شناسهٔ خبر: 34766602 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطیب جمعه اراک

تحقق وعده های صادقه الهی؛ به زودی

امام جمعه موقت شهر اراک: به گفته رهبری هر ملتی که به خدای متعال و وعده الهی اعتقاد و ایمان داشته باشد قطعا پیروز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

عمل  صالح، سرمایه عمر بشربه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛  حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته به تصویب قانون تشکیل وزارت دفاع در 31 مرداد به نام روز صنعت دفاعی اشاره کرد و گفت:  صنعت دفاعی کشور ما در سایه رهنمون های مقام معظم رهبری و تلاش جهادی نخبگان کشورمان توانسته در عرصه های مختلف دستاوردهای بزرگی داشته باشد به گونه ای که امروز به برکت این صنعت چهاردهمین کشور قدرتمند دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه دستیابی به این موفقیت در سایه تحریم های دشمن  بوده است، افزود:  این تجربه نشان می دهد  که با عمل جهادی و انقلابی می توان اقتصاد کشور را به جایی رساند که بعنوان یک قدرت برتر در منطقه غرب آسیا مطرح باشد و گویای این باشد که دشمن نمی تواند با این تحریم ها کشور را از پا درآورد و نظام الهی را از بین ببرد.

امام جمعه موقت اراک گفت: کشور ما بعنوان محور مقاومت راسخ و استوار ایستاده و باید به این مردم آفرین گفت که اینگونه در برابر دشمنان محکم و با استقامت ایستاده اند.

 سپاسی همچنین به آزاد کردن نفت کش ایرانی که توسط دزدان دریایی انگلیسی توقیف شده بود هم اشاره ای کرد و افزود: علی رغم فشار آمریکایی ها به تمدید  توقیف این نفت کش، اما با اقدام متقابل و انقلابی نیروهای سپاه این نفت کش آزاد شد و این نشان می دهد که اقتدار در همه صحنه ها جواب می دهد ودر مقابل زورگویی ها باید مقاومت کرد.

وی در ادامه به دیدار سخنگوی جبهه جنبش انصار الله با مقام معظم رهبری و پیام مکتوب ایشان اشاره کرد و اینکه فرستاده یمنی در این دیدار خطاب به رهبری گفت:ما ولایت شما را امتداد ولایت پیامبر اعظم و ولایت امیرالمومنین می دانیم و امام خمینی را مایه برکت و بسیار روح بخش می دانیم.

امام جمعه موقت اراک افزود: رهبر انقلاب نیز در این دیدار وعده پیروزی داده و فرموده اند که هر ملتی که به خدای متعال و وعده الهی اعتقاد و ایمان داشته بانشد قطعا پیروز خواهد شد.

سپاسی در ادامه به عید غدیر به عنوان عید الله اکبر هم اشاره کرد و افزود: عید غدیر رو کامل شدن دین و اعلام ولایت حضرت امیر المومنین بوده است و باید به این روز توجه خاص شود.

وی همچنین از سالروز بازگشت آزادگان به میهن نیز یاد کرد و گفت: آزادگان انسان های ایثار گر و بزرگی هستند که سالهای رنج اسارت را به جان خریده و بخاطر حفظ اسلام و انقلاب و وطن پایداری کردند که این استقامت آنها زبانزد خاص و عام و افتخاری ثبت شده در تاریخ است.

امام جمعه اراک همچنین اضافه کرد: خسارت های مالی قابل جبران است و آن چیزی که قابل بازگشت نیست سرمایه عمر است و ائمه اطهار (ع) همیشه آدمی را به توجه در تجارت عمل صالح که جلوی تضیع عمر را می گیرد رهنمود کردند.

سپاسی با اشاره به اینکه اعمال صالح فقط جنبه اخروی ندارد، افزود: آرامش دنیوی ،منفعتی شخصی و استفاده ای که دیگران از وجود ما می برند از جمله منافع دنیوی عمل صالح است.

ولادت با سعادت امام هادی وامام موسی کاظم (ع) نیز از دیگر محور سخنان خطیب جمعه اراک بود که به آن اشاره کرد.

نظر شما