شناسهٔ خبر: 34769241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آیت‌الله علم‌الهدی:

فریب برجام را دوباره در اینستکس نخورید

امام جمعه مشهد گفت: در برجام به رهنمودهای رهبری عمل نکردید و ضرر کردید در اینستکس به سخنان رهبری گوش کنید تا دوباره فریب نخورید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس گفت: در مسئله برجام به رهنمودهای مقام معظم رهبری گوش ندادید و ضرر کردید، اینجا [اینستکس] به فرمایش رهبر انقلاب گوش دهید، تا دوباره فریب نخورید.

وی با تبریک ولادت امام دهم شیعیان، اظهار کرد: امشب شب میلاد مسعود امام هادی (علیه‌السلام) است، این عید سعید را به محضر مقدس شما برادران و خواهران تبریک عرضه می‌دارم.

امام جمعه مشهد سالروز ورود آزادگان جنگ تحمیلی به میهن را یادآور شد و افزود: فردا روز ورود آزادگان به سرزمین میهن و حضور ارزشمند این تابلوی شفاف ایثارگری و مقاومت در عرصه انقلاب مقدس اسلامی است، امیدوارم برکات این عزیزان در این موقعیت خاص گام دوم انقلاب به‌عنوان یک ثمره گام اول انقلاب در توسعه انقلاب مقدس اسلامی ما مؤثر باشد.

علم‌الهدی اضافه کرد: این هفته، هفته جهانی مسجد است و از حضور پر فیض علمای اعلام، ائمه جماعت و کارگزاران مرکز امور مساجد در نمازجمعه تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال همه این عزیزان را در مجاهداتی که در راه توسعه ارزش‌های انقلاب و نظام در عرصه این سنگرهای آسمانی دارند، مأجور بفرماید.

توطئه حکومت عباسی برای از بین بردن امامت

وی توطئه حکومت عباسی را برای از بین بردن جریان ولایت و امامت یادآور شد و تصریح کرد: مسئله عظمت ولادت امام هادی (علیه‌السلام) به‌عنوان نور دیده امام هشتم که در حقیقت عید امروز و فردای ما تعلق خاصی به حضور مقدس امام رضا (علیه‌السلام) دارد، یک عامل کشف توطئه و شکست توطئه حکومت عباسی بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: با ولادت امام هادی (علیه‌السلام)، توطئه شیطانی مأمون شکست خورد و شکست این توطئه نیز اعلام شد، مأمون بعدازاین‌که امام هشتم (علیه‌السلام) را به شهادت رساند و به بغداد رفت، گرایش یک پارچه بدون اختلاف شیعه را به آقازاده هشت ساله امام رضا (علیه‌السلام) دید، شدیداً ناراحت شد، درصدد برآمد به‌گونه‌ای این امام به‌ظاهر کودک را در طول قدرت خلافت قرار دهد.

علم‌الهدی ادامه داد: دستور داد امام جواد را از مدینه به بغداد آوردند، با شگرد شیطانی مخصوص امام را مورد تجلیل قرار داد و برای هضم امامت در قدرت خلافت عباسی، دختر 9 ساله‌اش، ام الفضل را به نکاح امام جواد (علیه‌السلام) درآورد.

وی افزود: با این اقدام به دنبال آن بود امام جواد (علیه‌السلام) داماد خلیفه شود و امامت در خلافت هضم بشود و دیگر هیچ جریانی به نام امامت در عرصه فعالیت و تلاش سیاسی مردم برخوردار نباشد اما امام جواد (علیه‌السلام)، حجت بالغه الهی است که در ظرف سن و سال نمی‌گنجد و هشت ساله و 60 ساله ندارد.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: امام از قدرت وابستگی به خلافت به‌عنوان جریان آزاد برای توسعه امامت و ولایت اهل‌بیت (علیه‌السلام) و خودشان استفاده کردند اما این‌طور نبود که امامت در خلافت هضم بشود.

علم الهدی یادآور شد: عقیم بودن ام‌الفضل وسیله‌ای شد که امام تجدید فراش کردند و خانواده اصلی‌شان را در جای دیگر تشکیل دادند، با ازدواج با حضرت سمانه خاتون، بیت امامت از کانون خلافت عباسی به منزل سمانه خاتون منتقل شد و خانواده اصلی امام به‌عنوان مرکز اصلی بیت امامت مشغول فعالیت شد.

وی بیان کرد: مثل فردا صبحی که خورشید جمال امام هادی (علیه‌السلام) در منزل سمانه خاتون درخشیدن گرفت و دنیای اسلام را روشن کرد، آن‌وقت فهمیدند این توطئه شکست‌خورده است و مسئله امامت و ولایت قابل‌هضم در خلافت نیست.

سیره و روش اهل‌بیت (علیه‌السلام)، زنده کننده جریان زندگی و دینی جامعه

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که سیره و روش ائمه برای جریان امروز زندگی ما هست، خاطرنشان کرد: امام ما، امروز هست، یعنی امام هادی(علیه‌السلام) و امام جواد‌(علیه‌السلام) برای امروز ما امامت دارند، 12 قرن پیش زندگی می‌کردند ولی امام امروز ما هستند به این خاطر که سیره، روش، احادیث و تعالیمشان، زنده کننده جریان زندگی دینی، اسلامی و ولایی ماست.

علم‌الهدی با بیان این‌که ائمه برای مقابله با توطئه دشمن، به سراغ خودشان نمی‌رفتند، اظهار کرد: وقتی دشمن توطئه‌ای می‌کرد، ائمه مشکل توطئه دشمن را به‌وسیله خود دشمن نمی‌خواستند حل کنند، می‌آمدند یک برنامه مستقلی را در درون جریان امامت و ولایت اجرا می‌کردند، با برنامه مستقل آنان، دشمن در توطئه‌اش شکست می‌خورد.

دو اندیشه در مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمن

وی با تأکید بر این‌که سیره ائمه باید در زندگی سیاسی و اقتصادی ما بروز داشته باشد، گفت: این روش را امروز باید در زندگی سیاسی و اقتصادی‌مان رعایت کنیم، دشمن با تحریم اقتصادی، با این‌که سفره مردم ما را هدف قرار داده، بدترین توطئه‌ها را در جهت سقوط انقلاب و نظام ما در پیش‌گرفته است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: امروز در مسئله اقتصاد و برخورد با تحریم اقتصادی از طرف دشمن، دو نظریه هست، که نظریه نخست، نظریه و اندیشه مقام معظم رهبری است که بنشینید،با این معادن، منابع، علم و فناوری، اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کنید تا مردم و جامعه در عرصه معیشت و اقتصاد در شرایطی قرار بدهد که در  تحریم دشمن آسیب‌پذیر نباشد.

برجام چهار سال کشور را معطل کرد

علم‌الهدی تصریح کرد: از 4 تا 5 سال گذشته مقام معظم رهبری مدام کلید واژه اقتصاد مقاومتی را در سخنرانی‌های خود بیان کردند، راهکارها و مؤلفه‌ها را گفتند، کیفیت اجرا را تبیین کردند، این نظریه مقام معظم رهبری است.

وی یادآور شد: مقابل این نظریه، نظریه دوم است که برای حل مشکل تحریم و فشار اقتصادی به سراغ دشمن برویم و از طریق خود دشمن مشکل را حل کنیم که چهار سال آن را تجربه کردیم و نتیجه نداد، در قصه برجام علاف شدیم، تحریم‌ها چند برابر شد، مشکلات افزون‌تر شد و مسئله از این طریق حل نشد.

معقول نیست مشکلات از طریق دشمن حل شود

امام جمعه مشهد اظهار کرد: معقول هم نیست مشکلات از این طریق حل شود چون دشمنی که برای به‌زانو درآوردن و نابودسازی ما توطئه و برنامه دارد، نمی‌شود از طریق او این توطئه و برنامه را حل کرد، همین‌که به سراغ او بروی بدتر می‌کند، چون می‌بینید توطئه‌اش دارد اثر می‌گذارد، رفتیم و نتیجه‌اش را دیدیم، بهتر که نشد هیچ، بدتر هم شد.

علم‌الهدی افزود: روش ائمه در این شرایط این بود که در توطئه دشمن به سراغ او نمی‌رفت، امام جواد(علیه‌السلام) از مأمون برید، رابطه‌اش را به هم زد و مرکز خانوادگی خودشان را که در کاخ خلافت به‌وسیله دختر خلیفه تشکیل‌شده بود، ویران و بایکوت کردند و در جای دیگر کانون خانواده و خاندان ولایت را تنظیم کردند، روش ائمه این بوده که برنامه‌ای مستقل ترتیب می‌دادند که دشمن در توطئه‌اش شکست بخورد.

اینستکس، کلاه‌برداری جدید اروپا

وی اینستکس را کلاه‌برداری جدید اروپا توصیف کرد و گفت: برجام را چهار سال تجربه کردیم، الآن نوبت اینستکس شده، برنامه دیگری که اروپا پیشنهاد کرده، برنامه‌ای که رئیس‌جمهور فرانسه 100 دقیقه با رئیس‌جمهور ما حرف می‌زند و بحث می‌کند، معلوم است برنامه کلاه‌برداری است و برنامه حل مشکلات ما نیست.

به شروط رهبری در برجام عمل نشد، ضرر کردیم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در مسئله برجام مقام معظم رهبری یک رهنمود دادند اما به آن عمل نکردند، فرمودند تا این‌ها تعهداتشان را شروع نکردند، شما تعهدات خودتان را در کاهش دادن فناوری هسته‌ای شروع نکنید.

علم‌الهدی یادآور شد: نمی‌خواهیم اینجا مقصر تعیین کنیم، می‌خواهیم تجربه را بگوییم، از همان اول سانتریفیوژها را کندند و به‌صورت حلب پاره یک‌طرف ریختند، آب‌سنگین اراک را به‌کلی از بین بردند درحالی‌که آنان یک قدم در تعهداتشان برنداشتند و زیر تعهدات خود زدند، الآن نوبت اینستکس شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، اینستکس را بدتر از برجام دانست و بیان کرد: الآن گفتند حرکتی که شما در دو مرحله انجام دادید، برگردانید، دیگر غنی‌سازی انجام ندهید، سانتریفیوژها را جمع کنید دنبال آب‌سنگین اراک نروید تا ما طرح اینستکس را اجرا کنیم، 15 میلیارد در حسابی قرار بدهیم و شما نیازهای خود را از آن خریداری کنید که در آن‌هم خیلی مسئله است، اگر زوایای آن را ببینیم از برجام بدتر است.

مثل برجام، فریب غرب را نخوریم

علم‌الهدی با هشدار به مسؤولان کشور نسبت به زیان‌بار بودن اینستکس برای کشور، تصریح کرد:  این‌طور نشود که دوباره فریب بخوریم، فناوری هسته‌ای را متوقف کنیم، به عقب برگردیم و آنان امروز و فردا کنند، مگر همین اینستکس نبود که 6 تا 7 ماه معطل کرد.

وی متذکر شد: گوش به حرف رهبری بدهید، آنجا گوش ندادید و ضرر کردید، اینجا مطیع فرمایش و دستور مقام معظم رهبری باشید ، ما روش ائمه معصومین (علیهم‌السلام) را ببینیم، ما آقا داریم،  هیچ‌چیز در زندگانی ما نیست مگر نسخه عملیاتی‌اش را این 11 نفر برای ما پیچیده‌اند از آنان روش اخذ کنیم و عمل کنیم.

اقتصاد را در مقابل تحریم‌ها مقاوم کنید

امام جمعه مشهد گفت: اقتصاد خودمان را آن‌چنان قوی کنیم که تحریم روی ما اثرگذار نباشد و این کار را می‌شودکرد، مقام معظم رهبری راهکار و مؤلفه‌اش را گفتند، چرا به سراغ دشمن برویم و بخواهیم مشکلاتمان را از طریق آنان حل کنیم.

انتهای پیام/4117/

نظر شما