شناسهٔ خبر: 34768065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت گرگان:

غدیر خم باعث یاس و ناامیدی دشمنان اسلام شد

حجت‎الاسلام لیوانی با بیان اینکه غدیر خم باعث یاس و ناامیدی دشمنان اسلام شد، گفت: با انتخاب امیرالمومنین علی (علیه‎السلام) به جانشینی پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) دشمنان کفار و مشرکین مایوس شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حجت‎الاسلام قاسم لیوانی» امروز(جمعه 25 مرداد) در خطبه‎های عبادی و سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: سالروز ولادت امام هادی(علیه‎السلام) و همچنین بازگشت نخستین گروه از آزادگان را از زندان‎ها و اردوگاه‎های مخوف صدام را که  پس از مدت‎ها رنج و سختی و ملامت به کشور برگشتند در پیشرو داریم و این روز را گرامی می‎داریم.

 

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: روز 28 مرداد نیز مصادف با کودتای آمریکایی و انگلیسی علیه نهضت ملی ایران و سرنگونی دولت قانونی دکتر مصدق در سال 1332 است و اگر چه زمان افرادی که در خاطر دارند می‎دانستند این یک کودتای آمریکایی و انگلیسی است ولی در این روزها این کودتا با توجه به افشاگری نویسندگان انگلیسی و آمریکایی ملموس‎تر شده است.

 

حجت‎الاسلام لیوانی افزود: همه مستکبران به ویژه آمریکایجنایت‎کار و انگلیس روباه مکار در هر جای عالم توانشان باشد این نیت را دارند که کشورها را در سلطه خود قرار دهند.

 

وی بیان کرد: روز سه شنبه 29 مرداد مصادف با 18 ذیالحجه  و  مصادف با عید سعید غدیر خم و انتخاب حضرت علی(‎علیه‎السلام) به جانشینی پیامبر مکرم اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) است پیامبر مکرم اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در آخرین حجی که انجام دادند وقتی متوجه شدند آخرین حج ایشان است و پس از مراجعه به مدینه جناب اعزرائیل روح پیامبر مکرم اسلام(صلّی الله علیه و آله و سلّم) را قبض خواهد کرد در سفر به مکه مکرمه توصیه‎هایی به مسلمانان داشتند و در  «جحفه» در سر یک پنج راهی است که به یمن و شام و ... ختم می‎شد پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) دستور توقف می‎دهد و  بیان می‎کند که کاروان‎هایی که در پیشرو هستند به عقب بازگردند و مسلمانان از زیرسایه‎بانان بیرون بیاند و مطلب مهمی را می‎خواهم با مردم در میان بگذارم و در حین سخنرانی به امیرالمومنین(علیه‎السلام) بیان کرد که بیستند و دست امیرالمومنین(علیه‎السلام) را بالا بردند و فرمودند بر هر کسی من ولایت دارد علی(علیه‎السلام) نیز بر او ولایت دارد.

 

امام جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: چهار ویژگی که در قرآن کریم به آن تاکید دارند در این روز اتفاق افتاد، نخست با انتخاب امیرالمومنی علی (علیه‎السلام) به جانشینی پیامبر دشمنان کفار و مشرکین مایوس شدند.

 

 حجت‎الاسلام لیوانی افزود: کفار و مشرکین می‎خواستند پس از رحلت پیامبر اسلام(صلّی الله علیه و آله و سلّم)  اسلام را شکست دهند ولی با این کار پیامبر اسلام(صلّی الله علیه و آله و سلّم)  راه اسلام ادامه پیدا خواهد کرد و این باعث سرشکستی کفار و مشرکین می‎شود.

 

 

وی بیان کرد: تکمیل دین دومین ویژگی این روز است و اتمام نعمت بر مسلمین و اسلام به عنوان یک دین برای ملت مسلمان برگزیده شد و نه تنها ملت مسلمان بلکه همه ملت‎های جهان به عنوان دین برتر برگزیده شده است.

 

امام جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه 30 مرداد مصادف با آتش‎سوزی مسجد الاقصی در سال 1348 است و این روز به عنوان روز مسجد نامگذاری شده است و همایش و گردهمایی در تهران برگزار شد و  وزارت خارجه و وزیر ارتباطات وقت پیشنهاد داد که این روز را به عنوان روز مسجد نامگذاری کنیم و کشورهای اسلامی در فراخور حال برنامه‎هایی را برای این روز داشته باشند.

 

حجت‎الاسلام لیوانی افزود: 20 ذیالحجه پنجشنبه 31 مرداد نیز با میلاد امام موسی کاظم (علیه‎السلام) مقارون  است و این روز را گرامی میداریم.

 

نظر شما