شناسهٔ خبر: 34767110 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

محمدی: قهرمانى كافا به معنى تحقق موفقيت نهايى نيست

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - رييس كميته جوانان فدراسيون فوتبال معتقد است ارزيابى عملكرد تيم هاى پايه بايد منصفانه و در عين حال سازنده باشد.

 

به گزارش بانک ورزش وبه نقل از سايت رسمى فدراسيون فوتبال، اكبر محمدى پس از قهرمانى جوانان در مسابقات كافا گفت:با وجود خوشحالى از موفقيت اين تيم و تاكيد بر اين مسئله كه جوانان ما با شايستگى در مسابقات كافا قهرمان شدند بايد به اين نكته توجه كنيم كه تنها نتايج معيار سنجش عملكرد تيم هاى پايه در مسابقات و تورنمنت هاى تداركاتى نيست و قضاوت هايى كه در مورد نوجوانان صورت مى گرفت منصفانه نبود.

 

محمدى افزود:همانطور كه نبايد نسبت به نتايج نوجوانان در كافا نااميد باشيم قهرمانى جوانان هم به معنى تحقق اهداف نهايى نيست. بازى هاى تداركاتى و تورنمنت هاى اينچنينى براى شناسايى نقاط ضعف و قوت است. در اين مسير لازم است عملكرد تيم هاى پايه به شكل منصفانه و سازنده مورد ارزيابى قرار بگيرد.

 

رييس كميته جوانان همچنين اظهار داشت:تيم جوانان در تورنمنت روسيه نقاط ضعف خودش را شناسايى كرد و با موفقيت در مسابقات كافا نشان داد در مسير درستى قرار دارد. تيم نوجوانان ما هم به خواسته و اهداف خودش در دو تورنمنت چين و كافا دست يافت. هدف نهايى در اينگونه رقابت ها كسب نتيجه نيست بلكه تلاش براى پيشرفت در فرايند آماده سازى تيم هاست. اينطور نيست كه تصور كنيم جوانان به پايان راه رسيده يا نوجوانان ناكام بوده، بلكه هدف نهايى شناخت نقاط و ضعيف و حضور قدرتمندانه در مسابقات آسيايى و صعود به رقابت هاى جهانى است. كميته جوانان و تيم هاى ملى در اين رده ها پذيراى انتقادات و ارزيابى ها فنى و منصفانه همچنين كارشناسانه در مسير بهبود شرايط خواهند بود اما اميدواريم در اين حوزه شاهد تغيير نگرش باشيم و ديگر با كسب چند نتيجه نامناسب در بازى هاى تداركاتى مجموعه تيم هاى ملى پايه به شكل غيرمنصفانه مورد انتقاد قرار نگيرند.
 

نظر شما