شناسهٔ خبر: 34771984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

وزیر نیرو: آب دریای عمان به خراسان جنوبی انتقال می یابد

صاحب‌خبر -
 

سرویس شهرستا‌ن‌ها: در ۲ روز آخر هفته گذشته شماری از اعضای هیأت دولت و برخی از دیگر مسئولان در سفر به استان‌ها، ضمن افتتاح پروژه‌های عمرانی، درباره طرح‌های در دست اجرا و یا برنامه‌ریزی شده برای سال‌های آینده سخن گفتند که خبرهای آن در پی می‌‌آید.

بیرجند: وزیر نیرو گفت: عملیات انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی را هفته جاری شروع خواهیم کرد که کف آن ۶۰ میلیون مترمکعب و سقف آن ۱۱۰ میلیون مترمکعب است.‏

رضا اردکانیان پنجشنبه در دیدار با حجت الاسلام‌و‌المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: برای تامین آب درازمدت خراسان جنوبی ۲ کار مکمل یکدیگر به نتیجه رسیده که یکی از آن‌ها تصویب طرح سازگاری با کم آبی و دیگری انتقال آب به خراسان جنوبی از طریق دریای عمان است.

وی اظهار داشت: طرح مطالعات سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی در هفته جاری در کارگروه ملی به تصویب نهایی می‌رسد و همه دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.‏

اردکانیان اضافه کرد: طرح مطالعات سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی نیازمند همکاری بین سازمانی است تا بتوانیم سالانه ۱۳۰ میلیون مترمکعب از بیلان منفی آب سفره‌های زیرزمینی این استان را کاهش دهیم.‏

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در خراسان جنوبی یکهزار و ۳۶۰ پروژه در حوزه‌های آب، برق و فاضلاب را در دست اجرا دارد گفت: حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار این پروژه‌ها است که پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.‏اردکانیان گفت: در این سفر آبرسانی به ۲۰ روستای خراسان جنوبی با جمعیت ۳ هزار و ۷۰۰ نفر، نیروگاه خورشیدی سربیشه با ظرفیت ۷ مگاوات و ۱۶۵ پروژه متنوع برق‌رسانی با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان افتتاح شد.‏

وی با اشاره به اینکه عملیات آبرسانی به طبس و عملیات اجرایی طرح آبرسانی میان مدت به بیرجند با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان آغاز شد گفت: این طرح‌ها در بهار ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.‏وزیر نیرو اظهارداشت: پروژه نیروگاه طبس را با ساز و کار جدید تا پایان امسال فعال می‌کنیم تا این پروژه بزرگ منشاء تامین برق بیشتر و پایدار برای منطقه باشد.

وزیر نیرو درسفر به خراسان‌جنوبی بازدیدی از نیروگاه زغال‌سنگ سوز طبس، آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به شهر طبس، افتتاح طرح آبرسانی همزمان به ۲۰ روستای خراسان‌جنوبی، بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی سربیشه، افتتاح همزمان ۱۶۵ طرح برق‌رسانی استان، آغاز عملیات خط انتقال آب از دشت مختاران به شهر بیرجند، بازدید از روستاهای اطراف بیرجند در برنامه سفر داشت.‏وزیر نیرو در جلسه بررسی مسائل صنعت آب و برق استان خراسان جنوبی گفت: شاخص‌های توزیع و تقسیم مالی نیازمند بازنگری است و نمی‌توان نسخه یکسان را برای کل کشور در نظر گرفت.

اردکانیان افزود: همان‌طور که کشوری دارای شرایط اقلیمی متنوع داریم، باید بپذیریم که نمی‌توانیم نسخه‌های یکسانی برای توزیع منابع ملی بپیچیم.‏وی گفت: اگر مناطق مرزی ما اولویت خاص است و تثبیت جمعیتی در این مناطق مهم، است. باید در توزیع منابع، اهمیت کافی به این موضوع بدهیم.‏

اردکانیان تاکید کرد: باید به فکر مراودات و عرضه و تقاضاهای وسیع با همسایگان باشیم که با توجه به ظرفیت مرزی و منابع کشور همسایه و منابع خراسان‌جنوبی، محرومیت تنها موضوعی است که نباید به آن فکر کنیم.‏وزیر نیرو با تاکید بر اینکه باید بحث تعرفه گرمسیری و ضریب آب‌ها را اصلاح کنیم، گفت: باید اصل را بر تبعیض عمل نکردن بگذاریم و اگر یک نقطه‌ای با نقطه دیگر هم دما است، نباید تعرفه‌ها متفاوت باشد و در بخش آب هم نباید شرکت‌های آب و فاضلاب به دلیل برخی ضرایب زیان ده باشند.‏

وزیرنیرو با اشاره به اینکه براساس گزارش نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس۴۰ معدن منطقه شاهکوه نهبندان مشکل برق دارد، اضافه کرد: نباید صنعت و معدن به هیچ وجه مشکل برق داشته باشند و این مشکل را باید به جد دنبال کنیم.‏

وزیر کشور: مردم مجری ۸۵ درصد فعالیت‌های راهپیمایی اربعین هستند

مشهد – خبرنگار اطلاعات: وزیر کشور گفت: اجرای ۸۵درصد اقدامات مرتبط با راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، تامین منابع و تمهید شرایط لازم برای این رخداد آیینی از سوی مردم انجام می شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی پریروز در مراسم گشایش دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی در مشهد افزود: دولت و دستگاه های اجرایی در فعالیت های مرتبط با راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی فقط تامین کننده زیرساخت، امکانات و خدمات مورد نیاز همین حوزه هستند.

وی اربعین حسینی را رابطه بین انسان ها در احسان، ایثار، نیکوکاری، خوبی و مظاهر اخلاقی دانست و تاکید کرد: طی مدت ۲۰روز دست کم دو میلیون و ۳۰۰هزار نفر از ایران در آیین راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و همه کارها هم توسط مردم انجام می شود .

وزیر کشور ادامه داد: اگر در کنار فعالیت های ظاهری، در حوزه اعتقادات، امور فرهنگی و معارف و اخلاقی هم کارها را به خوبی جلو ببریم جامعه ما برای دل ها و لب های خسته بشری الگو می شود زیرا اربعین حسینی موضوع شیعه و سنی نیست بلکه موضوعی انسانی و متعلق به همه انسان های آزادیخواه است که می خواهند هماهنگ با ذات خداخواهی خود زندگی کنند.

وزیر کشور همچنین در حاشیه این مراسم گفت: همکاری دولت و کشور عراق در موضوع آیین راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی با جمهوری اسلامی بسیار خوب است.

رحمانی فضلی افزود: بدون همکاری های خوب مسئولان دولت عراق امکان ندارد افزون بر دو میلیون زائر از ایران روانه آیین پیاده روی اربعین حسینی شوند.

وی نحوه تعامل و همکاری مسئولان عراقی در موضوع گذرنامه، خدمات و امنیت مرتبط با راهپیمایی اربعین حسینی را هم بسیار خوب توصیف و تاکید کرد: هفته آتی وزیر کشور عراق به منظور تامین، گسترش و بهبود کیفیت خدمات آیین پیاده روی بزرگ اربعین حسینی به تهران سفر می کند.

وزیر کشور همچنین به حذف روادید برای ایرانیان در سفر به عراق برای شرکت در آیین های اربعین حسینی امسال اشاره کرد و گفت: بر اساس توافق انجام گرفته با مسئولان عراقی، پس از دهه نخست محرم تا آخر ماه صفر این روند ادامه می یابد و نیازی به اخذ روادید از سوی شهروندان ایرانی برای سفر به عراق نیست.

وی گفت: البته این امر به هیچ وجه به معنای نبود نظارت بر رفت و آمدهای مرزی مردم بین ایران و عراق نیست لذا همه نظارت های لازم در این ارتباط انجام می شود. تاسیسات مرزی و مسئولان امور مرزها هم آمادگی لازم را از همه نظر دارند و هیچ مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

در این مراسم با اهدای هدایا و برکاتی از نمایندگان موکب‌داران کشور بلژیک، ترکیه، لبنان، افغانستان، بحرین، یمن، سوریه، پاکستان، هند، ایران و عراق تقدیر و تشکر به عمل آمد.

همچنین در ادامه با لوح مزین به شعار «الحسین یجمعنا» از سفیر کشور عراق در ایران توسط تولیت آستان قدس رضوی تقدیر به عمل آمد.بنا به این گزارش دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی با حضور ۶۵۰نفر از ۱۰کشور مسلمان دیروز به کار خود پایان داد.

بازدید از محلات حاشیه شهر

وزیر کشور به همراه علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد به طور سرزده از برخی محلات حاشیه شهر مشهد دیدن کرد.

استاندار خراسان‌رضوی در جریان این بازدید پس از ارائه گزارشی از برنامه‌ریزی انجام گرفته برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد، گفت: تاکنون ۲۰ دفتر تسهیلگری در سکونتگاه‌های غیررسمی راه‌اندازی شده است و این تعداد به ۶۶ دفتر در تمامی محلات حاشیه شهر افزایش خواهد یافت.

رزم‌حسینی افزود: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر، ۸ دفتر تسهیلگری در سکونتگاه های غیررسمی زیر پوشش طرح‌‌ “نجات” قرار گرفته است.

وزیر کشور و استاندار خراسان‌رضوی در حاشیه این بازدید، در جمع شماری از ساکنان محله پورسینا در حاشیه شهر مشهد حضور یافتند و با آنها به گفتگو پرداختند.

در پی درخواست مردم در جریان این بازدید از وزیر کشور ، با دستور استاندار خراسان رضوی مقرر شد جلساتی با حضور شخص استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محلات حاشیه شهر برگزار شود و مسائل و مشکلات ساکنان این مناطق به طور میدانی مورد بررسی قرار گیرد.

نوبخت: خط‌آهن میانه ـ تبریز تا ۲ ماه آینده ‏افتتاح

می شود ‏

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:‌ به‌رغم شرایط تحریمی و دشوار، طرح راه آهن میانه ـ تبریز در حد فاصل میانه ـ بستان‌آباد ظرف یک تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد‎.‎نوبخت در حاشیه دیدار از طرح خط آهن میانه ـ تبریز افزود: ‌بر اساس تعهد رئیس‌جمهوری در سفر به آذربایجان شرقی این طرح محقق می‌شود و در این خصوص ۱۳۲ کیلومتر از راه آهن میانه ـ بستان‌آباد آماده بهره برداری شده است‎.‎‏ ‌‌در ادامه این طرح که ۴۴ کیلومتر را در بر می‌گیرد، خط‌آهن از بستان آباد به تبریز وصل می‌شود که این بخش نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد‎.‎‏ همچنین طرح قطار راه آهن میانه ـ بستان آباد تبریز از جمله طرح‌های بزرگی است که مراحل پایانی خود را می‌گذراند‎.

‎وی ادامه داد: ‌مشکل اعتباری در خصوص این طرح وجود ندارد و بخش اول آن در آستانه بهره‌برداری است و به زودی ۴۰ میلیارد تومان دیگر برای اتمام این طرح پرداخت می‌شود‎.‎‏ او تاکید کرد: این طرح با هنر دولت و اولویت گذاری‌های انجام شده به مرحله اجرا گذاشته شده است‎.‎‏ خط آهن دوخطه میانه ـ بستان آبادـ تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهرانـ تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران ـ تبریز شروع می‌شود و با گذر از شهرهای ترکمن چای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز وصل می‌شود‎.‎‏ طرح راه آهن میانه ـ تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر است که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه ـ بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است‎. خط آهن میانه ـ بستان آباد ـ تبریز، ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵٫۵ ساعت کاهش می‌دهد‎. این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده است و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود‎.

کشور در زمینه تامین داروهای اساسی کمبودی ندارد

اراک و دلیجان- خبرنگار اطلاعات: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشور در تامین اقلام داروهای اساسی کمبودی ندارد و داروهای مورد نیاز بیماران خاص و سخت درمان نیز با ارز دولتی تامین شده است.

سعید نمکی در سفر به استان مرکزی، در شهرستان محلات افزود: سامانه تحویل دارو برای بیماران خاص در منزل ایجاد شده و این سامانه برای جلوگیری از مراجعه بیماران سخت درمان به مراکز عرضه دارو و ایستادن در صف است.

وی اظهارداشت: ۵ هزار دانشجوی پزشکی اکنون در کشور وجود دارند و سالانه ۷ هزار نفر از مراکز علمی دانش‌‌آموخته می‌شوند و به جامعه پزشکان می‌پیوندند.

نمکی از اختصاص ۳۰ درصد ظرفیت رشته‌های پزشکی به افراد بومی استان‌ها خبرداد و افزود: با اقدامات انجام شده تا ۴ سال آینده مشکل کمبود پزشک در نقاط مختلف کشور حل می‌شود.

نمکی افزود: بیمارستان محلات از جمله مراکز درمانی فرسوده است که بازسازی و به روز‌رسانی آن در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان مرکزی به مراکز بیمارستانی و درمانی شهرستان ساوه، محلات و دلیجان سرکشی کرد و عملیات اجرایی یک پایگاه سلامت و بهره‌برداری از درمانگاه خیریه محلات و بهره‌برداری از خط دارویی جدید واحد مهبان داروی ساوه با حضور وی آغاز شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان‌های محلات و دلیجان گفت: ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور در طرح بسیج ملی پایش فشار خون مشارکت کردند. در اجرای این طرح ملی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مبتلا به فشار خون بالا در شرایطی شناسایی شدند که پیش از آن از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

وی از ایجاد ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری کوچرو در کشور خبرداد و گفت: مراقبت از زنان باردار، کودکان و ارایه خدمات بهداشتی ازجمله اقداماتی است که به وسیله این پایگاه‌ها ارایه می‌شود. نمکی گفت: ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور به برکت انقلاب اسلامی به دست متخصصان داخلی تولید می‌شود، در حالی که این شاخص بیش از انقلاب اسلامی کمتر از ۲۵‌درصد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ۳۸۰ هزار مرگ سال ۹۶ در کشور اتفاق افتاده که ۳۱۳ هزار مورد آن مربوط به بیماری‌های غیرواگیردار بوده است.

۸۵ درصد واردات کشور در فرآیند تولید به کار گرفته می‌شود

اصفهان: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۸۵ درصد واردات کشور را کالاهای سرمایه‌ای، واسطه‌ای، مواد اولیه و تجهیزات تولیدی تشکیل می‌دهند که در فرآیند تولید به‌کار گرفته می‌شود.

فرهاد دژپسند در حاشیه برگزاری جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: واردات کشور ما کالاهای مصرفی نیست و این نوع واردات به این دلیل که خطوط تولیدی را به راه می‌اندازند و زمینه اشتغال را در کشور فراهم می‌کند، اهمیت فراوان دارد.

دژپسند ادامه داد: با الکترونیکی‌کردن اقتصاد، شفاف‌سازی و دیوار شیشه‌ای ایجاد می‌شود و می‌توانیم راحت‌تر با فساد مبارزه کنیم و تمامی ناکارآمدی‌ها را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

همچنین برای سهولت فعالیت‌های بخش خصوصی تفاهم‌نامه‌هایی را با وزارت رفاه، قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و وزارت صمت، برای جمع‌آ‌وری اطلاعات امضا کرده‌ایم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان نیز گفت: اقتصاد مقاومتی برخلاف تصور برخی‌ها، حصارکشی به دور خود، اعمال اقتصاد ریاضتی و قطع ارتباط با کشورهای دنیا نیست. اقتصاد مقاومتی بر خلاف تصور برخی افراد، اقتصاد پویایی است که توسعه درون‌زا و برون‌زا را مد نظر دارد و تعامل با اقتصاد جهان به منظور دستیابی به فناوری‌های نوین، افزایش تولید و صادرات محصولات ملی و بالابردن سهم کشور در بازارهای بین‌المللی را دنبال می‌کند.

وی از صنعت، کشاورزی و آب به عنوان بخش‌های تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: این دستگاه در کنار بخش‌های علم و فناوری برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، ماموریت‌های سنگینی بر عهده دارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است، گفت: اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در این خطه وضعیت مشخص دارد و چنانچه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی این استان خوب کار کند، می‌تواند الگویی موفق برای سایر استان‌ها باشد.

توسعه کشت گلخانه‌ای راه‌حل کاهش مشکلات آبی کشور است

شیراز: وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان فارس با تاکید بر لزوم توسعه گلخانه‌ها گفت: توسعه گلخانه‌ها راه‌حل چالش‌های اساسی نظیر کم‌آبی، کاهش منابع طبیعی و اشتغالزایی است که در حال حاضر کشور ما با آن روبرو است و می‌توان با توسعه گلخانه‌ها اهدافی از جمله سازگاری و کم‌آبی، رفع بیکاری و کاهش مشکلات حوزه کشاورزی را محقق کرد.

محمود حجتی افزود: در هر هکتار گلخانه مستقیما برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و علاوه بر آن، اشتغالزایی غیرمستقیم در حوزه‌هایی نظیر صنایع بسته‌بندی، پردازش، صادرات و … ایجاد می‌کند و رونق می‌دهد. حجتی تولید بیش از حد به صورت تازه‌خوری و یا فرآوری شده را باعث ایجاد پس‌زدگی در بازار عنوان کرد و گفت: عدم رعایت این موارد افت قیمت را در بازار به دنبال دارد، البته در حال حاضر به منظور پشتیبانی از تولید‌کننده با همکاری سازمان تعاون روستایی خرید توافقی گوجه‌فرنگی در دستور کار قرار گرفته است تا قیمت از نرخی‌ حداقلی بیشتر کاهش نداشته باشد و کشاورزان زیان زیادی متحمل نشوند.

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان فارس در دیداری از کشتارگاه درجه یک کشور در مرودشت گفت: ویژگی این کشتارگاه دنبال کردن زنجیره تولید است، به گونه‌ای که بسیاری از بخش‌ها نظیر تولید مرغ مادر، جوجه یک روزه، بسته‌بندی و توزیع در آن وجود دارد و ۳۰۰ مزرعه پرورش مرغ تحت پوشش آن فعالیت می‌کند.

با حضور وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه مزرعه مرغ تخم‌گذار زرینه اقلید نیز افتتاح شد. حجتی همچنین از واحد پرورش شترمرغ شاهد واقع در شهرستان آباده دیدن کرد.

طرح کشت شیرین بیان اقلید در کشور بی‌نظیر است

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان فارس، مزرعه شیرین بیان اقلید را از نظر نوع طرح بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: مراتعی که قبلاً استفاده چندانی از آن نمی‌شد، در یک حرکت ابتکاری به مزرعه شیرین بیان که کاشتی بسیار کم‌آب بر است، بدل شده است که جای قدردانی دارد.حجتی، این فعالیت را نو‌ و ابتکاری خواند و افزود: این طرح از نظر نوع کاشت و هم از نظر نظام کشت که با همکاری مسئولان و مردم عشایر منطقه به سرانجام رسیده است، در سطح کشور بی‌نظیر است.این کشت برای اولین بار در کشور انجام شده و نزدیک به ۱۰۰ هکتار از این مزرعه ۲۰۰ هکتاری زیر کشت شیرین‌بیان رفته است.وی با بیان اینکه شیرین‌بیان در صنعت داروسازی کشور کاربرد زیادی دارد، افزود: تولید انبوه شیرین‌بیان و صادرات آن به جهت ارزآوری در رونق تولید اقتصاد کشور موثر است.مزرعه شیرین بیان اقلید با مساحت ۲ هزار و ۳۳۱ هکتار برای کشت گیاه دارویی شیرین بیان در سطح ۱۸۵ هکتار با اعتبار ۵۶۰۰ میلیون ریال از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری و ۲۴۰ میلیون ریال از محل یارانه کشت ایجاد شده است.در ادامه این سفر، طرح ساخت کارخانه کشت و صنعت صبح امید زاگرس در زمینه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان با ظرفیت ۴۵ هزار تن در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع در بخش مرکزی اقلید آغاز شد. میزان سرمایه‌گذاری این طرح ۱۲ میلیارد تومان بلا اشتغالزایی مستقیم، برای۲۰ نفر است.

ساخت نخستین مدرسه اوتیسم

زاهدان – خبرنگار اطلاعات: عملیات ساخت نخستین مدرسه دکان اوتیسم سیستان و بلوچستان با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در زاهدان آغاز شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم گفت: مدرسه اوتیسم با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال توسط دولت در مدت یک سال در زاهدان ساخته خواهد شد.

مریم حجتی نسب اظهار داشت: زیربنای این مدرسه هزار و ۵۳۶ متر مربع است که در قالب ۶ کلاس ساخته می شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این مدرسه ۴۵ دانش آموز اوتیسم سیستان و بلوچستان زیر پوشش فعالیت های آموزشی قرار می گیرند.

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین از بیمارستان در حال ساخت فرهنگیان سیستان و بلوچستان در زاهدان دیدن کرد.

عملیات ساخت این بیمارستان از سال ۷۱ آغاز شده و تا مرحله دیوار کشی و اسکلت فلزی پیش رفته بود و از سال ۹۴ با تامین اعتبار از محل اعتبارات صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه عملیات ساخت آن آغاز شد و تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین در مراسم کلنگ‌زنی ساخت دانشگاه فرهنگیان چابهار گفت: این پروژه با مشارکت نیکوکاران، مسئولان محلی و ۲۵درصد از سوی وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود .

حسینی در این مراسم که استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و شماری از مردم چابهار هم حضور داشتند افزود: از هیچ کوششی برای توسعه آموزشی و فرهنگی دریغ نمی کنیم و اقدامات لازم را برای چابهار انجام می دهیم.

او از تلاش‌های مسئولان محلی برای واگذاری رایگان زمین ساخت دانشگاه فرهنگیان قدردانی کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان هم اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان چابهار نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارد و می تواند بخشی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش را رفع کند.

احمدعلی موهبتی افزود: چنانچه نیاز به زمین بیشتر برای دانشگاه فرهنگیان باشد اقدامات لازم برای اختصاص زمین انجام خواهد شد.

خداحافظی با مدارس خشت و گلی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین با حضور در روستای «تنگ آب کاهوکان» از توابع شهر گشت سراوان گفت: تا آخر آبان ماه امسال جشن خداحافظی با ۱۷۰ مدرسه خشت و گلی موجود در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه طرح حذف مدارس خشت و گلی تا اول مهر در کل کشور و تا پایان آبان ماه امسال در مدارس سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد، افزود:۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس و ۶۷ میلیارد تومان هم برای خرید وسایل آموزشی و کمک آموزشی دانش آموزانِ این استان اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد:۵۰۰ کلاس درس در اول مهر ماه به دانش آموزان این استان تحویل خواهد شد تا گامی بلند برای استاندارد سازی فضا و تجهیزات برداشته شود.

سرپرست وزارت آموزش وپرورش همچنین در سفر شهرستان سیب و سوران قول اتمام ساخت هنرستان کار و دانش سوران، حذف هشت مدرسه خشت و گلی این شهرستان و ساخت ۲ خوابگاه شبانه روزی دخترانه در سوران و منطقه پسکوه را داد.

دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازار مبل ملایر

همدان – خبرنگار اطلاعات: وزیر صنعت، معدن و تجارت، از سومین جشنواره مبل و منبت شهرستان ملایر دیدن کرد.سومین جشنواره مبل و منبت ملایر از ۲۲ مرداد آغاز شده است و بیش از ۴هزار و۵۰۰ کارگاه مبل و منبت و بیش از ۱۵۰ نمایشگاه تولید و عرضه این هنر صنعت در این جشنواره، دست ساخته‌های استادکاران مبل و منبت را عرضه کرده اند.

رحمانی همچنین از کارخانه بافتینه با تولید سالانه ۲۸۰۰تن منسوج بی بافت و اشتغال ۱۸۲ نفر دیدن کرد.دیدار از شرکت بافتسان با تولید سالانه ۱۹هزار و ۱۵۲ تن منسوج بی‌بافت و اشتغال ۸۶ نفر، دیگر برنامه وزیرصمت در سفر به ملایر بود.وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان تویسرکان نیز در جشنواره روستایی مبل و منبت این شهرستان شرکت کرد.‏

نظر شما