شناسهٔ خبر: 34766299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خطیب موقت نماز جمعه تهران:

الهی زندگی کنیم/سقوط پهاد آمریکایی نشان از افول تمدن آلوده به ظلم غربی است

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه القائات شیطان باعث می‌شود انسان خطا و لغزش کند، گفت:وقتی که انسان می‌خواهد کاری کند خدا آن را هم می داند باید خدا را بر خود حاضر و ناظر ببینیم و الهی زندگی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «کاظم صدیقی» امروز (25 مرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در خطبه های نخست با اشاره به تاکیدات خداوند درباره داشتن انصاف گفت: چطور مخلوق حیا نمی کند در محضر خالق خود دست از پا خطا می کند؟ چطور انسان جرأت می‌کند در برابر کسی که رگ حیات ما به دست اوست و همه شئون زندگی ما تحت اراده اوست، گناه کند؟

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با طرح این پرسش که چطور  رویمان می شود که سر سفره او نشسته ایم و نفسمان نعمت اوست، «ولی‌نعمت» خود را فراموش کرده ایم، گفت: القائات شیطان باعث می‌شود انسان خطا و لغزش کند، وقتی که انسان می‌خواهد کاری کند خدا آن را هم می داند باید خدا را بر خود حاضر و ناظر ببینیم و الهی زندگی کنیم.

 

وی بر این نکته تاکد کرد که باید با خدا دوست و رفیق شویم و گفت: خدا رفیق ما و همراه ما است. ما نباید بدی را با بدی جواب دهیم و در یک جمله برای خدا خوب باشیم.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حضور در ماه ذی الحجه گفت: در ماه ذیحجه بیش از ۲۵ باب رحمت به روی مومنین باز و سفره های الهی برای پذیرایی دلهای مشتاق از جانب خدا گسترده شده است.

 

وی ادامه داد: همه مناسبت ها به ویژه عیدالله اکبر در آسمان ها مشهور تر است و باید به امام ولی عصر عجل الله حسرت بخوریم که چرا ما از شنیدن خطبه‌های امام زمان محروم هستیم.

 

صدیقی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به ۳۱ مرداد سالروز صنایع دفاعی به توان دفاعی کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه توان دفاعی ایران از معجزات انقلاب و حاکمیت ولی فقیه است و گفت: ما در بخش‌های مختلف دفاعی حرکت جهشی به سوی قله داریم و مسیرهای طولانی را یک شبه پیموده‌ایم.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آنچه که شما در زدن پهپاد رادارگریز پیچیده دارای قیمت گزاف آمریکایی دیدید، این موشک تازه موشک های درجه دوم، سوم ما بود که می‌شد آن را با اس ۳۰۰ روسی هم زد اما این موشکِ نظام اسلامی و بومی بود، افزود: این معجزه جوان‌های دارای نبوغ با دل عاشق اینگونه پای کار هستند و ره صد ساله را در مدت کوتاهی می پیمایند این نقطه عطفی است که تمدنی، تمدن دیگر را تحت شعاع قرار داد. این تولد تمدن مقتدرانه نظام اسلامی و نشانه افول تمدن آلوده ظلم غربی و استکباری است.

 

وی با اشاره به اینکه  سقوط پهباد رادار گریز آمریکایی توسط ایران  نشانه افول تمدن آلوده به ظلم غربی و استکباری است، گفت: کارهای بزرگی انجام شده که باید برای ملت ایران و مستضعفان جهان بازگو شود.

 

صدیقی در ادامه به اتفاقاتی که طی هفته گذشته رخ داد اشاره کرد و گفت: مسئله دیگر دیدار نمایندگان مقاومت یمن با مقام معظم رهبری بود. خداوند زمینه ظهور و یاران امام زمان را پرورش می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون یمن 8  سال تمام بدون کمک کشوری و با دست خالی در مقابل متجاوزان آمریکایی،‌سعودی و اماراتی مقاومت کرده است، ادامه داد: با وجود آنکه متجاوزان 80 هزار کودک را به خون کشیدند و همه جا را ویران کردند اما مقاومت ادامه دارد.

 

صدیقی با بیان این نکته که توطئه تجزیه یمن نشانه عجز و درماندگی متجاوزان است، گفت: در این مسیر شهدای عظیمی تقدیم شده است و پیروزی قطعی که وعده الهی است نصیب یمن خواهد شد.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اتفاقات کشمیر نیز اشاره کرد و در این باره گفت: ‌این موضوع جزو مصیبت‌های جاری است و توقع نمی‌رفت که نخست وزیر هند خلاف قانون، عرف بین‌الملل و مصالح داخلی عمل کند. این حرکت برخلاف انصاف بشری، ‌قوانین بین‌اللمل و قانون اساسی هند است و توصیه می‌کنیم در این زمینه تجدید نظر کند زیرا ظلم عاقبت ندارد.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز با اشاره به وضعیت شیخ زکزاکی به حضور وی با بیماری سخت در بیمارستان هند اشاره کرد و گفت:‌ وی در بیمارستان بستری شد اما اجازه معالجه نمی‌دهند. کام حقوق بشر این را می‌پذیرد؟ این حقوق بشر الحاد استکباری است.

 

صدیقی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن عید غدیر گفت: عید غدیر عید الله الاکبر را به امام عصر (عج) تبریک می‌گویم.‌ مسئله ولایت خداوند، واسطه فیض بودن خالق هستی و خلق است. امامت عهدالله است و با انتخابات شورا درست نمی‌شود و عهدالناس نیست.

 

وی با بیان اینکه  مسئله ولایت ابعاد فیض است که برخی ابعاد ملکی مثل حکومت،‌ رهبری و زمامداری است و مبین حکم خدا، معارف الهی، معلم و آموزگاری است، گت: همه اینها مقدمه این است که کاروان بشریت را با کاروان عالم امکان هماهنگ کند. ولایت آمد تا دل‌های بشر را در زنجیره‌ای به هم پیوند دهد و از جامعه بشری یک واحد، خانواده و یک مجموعه به هم پیوسته که مبدا،‌ مسیر و مقصد واحدی دارد و به سوی خدا می‌رود.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ رهبری در عالم وجود ندارد که  دچار جاه  طلبی قدرت نشود، گفت: آنها خود را مستثنی از قانون می‌دانند و اما ولایت نبی،‌ وصی و یا ولایت فقیه خود ندارد تا خودنمایی کند./

نظر شما