شناسهٔ خبر: 34768047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مازندران| اتفاقات خوب یمن نشانه توجه به مساله ولایت فقیه است

امام جمعه موقت ساری گفت: این روزها شاهد اتفاقات خوبی در یمن هستیم که نشانه توجه به مساله ولایت فقیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی این شهرستان در جمع نمازگزاران با تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه ولایت، اظهار داشت: غدیر یک واقعه عظیم تاریخی بوده که بزرگی و کرامت امیرالمومنین علی(ع) در این واقعه به اثبات رسیده است.

وی افزود: حضرت امام علی (ع) از جایگاه والایی در میان مردم مسلمان و خداوند متعال قرار دارد و پیام خداوند متعال در واقعه غدیر توسط پیامبر مکرم اسلام به مردم ابلاغ شد.

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: امت بی امامت همانند کشتی بدون ناخدا بوده و رمز پیروزی انقلاب اسلامی نیز پیروی از امامت و ولایت بوده است.

قاسمی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در تبیین جایگاه غدیر در میان امت اسلامی گفت: امام راحل (ره) انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کرد و پس او مقام معظم رهبری با صدای رسا و بلند فریاد استکبار ستیزی را به گوش جهانیان رساند و گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با اشاره به فرا رسیدن بیست و ششم مردادماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به انقلاب اسلامی گفت: آزادگان سرافراز جمهوری اسلامی ایران سفیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عراق بودند و سالها رنج فراوانی را دور از وطن و خانواده خود تحمل کردند.

امام جمعه موقت ساری تاکید کرد: سالها از آزادی آزادگان سرافراز از بند اسارت بعثی ها می گذرد و اکنون بسیاری از این عزیزان در تهیه مایحتاج ضروری خود دچار مشکل هستند و حتی بسیاری از آنها در بستر بیماری قادر به تهیه داروی خود نیستند که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

قاسمی افزود: دو هزار و سیصد آزاده سرافراز از یادگاران دفاع مقدس در مازندران بوده که تعدادی از این بزرگواران به رحمت الهی رفته و تعدادی با سختی دارند زندگی می کنند و باید حمایت های ویژه از این عزیزان صورت گیرد.

وی با اشاره به حادثه 30 مرداد و آتش زدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست های کوردل و نامگذاری این روز به نام روز مسجد گفت: دشمن میخواست با ایجاد رعب و وحشت مسلمانان را از مسجد دور کنند اما کور خواندند و به برکت انقلاب اسلامی روز به روز به شکوه و عظمت مساجد ما افزوده می شود.

امام جمعه موقت ساری با تاکید به اینکه باید زمینه حضور بیشتر نمازگزاران در مسجد فراهم شود، افزود: مسجد زیبا و بدون نمازگزار فایده ای ندارد و باید تلاش کنیم تا زمینه حضور آحاد مردم در مسجد فراهم شود.

قاسمی با اشاره اتفاقات اخیر در یمن و کشمیر گفت: این روزها شاهد اتفاقات خوبی در یمن هستیم که نشانه بیداری اسلامی و مقاومت مردم بوده و مردم در کشمیر با سربند خامنه ای رهبر در حال مقاومت هستند که نشانه توجه به مساله ولایت فقیه است.

وی افزود: عربستان با حمایت گرفتن از 17 کشور در صدد تجزیه یمن و بند کشیدن مسلمانان و شیعیان است اما به برکت انقلاب اسلامی، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و بیداری اسلامی و مقاومت در منطقه این بار نیز ناکام می ماند.

انتهای پیام/ن

نظر شما