شناسهٔ خبر: 34770701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سماع دف در سنندج/عشق بازی دف‌ و دف‌نواز

آوای نوای رحمت در سرزمین کردستان طنین‌انداز شد و عاشقان و عارفان را در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی دف نوای رحمت گرد هم آورد تا بار دیگر صدای پایتخت دف جهان را جهانی سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صفحات تقویم ورق خورد و بلاخره به روزی رسید که خیلی از دف‌نوازان و مردم فرهنگی استان کردستان و سایر نقاط کشور منتظرش بودند تا ساز دف کوک شود و بر بام پایتخت دف جهان بار دیگر شور شیرینی بنوازد شوری از جنس عاشقی و به رنگ هم‌نوایی و اتحاد...

نهمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی دف نوای رحمت امسال نیز با همت والای حوزه هنری کردستان و با عنوان نکوداشت محمدجلیل عندلیبی کار خود را با بارش رحمت الهی آغاز کرد تا شاهد حرکت فرهنگی دیگر در دیار فرهنگ و هنر کردستان باشیم...

سنندج پایتخت جهان و زادگاه استادنی که تمام عمرشان را در کف خدمت به دف نهادند بار دیگر میزبان نهمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی دف نوای رحمت شد و دف‌نوازان را از چهار گوشه سرزمین ایران عزیزمان به سوی خود کشاند تا با هم به فستیوالی بنشینند.

امروز و پس از دو روز اجرای گروه‌های دف‌نوازی و تک‌نوازی هنرمندان دف‌نواز، جشنواره نهم هم به ایستگاه پایانی رسید.

در پردیس سینمایی بهمن سنندج نوای ملکوتی قرآن مجید آغازگر پایان یک شروع شیرین بود، جشنواره نوای رحمت که گوش‌ها را نوازش داد و قلب‌ها را به آسمان پرکشاند.

سرود ملی کشورمان که در پردیس سینما بهمن طنین‌انداز شد همگان به احترامی عاشقانه سرپا ایستادند و قلب‌ها را به عشق سربلندی ایران‌زمین لبریز از افتخار کرد.

اجرای مشترک دف‌نوازان دو استان کردستان و آذربایجان شرقی شامل گروه سماع از تبریز به سرپرستی یونسی و تار و پود و ماهور به سرپرستی پیمان صفوتی از زیباترین جلوه‌هایی بود که آوای اتحاد و نمود وحدت بین ایرانیان را در این جشنواره به تصویر کشید را در افتتاحیه این جشنواره بی‌نظیر شاهد بودیم و امروز در اختتامیه جشنواره نیز گروه موسیقی خوش‌نوایان به سرپرستی پیمان سلیمی‌فرد، پنج قطعه از آثار استاد محمدجلیل عندلیبی را اجرا کردند.

پیمان سلیمی‌فرد که از شاگردان استاد محمد جلیل عندلیبی و سرپرست گروه خوش نوایان است در اختتامیه این جشنواره قطعات «هرکسی کسی داره، از دست عشق، هی‌گل، بی همگان به سر شود و میهن» را در قالب یک اثر تنظیمی به خوانندگی رضا صلواتی از نوادگان استاد سید علی اصغر کردستانی اجرا کردند.

تنوع قومی و فرهنگی آنجا نمود پیدا کرد که دف‌نوازان کردستان و تربت جام قطعه مشترک را با صدای شهرام منصوری اجرا کردند.

نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت به همت حوزه هنری استان کردستان و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر از ۲۲ تا ۲۵ ماه جاری در پردیس سینمایی بهمن شهر سنندج برگزار شد و امروز با معرفی برترین‌های بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما