شناسهٔ خبر: 34766991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

از سوی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس انجام شد؛

افشاگری در خصوص مافیای خودرو و هزینه نجومی طراحی سمند

به گزارش جماران، بهرام پارسایی، ​سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «فساد خودروسازی جدید نیست. در دهه ۷۰ که

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، بهرام پارسایی، ​سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت:

«فساد خودروسازی جدید نیست. در دهه ۷۰ که بزرگترین اختلاس تاریخ کشور ۱۲۳ میلیارد بود، برای طراحی سمند، ۱۲۰ میلیارد تومان با ارز ٤٠٠ تومانی، معادل ٣٥٠٠ میلیارد تومان امروز، پرداخت شد و این طراحی گران نه جذاب بود نه استاندارد. ‌البته این مبلغی است که خودروساز اعلام کرده، اما اسنادی در دست است که نشان می‌دهد وام اخذ شده بابت طراحی خودروی ملی بیشتر از این مبلغ است و این در حالی است که یک طراح ایرانی برندهای معتبر خودرو در جهان، همان زمان حاضر بود به رایگان، طراحی خودروی ملی را انجام دهد. اما چون برای سودجویان، منفعت نداشت، نپذیرفتند. ‌زمان استاندارد طراحی یک خودرو در جهان هم دو تا سه سال است ولی طراحی سمند ٧ سال زمان برد. ‌این مشت نمونه خروار بود و به زودی پرده‌ای دیگر از یک فساد بزرگتر در ⁧مافیای خودرو⁩ را اعلام می‌کنم.»

پارسایی در توییتی دیگر نوشت:

«پرده دوم فساد در خودروسازی:

آیا میدانید برای صندوقدار شدن پژو ۲۰۶ چقدر از جیب مردم هزینه شد؟

این رقم را خودم هم نتوانستم باور کنم و با چند بار بررسی متقاعد شدم که واقعا ۲۵۰ میلیون دلار برای تعبیه صندوق عقب در پژو۲۰۶، هزینه شده! (با قیمت امروز دلار، حدود ۳هزار میلیارد تومان.»

انتهای پیام

نظر شما