شناسهٔ خبر: 34766525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقامت آزادگان درسی برای جامعه ایران باشد

آزاده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم که امروز در مقابل دشمنان غفلتی صورت نگیرد، گفت: باید استقامت آزادگان و اسرا درسی برای امروز جامعه ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نورالله توده در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: یوم‌الله ۲۶ مرداد سالروز بازگشت عزتمندانه آزادگان سرافراز، بهانه‌ای برای بازخوانی نقش‌آفرینی آنان در خاک‌ریزهای پنهان نظام، در عمق خاک دشمن در مؤلفه‌های مختلف ازجمله اطاعت و تبعیت پذیری از امام است.

وی با بیان اینکه پایداری بر اعتقادات با همه هجمه‌های روانی علیه اسرا و احرار بهانه‌ای برای بازخوانی تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی بوده است، گفت: رساندن پیام انقلاب و اهداف آن در دل دشمن توسط احرار و آزادگان، سرود عزتی برای ثبت در تاریخ از این بزرگان شده است‌.

آزاده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بازخوانی روحیه ایثار و فداکاری در اوج فشارهای روحی و روانی دشمن از موضوعات قابل‌تأمل است، تصریح کرد: در حقیقت امروز در این عرصه نقش نویسندگان، اهل‌قلم هنرمندان، رسانه‌ها و مطبوعات تأثیر بیشتری نسبت به دیگران دارند تا غفلت در این حوزه موجبات خرسندی دشمنان را ایجاد نکند.

وی با تأکید بر رسالت اهل‌قلم برای توجه به مؤلفه‌های ایثار، صبر، استقامت و پایداری احرار آزادگان افزود: امروز باید به داشته‌های خود افتخار کنیم چراکه این ملت و امت دارای ارزش‌های بالا و اعتقادات دینی بوده و عزتی ماندگار را برای همه تاریخ به نگارش درآورده است.

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش مردم و افتخارآفرین استان گیلان در لبیک‌گویی به ندای هل من ناصر امامین انقلاب بیان کرد: گیلان با تقدیم هشت هزار شهید، بیش از دو هزار آزاده و بیش از ۲۲ هزار جانباز و شهید مدافع حرم سند افتخار ولایتمداری مردم استان است و فداکاری و صبوری مادران پدران همسران فداکار آن‌ها که در لوح زرین تاریخ ایران اسلامی چون دری می‌درخشند.

توده با بیان اینکه مردان بزرگی از دامن مادران این استان و پرورش یافتند، گفت: این شیر مردان بیشه عشق از مدافعان و مروجین دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی بااینکه اگر صبر و استقامت مجاهدین و پایمردی مادران پدران جامعه ایثارگر نبود افتخار امروز محقق نمی‌شد، افزود: صبر و استقامت خانواده شهدا و ایثارگران نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده چراکه ایثارگران در سخت‌ترین و پرخطرترین درس‌های نظام با شجاعت و رشادت توأم باایمان ایفای نقش کرده‌اند.

توده با تأکید بر اینکه آزادگان نمایندگانی هستند که حاصل تلاش‌های خالصانه نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: قالب آرامش و امنیت امروز ایران اسلامی محصول رشادت ایثارگران این مرزوبوم است.

وی با بیان اینکه مشارکت عمومی، احساس مسؤولیت و ولایت مداری آحاد مردم شهرستان‌های استان در آمار ایثارگران و مجاهدان گیلانی مشهود است، گفت: همدلی و همراهی فراگیر مردم گیلان در مشارکت عمومی و حضور باصلابت در میدان‌های مختلف، گنجینه کارنامه مردم گیلان همیشه سرفراز است.

توده با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار آزاده در زندان‌های دژخیمان در دوران دفاع مقدس مورد شکنجه و آزار شدید قرار گرفتند، تصریح کرد: از ۹۲ درصد شکنجه‌شدگان توسط دژخیمان دشمن، بیش از ۱۳ هزار نفر دچار معلولیت دائمی شدند چراکه  شکنجه‌های روحی برای درهم شکستن اسرای دربند و بخش شکنجه‌های جسمی و اقدامات دشمن علیه مردان غیور ایران اسلامی بوده است.

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به نقشه شوم دشمن برای واگرایی اسرا بیان کرد: اسرا تهدیدهای ایجادشده را تبدیل به فرصت کردند، نقشه‌های دشمن را از بین برده و با برگزاری آداب اسلامی، سلاحی محکم در مقابل دشمن شدند.

وی با بیان اینکه شکنجه افراد دارای محبوبیت در بین اسرا و به شهادت رساندن آن‌ها پیش چشمان اسرای دیگر خللی در اراده اسرا ایجاد نمی‌کرد، تصریح کرد: بیش از ۳۰ تا ۴۰ مورد شکنجه جسمی برای اسرا ایجاد می‌کردند که ایجاد تونل‌های مرگ، آویزان کردن اسرا از پنکه‌های سقفی، پاشیدن نمک بر روی زخم، حبس‌های طولانی‌مدت روی سلول‌ها و غیره تعدادی از این خباثت‌ها بوده است.

توده با تأکید بر اینکه باید استقامت اسرا درسی برای امروز جامعه ایران در  عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی باشد، افزود: باید مراقب باشیم که امروز در مقابل دشمنان غفلتی صورت نگیرد، چراکه دشمنان عزم جزم کرده‌اند که بر رکن انقلاب رخنه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دشمن هدف خود را مردم قرار داده است، گفت: دولت‌ها باید خدمت‌گزار مردم بوده و پاسخگوی کوتاهی خود در خدمتگزاری به مردم باشند.

انتهای پیام/84008

نظر شما