شناسهٔ خبر: 34766955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مرکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر استان اردبیل راه اندازی می‌شود

به گزارش روز جمعه ایرنا ، بهنام بهشتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال که با حضور دهیاران این شهرستان برگزار شد افزود: این مرکز در

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا ، بهنام بهشتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال که با حضور دهیاران این شهرستان برگزار شد افزود: این مرکز در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تخصیص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه راه اندازی می‌شود.
وی گفت: با راه اندازی این مرکز اقامتی ترک اعتیاد مشکل پذیرش معتادان متجاهر در شهرستان های مختلف استان در کمپ های ماده ۱۵ مشمول معتادان غیر متجاهر برای همیشه حل و این افراد برای درمان و بهبود اعتیاد به این مرکز هدایت خواهند شد.

بهشتی با بیان اینکه با توجه به زمانبر بودن اجرای پروژه احداث کمپ ترک اعتیاد معتادین متجاهر از خرید زمین و احداث مرکز منصرف و بدستور استاندار اردبیل محلی مناسب برای این منظور خریداری و در حال آماده شدن برای راه اندازی است اظهار داشت: با آغاز فعالیت این مرکز معتادین متجاهر ۱۱ شهرستان استان در شهر اردبیل پذیرش می‌شوند.

او ادامه داد: در این مرکز علاوه بر ارائه خدمات بهبود معتادان و ترک اعتیاد آنها ،خدمات اشتغال بکار معتادین نیز از جمله با راه اندازی واحد پرورش گل رز ،یک واحد نانوایی مکانیزه و چندین برنامه اشتغالزا  پیشبینی شده است.
وی با بیان اینکه شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از هرگونه اننقاد درباره وضعیت مواد مخدر با آغوش باز استقبال می کند، گفت: در سال‌های اخیر برای کاهش آمار معتادان تلاش های موثری در پیشگیری ، مقابله و درمان صورت گرفته هر چند منکر برخی از ضعف‌ها و نارسایی‌های سیستمی نیستیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با قدردانی از افزایش برخورد دستگاه‌های انتظامی ، قضایی و امنیتی استان در مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و توزیع کنندگان مواد مخدر در جامعه افزود: هریک از دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ها باید برای انجام این امر مهم برنامه ریزی و در مسیر نقشه راه ترسیم شده در مرکز استان حرکت کنند.
او با اشاره به اینکه چند وجهی بودن اعتیاد و مواد مخدر کار پیشگیری ، درمان و مبارزه را مشکل کرده است، افزود: هرگونه پیشنهاد در هر سه زمینه از سوی شوراهای مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌ها پس از طرح و بررسی در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر مرکز استان قابلیت طرح در مرکز کشور را دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه سیگار و قلیان دروازه ورود اعتیاد به خانواده‌هاست، اعلام کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته ۵۵ درصد خانواده‌ها زمانی از اعتیاد فرزندان خود اگاه می‌شوند که پنج سال از اعتیاد فرزندان گذشته و راه درمان نیز بسیار دشوار است.

بهشتی گفت:در حالی که براساس بررسی‌های صورت گرفته ۹۰ درصد از مردم کشور از وضعیت اعتیاد ابراز نگرانی می کنند ولی سطح مشارکت برای مبارزه با مواد افیونی هم سطح نگرانی مردم از این معضل بزرگ اجتماعی نیست.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته  ۴۸ نفر در این استان به علت استفاده از موادمخدر فوت شدند ،افزود: هر روز بر میزان ناخالصی مواد مخدر ،تنوع مواد مخدر صنعتی ،تغییر الگوی مصرف ،فریب افکارعمومی با استفاده از ماهواره و فضای مجازی برای استفاده از داروهای نیرو زا ،کاهش وزن و احتمال مرگ مصرف کنندگان مواد مخدر و روان گردان‌ها افزوده می شود.

وی از دهیاران روستاهای مختلف استان اردبیل به عنوان سفیران مبارزه ،پیشگری ودرمان اعتیاد نام برد و گفت: در راستای اجتماعی شدن کار مبارزه با مواد مخدر و استفاده از همه ظرفیت‌های جامعه برای ریشه کنی مواد افیونی از این پس از ظرفیت کامل دهیاران در پیشبرد اهداف مقابله با مواد مخدر استفاده شده و در این بین دهیارانی که به هربهانه از همکاری در این خصوص امتناع و یا ضعف نشان دهند علاوه بر اعمال مقررات دولتی مربوط به انفصال از خدمات دولتی ،برابر مقررات به محاکم قضایی معرفی خواهند شد .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل تاکید کرد: چند وجهی کردن مقابله با مواد مخدر از جمله مبارزه مسجد محور ،خانه محور ،مدرسه محور و اجتماع محور در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل است و برای دستیابی به این هدف از ظرفیت کاری ۷۰۰ نفر کارشناس آموزش دیده  بهره گیری خواهدشد.

۷۱۱۹/ ۱۲۵۷


 

انتهای پیام

نظر شما