شناسهٔ خبر: 34766684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نمایندگانی با روحیه جهادی انتخاب کنید/ جشن‌های غدیر به خاطر آمادگی محرم، کم‌‌رنگ برگزار نشود

نماینده ولی فقیه در استان البرز، با تاکید بر انتخاب نمایندگان با روحیه جهادی توسط مردم گفت: نمایندگان باید در این دوره جهادی عمل کنند و هر کسی که روحیه کار جهادی ندارد، نمی تواند گره‌ای از کار کشور بگشاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،  آیت الله سید‌محمد‌مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه امروز کرج با بیان اینکه خطبه غدیر امت اسلامی را به وحدت و یکپارچگی دعوت می‌کند، اظهار داشت: بسیاری معتقدند که پرداختن به غدیر، مخالف وحدت اسلامی است؛ این اعتقاد اشتباهی است و خطبه غدیر با طول و تفصیل مسلمانان را به وحدت دعوت می‌کند.

وی با بیان اینکه خطبه غدیر دارای مضامین بلندی است، افزود: 58 آیه از آیات قرآن در این خطبه خوانده شده و ابعاد مختلف تعالیم تربیتی و سیاسی اسلام در این خطبه آمده است.

خطیب نماز جمعه کرج غدیر را گره خورده با مهدویت برشمرد و اضافه کرد: این مسئله مهم معرفتی باید برای آحاد جامعه تبیین شود. خطبه غدیر مربوط به اصل امامت و ولایت است، نباید رابطه میان غدیر و مهدویت را نادیده بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه خطبه غدیر نبوت و امامت را به هم متصل کرده است، یادآور شد: در خطبه‌ غدیر وظایف حضرت حجت (عج) در زمان غیبت و ظهور بازگو شده است؛  همچنین  بیان شده است که برای انجام احکام اسلامی باید حکومت اسلامی شکل گیرد.

حسینی‌ همدانی با بیان اینکه روز بزرگداشت مساجد در پیش است، بیان کرد: مسجد باید محل تولید فکر و ارزش‌های دینی شود و سطح مفاهیم تربیتی مردم را ارتقاء دهد. باید خادمین مسجد به درستی با نمازگران ارتباط برقرار کنند و به جذب جوانان در مساجد بپردازند؛ همچنین تربیت نیروهای جهادی باید توسط مساجد انجام شود.

مدافعان حرم در مساجد تربیت شدند

وی ادامه داد: پیشگامان تحقق عدالت و مبارزین با فساد در مساجد تربیت شدند؛ مدافعان حرم و مبارزین با دشمنان در مساجد رشد یافتند. دشمنان بدانند تا مساجد هستند مقابل ما به پیروزی نخواهند رسید.

حسینی‌همدانی اضافه کرد: امام جماعتی که دو دستی مسجد را چسبیده ای اما شبهه ای از مخاطبانت برطرف نمیکنی و هیچ صحبتی با مردم نداری، از عدالتی که برای امام جماعت ذکر شده است بی‌بهره هستی!

امام جمعه کرج افزود: اگر بر اثر کم‌کاری امام جماعت کسی از راه منحرف شود امام جماعت محل مقصر است. امام مسجد باید مشکلات را برطرف کند و گرفتاری های محله را از میان بردارد و محوریت اجتماعی و فرهنگی محل باشد تا مردم از وجود او بهره ببرند.

صنایع دفاعی با وجود تحریم‌های سنگین، امنیت کشور را ارتقا دادند 

وی با اشاره به سایر مناسبت‌های پیش‌رو اظهارکرد: با توجه به اینکه سالروز تشکیل صنایع دفاعی کشور را در پیش داریم لازم است از توانمندی ها و دستاوردهای این سازمان تشکر کنم که با وجود تحریم‌های سنگین، امنیت کشور را ارتقا دادند و امروز ما امن‌ترین کشور منطقه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری و سخنگوی رهبر جنبش انصارالله یمن اشاره کرد و گفت: نحوه عملکرد و برخورد رهبر معظم انقلاب در این دیدار حائز اهمیت است، این نشست را با نشست وزیر امور خارجه کشور غربی مقایسه کنید، به چه نتیجه ای می‌رسید؟ باید این ها را برای مردم تبیین کنیم تا مردم بدانند صدور انقلاب به چه معناست و نقش محوری ایران در مقاومت علیه استکبار چیست.

در جشن غدیر باید شادی کرد/ غدیر نباید تحت‌الشعاع آمادگی محرم قرار گیرد

حسینی‌ همدانی با بیان اینکه آماده شدن برای ماه محرم اقدامی خوب و مناسبی است اما بهتر است این اقدام را بعد از عید غدیر به انجام برسانیم، افزود: جشن غدیر را باید شادی کرد و مناسب‌سازی شهر بنا به برگزاری جشن و نشاط صورت گیرد و نباید غدیر تحت‌الشعاع محرم قرار گیرد و به خاطر محرم غدیر را کم رنگ برگزار نکنید.

امام جمعه کرج در رابطه با انتخابات پیش روی مجلس گفت: باید از انگیزه و توانایی فردی که خود را در معرض انتخاب قرار می دهد آگاه باشیم، مسئله قانون گذاری دشوار است و باید عملکرد کاندیدای مورد نظر بررسی شود. نمایندگان باید در این دوره جهادی عمل کنند و هر کسی که روحیه کار جهادی ندارد نمی تواند گرهی از کار کشور بگشاید.

انتهای پیام/ب/ح

نظر شما