شناسهٔ خبر: 34769837 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

وعده سخنگوی کمیسیون اصل نود درباره افشای یک فساد بزرگ

سخنگوی کمیسیون اصل نود اعلام کرد بزودی جزئیات یک فساد بزرگ در مافیای خودرو را فاش می کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از ایسنا، سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به اسناد در اختیار در مورد فساد در طراحی خودرو سمند، گفت که به زودی پرده‌ای دیگر از یک فساد بزرگتر در ⁧مافیای خودرو⁩ را اعلام خواهد کرد.

پارسایی نوشت: «فساد خودروسازی جدید نیست. در دهه ۷۰ که بزرگترین اختلاس تاریخ کشور ۱۲۳ میلیارد بود، برای طراحی سمند، ۱۲۰ میلیارد تومان با ارز ٤٠٠ تومانی، معادل ٣٥٠٠ میلیارد تومان امروز، پرداخت شد و این طراحی گران نه جذاب بود نه استاندارد. ‏البته این مبلغی است که خودروساز اعلام کرده، اما اسنادی در دست است که نشان می‌دهد وام اخذ شده بابت طراحی خودروی ملی بیشتر از این مبلغ است و این در حالی است که یک طراح ایرانی برند‌های معتبر خودرو در جهان، همان زمان حاضر بود به رایگان، طراحی خودروی ملی را انجام دهد. اما چون برای سودجویان، منفعت نداشت، نپذیرفتند. ‏زمان استاندارد طراحی یک خودرو در جهان هم دو تا سه سال است، ولی طراحی سمند ٧ سال زمان برد. ‏این مشت نمونه خروار بود و به زودی پرده‌ای دیگر از یک فساد بزرگتر در ⁧مافیای خودرو⁩ را اعلام می‌کنم.»
 
این نماینده اواخر تیرماه نیز اعلام کرده بود پرونده شکایت مردم از خودروسازان در کمیسیون اصل نود نهایی شده و به زودی در اختیار هیئت رئیسه قرار می گیرد تا در صحن مجلس مطرح شود.

برچسب‌ها:

نظر شما