شناسهٔ خبر: 34767991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه زاهدان:

تفکر بسیجی و روحیه انقلابی رمز پیشرفت کشور است

زاهدان - امام جمعه زاهدان گفت: برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید روحیه انقلابی و تفکر بسیجی را در خود تقویت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا موضوع بسیار مهمی است که باید همیشه خودمان و دیگران را به این امر مهم سفارش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هفته پیش رو اعیاد مبارکی در پیش داریم، افزود: عید غدیر یکی از مهمترین اعیاد ماست که به عید ولایت معروف است، که این روز بزرگ را به تمام مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

امام جمعه زاهدان ضمن تبریک ولادت امام هادی (ع) و امام کاظم (ع) افزود: سرنوشت نبوت در روز غدیر مشخص شد زیرا خداوند در آیات مرتبط با غدیر خطاب به رسول اکرم (ص) اشاره دارد که اگر این موضوع را ابلاغ نکنی گویی رسالت خود را انجام نداده ای.

وی ادامه داد: در موضوع حج به زکات، تقوا و جهاد اشاره شده است اما پیامبر گرامی اسلام در روز عید غدیر بحث ولایت را هم برای اداره جامعه اسلامی مطرح کردند، چرا که قصد داشتند جامعه اسلامی حتی بعد از رحلت ایشان به خوبی مدیریت شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نتیجه این ولایت در جامعه اسلامی این بود که امروز کشور جمهوری اسلامی ایران راه غدیر و ولایت را به خوبی درک کرده و در سایه این ولایت به کشوری مقتدر در جهان اسلام و دنیا تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اینکه سی ام مرداد ماه سالروز آتش سوزی مسجد الاقصی است که روز مسجد نامگذاری شده است، بیان داشت: مساجد از صدر اسلام تاکنون همواره مرکز ثقل تحولات فکری، سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه اسلامی بوده اند.

حجت الاسلام محامی با اشاره به اینکه ۲۶ مرداد ماه نیز سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است، افزود: در شأن،  مقام و عظمت آزادگان همین بس که امام راحل (ره) در وصیت‌نامه سیاسی و الهی خود به این عزیزان سلام رسانده است.

وی ادامه داد: آزادگان با مجاهدت و ایثاری که در ۸ سال دفاع مقدس از خود نشان دادند باعث افتخار این کشور شدند و امروز وظیفه همه ما است که راه این عزیزان را ادامه بدهیم و دست بوس آن ها باشیم.

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از خطبه های امروز با اشاره به پیشرفت های چشمگیر کشور در صنایع دفاعی تصریح کرد: این پیشرفت ها حاصل روحیه بسیجی و انقلابی جوانان، رزمندگان و آزادگان این کشور است.

وی با اشاره به اینکه این پیشرفت ها به پشتوانه ولایت و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب محقق شده است، اظهار داشت: کشور ما امروز در زمینه ساخت پهبادهای بسیار پیشرفته و همچنین زیر دریایی‌های فوق پیشرفته یکی از کشورهای پیشرو در جهان است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده این است که زمانی که روحیه جهادی و خدمت رسانی به مردم اولویت اول باشد و همه برای پیشرفت جامعه تلاش کنند حتما پیشرفت هم خواهیم کرد.

نظر شما