شناسهٔ خبر: 34766446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

ادامه کشمکش‌های میان فدراسیون فوتبال آمریکا و تیم ملی زنان این کشور؛ راپینو: به چیزی کمتر از حقوق برابر با مردان رضایت نمی‌دهیم

میلاد وفادار

کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا طی ماه‌های اخیر صدای رسایی برای جنبش‌های فمنیستی در آمریکا بوده است.

صاحب‌خبر -

طرفداری- پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات فدراسیون فوتبال آمریکا با تیم ملی زنان این کشور، مگان راپینو می‌گوید توپ در زمین فدراسیون است. 

به گزارش گاردین، ۲۸ بازیکن از تیم قهرمان جهان در رده زنان، در ماه مارس با شکایت از فدراسیون فوتبال آمریکا، خواستار تعلق گرفتن حقوق برابر با مردان به خود شدند. آن‌ها از عبارت «سالیان سال تبعیض جنسیتی سازمان بندی شده» در شکایت نامه خود استفاده کردند. مذاکرات بین طرفین ادامه داشت تا کار به دادگاه نکشد ولی در روز چهارشنبه مشخص شد که گفتگوها به بن بست رسیده است. راپینو در مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرد تا طرفین به توافق برسند.

آن‌ها تنها کارفرمای ما هستند و ما هم تنها کارگزاران آن‌ها، پس خوب یا بد، ما به هم متصل هستیم. به نظرم هرگاه آن‌ها خواستار مذاکره در مورد پرداخت دستمزد برابر شوند، همه چیز پیش خواهد رفت و ما مشتاق فرا رسیدن آن لحظه هستیم. ما به چیزی کمتر از حقوق برابر رضایت نخواهیم داد. می‌خواهیم صرف نظر از برد، باخت یا مساوی، حقوق برابری به ما پرداخت شود. 

آن‌ها در شکواییه خود خواستار «حقوق برابر، شرایط تمرینی و مسافرتی یکسان، تبلیغات یکسان برای مسابقات، حمایت و توسعه یکسان از مسابقات و سایر حق و حقوق‌های مرتبط با اشتغال» شده‌اند. مالی لوینسون، سخنگوی بازیکنان تیم ملی آمریکا در روز چهارشنبه گفت که مذاکرات به دلیل عدم علاقه فدراسیون فوتبال آمریکا به تغییر رویه، با شکست مواجه شده است. در مقابل فدراسیون فوتبال آمریکا می‌گوید زنان پرخاشگر بوده‌اند. 

بارها گفته‌ایم که هدف ما پیدا کردن راه حلی است و در این مدت امیدوار بودیم در حالتی محترمانه مشکل را حل کنیم و به توافق برسیم. متاسفانه به جای اجازه دادن به میانجی‌گران برای پیش بردن گفتگوها در حالتی معقول، شاکیان پس از انتشار اطلاعات گمراه کننده در ماه‌های متمادی که به دائمی کردن ابهامات دامن می‌زد، رویکردی خشن و غیر مولد اتخاذ کردند.

نظر شما