس آمار بی اساس، بلکه جفای بزرگی در حق بانک مرکزی است.

به اعتقاد وی، کارشناسان می دانند که کنترل نوسان های نرخ ارز فرایند پیچیده ای است که با ابزارهای در اختیار بانک مرکزی انجام می گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرده است: همچنان بر عهد و برنامه یکسال پیش خود مبنی برصیانت از ذخایر بانک مرکزی پا برجا هستم و به صورت فزاینده به تقویت آن اهتمام جدی دارم.

وی اظهار داشت: بخش با اهمیت دیگری از اقدامات در دست انجام این بانک آن است که دوره تخطی برخی از بانک ها از مقررات ابلاغی و برخی نسبت ها، بویژه درصدهای سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی، اعطای وام های خاص به ویژه به اشخاص و شرکت های مرتبط و … به سرآمده است و بانک ها باید در چارچوب برنامه های بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، دستورالعمل ها و تصمیمات جدی و قاطعی را که در بانک مرکزی اتخاذ و به آنها ابلاغ خواهد شد، با جدیت تمام پیگیری واجرا کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما