شناسهٔ خبر: 34767256 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

محمدی: تنها نتایج، معیار سنجش عملکرد تیم‌هاى پایه نیست/ هدف صعود به مسابقت جهانی است

اکبر محمدی، رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: تنها نتایج، معیار سنجش عملکرد تیم‌هاى پایه در مسابقات و تورنمنت‌هاى تدارکاتى نیست و قضاوت‌هایى که در مورد نوجوانان صورت مى‌گرفت منصفانه نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اکبر محمدى پس از قهرمانى جوانان در مسابقات کافا، اظهار داشت: با وجود خوشحالى از موفقیت تیم و تاکید بر این مسئله که جوانان ما با شایستگى در مسابقات کافا قهرمان شدند؛ باید به این نکته توجه کنیم که تنها نتایج، معیار سنجش عملکرد تیم‌هاى پایه در مسابقات و تورنمنت‌هاى تدارکاتى نیست و قضاوت هایى که در مورد نوجوانان صورت مى‎گرفت منصفانه نبود.

وی افزود: همانطور که نباید نسبت به نتایج نوجوانان در کافا ناامید باشیم قهرمانى جوانان هم به معنى تحقق اهداف نهایى نیست. بازى‌هاى تدارکاتى و تورنمنت‌هاى اینچنینى براى شناسایى نقاط ضعف و قوت است. در این مسیر لازم است عملکرد تیم هاى پایه به شکل منصفانه و سازنده مورد ارزیابى قرار بگیرد.

رئیس کمیته جوانان، تصریح کرد: تیم جوانان در تورنمنت روسیه نقاط ضعف خودش را شناسایى کرد و با موفقیت در مسابقات کافا نشان داد در مسیر درستى قرار دارد. تیم نوجوانان ما هم به خواسته و اهداف خودش در دو تورنمنت چین و کافا دست یافت. هدف نهایى در اینگونه رقابت‌ها کسب نتیجه نیست بلکه تلاش براى پیشرفت در فرایند آماده سازى تیم هاست.

محمدی خاطرنشان کرد: اینطور نیست که تصور کنیم جوانان به پایان راه رسیده یا نوجوانان ناکام بوده، بلکه هدف نهایى شناخت نقاط و ضعیف و حضور قدرتمندانه در مسابقات آسیایى و صعود به رقابت‌هاى جهانى است. کمیته جوانان و تیم‌هاى ملى در این رده‌ها پذیراى انتقادات و ارزیابى‌ها فنى و منصفانه همچنین کارشناسانه در مسیر بهبود شرایط خواهند بود، اما امیدواریم در این حوزه شاهد تغییر نگرش باشیم و دیگر با کسب چند نتیجه نامناسب در بازى هاى تدارکاتى مجموعه تیم هاى ملى پایه به شکل غیرمنصفانه مورد انتقاد قرار نگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما