شناسهٔ خبر: 34766581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ایران توانایی قهرمانی «بودو» اوراسیایی را دارد

فرشید کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح فنی و کیفی نخستین دوره مسابقات اوراسیایی این رشته که برای نخستین بار به میزبانی ایران و در شهر

صاحب‌خبر -

فرشید کریمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح فنی و کیفی نخستین دوره مسابقات اوراسیایی این رشته که برای نخستین بار به میزبانی ایران و در شهر ارومیه برگزار می‌شود، بسیار خوب و قابل‌قبول است.

وی بیان کرد: برگزاری این مسابقات نقش تاثیرگذاری در شناساندن این رشته رزمی در سطح جامعه و علاقه‌مندان به رشته‌های رزمی دارد.

وی ادامه داد: این رویداد بین المللی با حضور رزمی‌کارانی از کشورهای سوئد، پاکستان، افغانستان، ترکیه، جمهوری‌آذربایجان، گرجستان، عراق و ایران در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان در حال برگزاری است و تا شامگاه /جمعه/ ادامه دارد و تیم منتخب ایران تا به این لحظه مبارزات قابل قبولی انجام داده است.

سرمربی تیم منتخب بودو ایران گفت: نفرات این تیم از بین رزمی‌کاران برتر مسابقات قهرمانی کشور که اوایل ماه جاری با حضور بودوکارانی از ۱۳ استان کشور به مدت ۲ روز به میزبانی ارومیه و با قهرمانی تیم آذربایجان‌غربی برگزار شد انتخاب شده‌است.

نخستین دوره مسابقات بودو اورآسیا با حضور ۱۵۰ ورزشکار خارجی و ایرانی در رشته‌های فول‌کنتاک، کیوان‌رولز، سلاح‌های نمایشی و فردی و شکستن اجسام سخت در حال برگزاری است.

تیم منتخب ایران در قالب ۲ تیم منتخب «الف و ب» با هدایت فرشید کریمی و کمال علی‌خواه از مربیان مجرب و باسابقه استان و کاپیتانی حجت بی‌درفش رزمی‌کار ملی‌پوش سلماسی در این دوره از رقابت‌ها حاضر است.

فائق رافیف /Faeg rafiof/ رییس فدراسیون جهانی بودو فردا در جریان رقابت‌های فینال میهمان ویژه این مسابقات در ارومیه خواهد بود.

ورود و پذیرش تیم‌ها و مراسم وزن‌کشی ورزشکاران شامگاه چهارشنبه /۲۳ مردادماه/ انجام شد و مبارزه‌ها از ظهر امروز، پنج‌شنبه پس از برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد و شامگاه جمعه به پایان می‌رسد.

۱۲ داور از ایران و پنج داور از کشورهای افغانستان، ترکیه، جمهوری‌آذربایجان و پاکستان قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند.

رشته ورزشی بودو یکی از سبک‌های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی فعالیت داشت و از این پس با تشکیل گروه رزمی جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.  
شعار رشته ورزشی بودو «ایجاد صلح و آرامش» بوده و ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند که «بهترین حمله همانا خوب دفاع کردن» است.  

خرداد سال گذشته با حضور رییس فدراسیون بودو جهان، احکام جداگانه اعضای کنفدراسیون آسیا و گروه بودو ایران اعطا شد و بر اساس آن عبدالله چمن گلی، کیومرث پورایراندوست و آیدا آزادی به ترتیب به عنوان رییس، دبیرکل و نایب رییس کنفدارسیون بودو آسیا معرفی شدند و در کنار آن احکام گروه رزمی بودو ایران به امیر رسولی به عنوان رییس، اکرم مهدی‌زاده نایب رییس و سعید سلیمان‌زاده به عنوان دبیر اهدا شد.  
گروه رزمی بودو ایران به طور رسمی و با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده و ریاست آن را امیر رسولی، رییس هیات ورزش‌های رزمی آذربایجان‌غربی بر عهده دارد.  

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام

نظر شما