شناسهٔ خبر: 34766399 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

خبرهای جدید از دلایل پلمپ دانشکده خبر

مشکل مالی و قرارداد آنها مشکل دیگری است اما اصل اینکه دانشکده‌های خبر بمانند، بستگی دارد به اینکه سریعتر به بخش غیردولتی واگذار شوند. پیشنهاد دوستان این بود که با توجه به اینکه زیر مجموعه سازمان خبرگزاری، بخش‌های غیر دولتی هم دارند و به آنجا واگذار شوند که ما هم قبول کردیم.

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه علمی کاربردی در مورد مشکلات ایجاد شده برای دانشکده خبر بیان کرد: در مورد دانشکده خبر ما کوتاهی نکردیم. از یک سال پیش ما به دوستان در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که دانشکده خبر زیر نظر آنهاست راهکار نشان می‌دادیم. آنها دعوای مالی با بنیاد دارند که به ما ارتباطی ندارد و ما نمی‌توانیم ورود کنیم.

محمدحسین امید در نشستی خبری ضمن بیان این مطلب، اظهار کرده است: در مورد دانشکده خبر ما کوتاهی نکردیم. از یک سال پیش ما به دوستان در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که دانشکده خبر زیر نظر آنهاست راهکار نشان می‌دادیم. آنها دعوای مالی با بنیاد دارند که به ما ارتباطی ندارد و ما نمی‌توانیم ورود کنیم. مشکل مالی و قرارداد آنها مشکل دیگری است اما اصل اینکه دانشکده‌های خبر بمانند، بستگی دارد به اینکه  سریعتر به بخش غیردولتی واگذار شوند. پیشنهاد دوستان این بود که با توجه به اینکه زیر مجموعه سازمان خبرگزاری، بخش‌های غیر دولتی هم دارند و به آنجا واگذار شوند که ما هم قبول کردیم.

امید درمورد واگذاری مراکز علمی کاربردی دولتی به بخش خصوصی عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ مرکز دولتی باید واگذار شوند. بر اساس مکاتبات هفته گذشته بخشی از مراکز دوباره اصلاح شد؛ مثلا  مراکز وابسته به هلال احمر از آن مصوبه خارج شدند. هلال احمر رشته‌های اختصاصی دارد. قوه قضائیه هم با حکم دادگاه مستثنی شده و کار خود را می‌کند و مراکز دادگستری رشته حقوق می‌گیرند.از ۱۸۰ مرکز باقی مانده متاسفانه به دلیل کندی آنها تا به امروز کمتر از ۳۰ مرکز واگذار شده و بقیه در دست اقدام هستند اما تا پایان شهریور فرصت دارند. من تصور می‌کنم  از این تعداد ۵۰-۶۰ مرکز واگذار خواهد شد.

نظر شما