شناسهٔ خبر: 34767310 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

دستگیری ۳۷ سارق و انهدام ۱۳ باند کیف‌قاپی در تهران

همشهی آنلاین: جانشین رییس پلیس تهران بزرگ از انهاد ۱۳ باند دستگیری ۷۱ سارق کیف و موبایل که عمدتا با موتورسیکلت اقدام به سرقت از شهروندان کرده بودند، در اجرای نخستین مرحله از طرح صاعقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار حمید هداوند در حاشیه اجرای مرحله نخست طرح صاعقه درباره نتایج اجرای این طرح گفت: برخورد با کیف و موبایل قاپان یکی از درخواست مردم از پلیس است و در همین راستا نیز طرح صاعقه با تدبیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ به اجرا درآمد. این طرح  ۲۴ ساعت گذشته و با مشارکت تمامی یگان های پلیس پایتخت در سطح شهرتهران به اجرا درآمد و در جریان آن ۷۱ سارق کیف و موبایل قاب که عمدتا با موتورسیکلت اقدام به سرقت از شهروندان کرده بودند، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه اینکه ۵۵ نفر از دستگیر شدگان در ۱۳ باند موبایل قاپی و کیف قاپی فعالیت داشتند،   گفت: این باندها منهدم شده و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر مرتبطان با این افراداز جمله مالخران در حال انجام است.

جانشین رییس پلیس پایتخت از کشف ۱۲۳ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی خبر داد و گفت: همچنین ۷۶ دستگاه موتور سیکلت مسروقه و دارای پلاک مخدوش که سارقان با استفاده از آنها اقدام به سرقت کرده بودند، توقیف شد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح تعطیل نشده و مراحل بعدی آن نیز ادامه خواهد داشت، گفت:  یکی از سارقان دستگیر شده در این طرح در اعترافات اولیه خود به ماموران گفت که ۵۰ فقره گوشی تلفن همراه سرقت کرده و آن را به یک تبعه خارجی فروخته است که تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال انجام است.

جانشین رییس پلیس پایتخت در مورد سابقه دار بودن و محل زندگی متهمان گفت: در میان دستگیر شدگان تعدادی از آنها سابقه دار هستند. همچنین برخی از دستگیر شدگان ساکن تهران و برخی دیگر نیز ساکن شهرهای اطراف پایتخت بودند.

هداوند با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده گفت: متهمان دستگیر شده به مقام قضایی معرفی شدند.

به گفته جانشین رییس پلیس تهران بزرگ برابر آمارها با اجرای مرحله نخست طرح صاعقه میزان موبایل قاپی و کیف قاپی در سطح  تهران بزرگ در مقایسه با روزهای قبل کاهش داشته است.

نظر شما