شناسهٔ خبر: 34766600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم برخورد مستمر با ریشه‌های فساد

امام جمعه سلطانیه به مبارزه بی‌امان و مستمر با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و گفت: هر روز خبرهای خوبی درباره مفسدان اقتصادی می‌شنویم و سخنان رئیس قوه قضائیه مبنی بر پایان عمر مفسدان اقتصادی مایه امیدواری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با اشاره به دیدار نماینده و سخنگوی جنبش انصارالله یمن با مقام معظم رهبری و سخنان نماینده انصارالله یمن خطاب به رهبر انقلاب اسلامی که ما ولایت شما را در امتداد خط پیامبر اسلام و ولایت امیرالمومنین(ع) می‌دانیم و ارزیابی مقام معظم رهبری از پیروزی نهایی ملت انقلابی یمن اظهار کرد: ولایت فقیه از نعمت‌های الهی است.

امام جمعه سلطانیه به مبارزه بی‌امان و مستمر با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و با بیان اینکه هر روز خبرهای خوبی درباره مفسدان اقتصادی می‌شنویم و سخنان رئیس قوه قضائیه مبنی بر پایان عمر مفسدان اقتصادی مایه امیدواری است، گفت: مبارزه با فساد مطالبه عمومی است، ولی باید با ریشه‌های فساد به صورت مستمر برخورد شود چرا که مبارزه مقطعی و فصلی با فساد مُسَکّن است نه درمان و با تعطیلی مبارزه دوباره مفسدان شروع به فساد می‌کنند.

وی با اشاره به روز صنعت دفاعی و تاکید بر لزوم توانمندی دفاعی و تجهیز همه جانبه در برابر دشمن و با بیان اینکه اگر دشمن فکر حمله به ایران اسلامی را در سر ندارد، به خاطر این است که دشمن از توان دفاعی ما خبر دارد و توان موشکی کشورمان وحشت به قلب دشمن انداخته و این توانمندی‌ها هم برای این است که صنعت دفاعی در دست جوانان انقلابی و دارای اعتماد به نفس است، افزود: اگر در مسائل اقتصادی هم به جوانان مومن و انقلابی میدان داده شود، نتیجه آن مقاوم بودن اقتصاد در برابر تحریم‌ها خواهد بود.

*مقاومت و ایستادگی رمز پیروزی است

حسینی‌نسب با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به ایران اسلامی و با بیان اینکه آزادگان کوه صبر و استقامت بودند و آبرومندانه بازگشتند و آزادگان باید خاطرات اسارت و دلاوری‌های رزمندگان را به نسل جدید منتقل کنند، افزود: مقاومت و ایستادگی رمز پیروزی است، اما اعتماد به دشمن و عقب‌نشینی در برابر او جز شکست نتیجه‌ای ندارد.

خطیب جمعه سلطانیه به سالروز کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت دکتر مصدق اشاره کرد و گفت: مصدق نخست وزیر منتخب مردم ایران به دنبال ملی کردن صنعت نفت بود و برای رسیدن به این خواسته، به ســـراغ آمریکا رفت اما دولت آمریکا از طرفـی با او وارد مذاکره شـــد و از طرفی برای برکناری او کودتای نظامی ۲۸ مرداد را طراحی و سرانجام او را برکنار کرد.

وی ادامه داد: کودتای 31 مرداد نشان داد که آمریکا به امثال مصدق هم راضی نیست، بلکه نوکر سرسپرده همچون محمدرضا پهلوی می‌خواهد، چرا که مَثَل آمریکا مَثَل سگ هاری است که چه انسان با آن کار داشته باشد و چه کار نداشته باشد، کار خود را انجام خواهد داد و لذا آمریکا حتی به آنهایی که به او اعتماد کرده‌اند، رحم نکرده است.

حسینی‌نسب با اشاره به سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسطرژیم اشغالگر قدس که روز جهانی مسجد نام‌گذاری شده است، گفت: مسجد مثل جنگ و مبارزه با دشمن است و آتش زدن مسجد الاقصی نشانگر عصبانیت رژیم صهیونیستی از کارکرد مبارزاتی مسجد است.

امام جمعه سلطانیه با تبریک اعیاد پیش‌رو؛ ولادت حضرت امام هادی و حضرت امام کاظم(ع) و روز عید غدیر گفت: یازده امام معصوم مثل یک انسان در ۲۵۰ سال عمر خود عمل کرده‌اند و اگر ائمه ما به جای یازده نفر از امیرالمومنین(ع) که در سال ۱۰ هجری به امامت رسیده تا امام حسن عسکری علیه‌السلام در سال ۲۶۰ هجری، یک نفر بودند به همین شیوه عمل می‌کردند.

وی افزود: مقاومت و مبارزه و نترسیدن از قدرت‌ها و در عین حال عبودیت و بندگی از ویژگی‌های ائمه معصومین در ساحت انسان ۲۵۰ ساله است.

حسینی‌نسب با تبریک عید غدیر خم، به فضائل این روز و اهمیت غدیر اشاره کرد و با بیان اینکه عید غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت، روز ناامیدی دشمنان است، افزود: روز غدیر آخرین و مهم‌ترین مأموریت پیامبر اسلام از طرف خدا بود.

انتهای پیام/73002/ق40

نظر شما