شناسهٔ خبر: 34769882 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

ماجرای جدایی برانکو از پرسپولیس چه بود؟

صاحب‌خبر -

جدایی برانکو هنوز هم برای تعداد زیادی از طرفداران پرسپولیس، یک موضوع غیرقابل باور است. ایرج عرب گذشتن چند ماه درباره این پرونده توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش خبرآنلاین؛ صبح امروز، ایرج عرب در برنامه ورزش و مردم حاضر شد و درباره جدایی برانکو صحبت‌هایی را انجام داد.

او در این‌باره گفت: «مشکلات و حواشی را پشت سر گذاشتیم و پس از آن توانستیم در جم قهرمان لیگ شویم و سپس در مسابقات جام حذفی هم قهرمان شدیم. از این موضوعات فارغ شده بودیم که به بحث رفتن برانکو وارد شدیم که صحبت درباره آن نیاز به یک جلسه کامل دارد. موضوع رفتن برانکو کاملاً ساده بود که پیچیده‌اش کردند. برانکو قبل از رفتن به ما گفت که هستم و برنامه دارم. ما ۵۰۰ هزار یورو یک ماه و نیم قبل از رفتن برانکو به او داده بودیم. بعد از رفتن برانکو از ایران وکیل او یک نامه‌ای مبنی بر پرداخت طلب برانکو به باشگاه داد و در آن نامه مطرح شده بود که باید پاداش قهرمانی‌ها هم پرداخت شود و ۲۲۰ هزار یورو هم به عنوان پیش پرداخت فصل بعد پرداخت شود. پول برانکو آماده و در باشگاه صورت‌جلسه شد. بلافاصله ما مکاتبه کردیم و او هم شماره حساب داد که امکان واریز نداشتیم. ما بیشتر از ۳۰، ۴۰ هزار یورو نمی‌توانستیم پرداخت کنیم و گفتیم به صورت نقد این مبلغ را در امارات پرداخت کنیم و یا در تهران دریافت کنند. این اتفاقات چهار روز قبل از تاریخی که پیش از این برانکو مطرح کرده بود، رخ داده بود. در تاریخ ۱۶ ژوئن برانکو اعلام کرد که می‌خواهد یکطرفه فسخ کند. او از همان زمان وارد فاز جدایی از پرسپولیس شد. بعد از آن مشخص شد که یکی دو ماه قبل از رفتنش از ایران تمام وسایلش را از طریق گمرک از ایران خارج کرده بود و کسی از این موضوع خبر نداشت. این مسائل نه با عقل جور در می‌آید و نه با منطق. آقای وزیر هم موافق ماندن او بود و ما در جلسات هیئت مدیره هم در چندین جلسه دنبال این بودیم که برانکو در پرسپولیس بماند.»

او درباره آینده پرونده برانکو و انتخاب کالدرون گفت: «عرب با بیان اینکه برانکو از قبل تصمیم به جدایی از پرسپولیس داشت، گفت: هر اتفاقی هم می‌افتاد تأثیری در جدایی او نداشت. برانکو یک سال به پرسپولیس تعهد داشت و ما هم یک شرکت دولتی هستیم و نهادهای نظارتی از ما سؤال خواهند کرد که بابت فصلی که تعهد داشته است و کار نکرده چه اقدامی انجام داده‌اید؟ ما به هیچ وجه دنبال شکایت نیستیم و دنبال حل این موضوع هستیم، ولی در آینده باید جوابگوی نهادهای نظارتی باشیم. اینکه عنوان می‌شود درون باشگاه مسائلی هست که این موضوعات را بپوشاند، درست نیست. ما فرصت‌مان بسیار کم شد، چون هم‌زمان با فصل نقل‌وانتقالات درگیر موضوع رفتن برانکو شدیم. بعد از آن هم کار ما انتخاب سرمربی جدید شد و در یک سفر ۴۸ ساعته در استانبول مذاکرات‌مان را با گزینه‌های‌مان انجام دادیم که در نهایت آقای کالدرون به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد. مذاکرات ما با مربیان خارجی در ترکیه به نحوی بود که ما مدام در حال گفت‌وگو بودیم و رنگ نور و آفتاب را ندیدیم.»

نظر شما