شناسهٔ خبر: 34765954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

سقوط پهپاد آمریکایی نویدبخش تولد تمدن مقتدرانه اسلام است/ توطئه تجزیه یمن نشانه عجز دشمن و پیروزی مقاومت

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سقوط پهپاد آمریکایی، تصریح کرد: اینکه پهپاد آمریکایی را موشک ایرانی زد، فکر نکنید فقط معنایش این است که موشکی پهپادی را زد، این تولد تمدن مقتدرانه نظام اسلامی و نشانه افول تمدن آلوده به ظلم غربی و استکباری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) و اعیاد ماه ذیحجه اظهار کرد: ولایت، واسطه فیض بودن میان خالق هستی و خلق است. ولایت اصلاحی که آن را از قرآن داریم. خداوند با صفت خلیل‌اللهی به حضرت ابراهیم (ع) جایگاه والایی داد. وقتی حضرت ابراهیم در مورد استمرار امامت در ذریه‌اش سؤال می‌کند خداوند می‌فرمایند،‌ امامت عهدالله است و با انتخابات و شورا درست نمی‌شود. ولایت عهد الناس نیست.

وی افزود: ولایت آمد تا دل‌های بشر را در زنجیره‌ای به هم پیوند دهد و از جامعه بشری یک مجموعه به‌هم‌پیوسته با مبدأ و مقصد واحد ایجاد کند که با تعاون به‌سوی خدا برود. با همین رویکرد ولایت امیرالمؤمنین در روح حضرت آدم تجلی کرد. ولایت از ابتدا محکی برای تفکیک طیب و خبیث بوده و پاکان را به‌صورت یک مجموعه درمی‌آورد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: هیچ رهبری در عالم سراغ ندارید که قدرت او را جذب نکند، افراد معمولاً بعد از به قدرت رسیدن برای ضعفا قانون تدوین می‌کنند و خود را مبرا از قانون می‌دانند، اما ولایت خود عبودیت است و هرگز نمی‌تواند ضد خودش باشد. ولایت خودی ندارد که خودنمایی کند، خدا دارد و آیینه خداست.

عید غدیر فاخرترین لباس‌ها را بپوشیم

صدیقی با اشاره به روایاتی درباره غدیرخم اضافه کرد: روز عید غدیر بزرگ‌ترین روز عالم امکان و آغاز حرکت به‌سوی ظهور منجی نهایی و تثبیت خط رهبری است. لذا تمام شادی‌ها باید در این روز بروز کند. یکی از وظایف ما در روز عید غدیر این است که خود را آراسته کنیم و پاکیزه‌ترین و فاخرترین البسه خود را به تن کنیم. کسی در این روز خود را به لباس خوب و عطر مزین سازد خداوند گناهانش را می‌بخشد.

وی تأکید کرد: در ماه ذیحجه بیش از ۲۵ باب رحمت روی مؤمنین باز و سفره‌های الهی برای پذیرایی دل‌های مشتاق از جانب خدا گسترده شده است و باید به امام ولی‌عصر عجل الله حسرت بخوریم که چرا ما از شنیدن خطبه‌های امام زمان محروم هستیم.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت اطعام در روز عید غدیر تأکید کرد: در این روز با هر اطعام، گویا همه انبیا و صدیقین را پذیرایی کرده‌اید، چه نعمتی بالاتر از این را انتظار دارید.

وی گفت: بنیاد بین‌المللی غدیر که یادگار آیت‌الله خزعلی است با راه انداخت کاروان‌های شادی بسته‌های فرهنگی را به مساجد ارائه می‌کند.

در صنعت دفاعی حرکت‌های جهشی به سوی قله داریم

صدیقی در خطبه‌ دوم با اشاره به فرارسیدن 31 مرداد سالروز صنعت دفاعی تصریح کرد: چیزی که امروز شما در صنعت دفاعی شاهد آن هستید از معجزات حاکمیت ولی‌فقیه است و دنیا تحت تأثیر آن قرار دارد. ما در بخش‌های مختلف دفاعی حرکت‌های جهشی به‌سوی قله داریم و مسیرهای طولانی را یک‌شبه پیموده‌ایم.

وی افزود: آنچه در ساقط کردن پهپاد رادارگریز، پیچیده دارای قیمت گزاف آمریکایی دیدید،‌ این موشک تازه از موشک‌های درجه دوم و سوم ایران است، ما می‌توانستیم آن پهپاد را با موشک اس 300 روسی هم بزنیم، اما این موشک، موشک نظام اسلامی، بومی بود. این معجزه جوان‌های دارای نبوغ و عاشق ایرانی بود که این‌گونه پای‌کار هستند و راه صدساله را در مدت کوتاهی می‌پیمایند.

تولد تمدن مقتدرانه نظام اسلامی و افول تمدن آلوده به ظلم غربی

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تحلیلگری در خارج از کشور تصریح کرد: این تحلیلگر معتقد است اینکه پهپاد آمریکایی را موشک ایرانی زد، فکر نکنید فقط معنایش این است که موشکی پهپادی را زد. این نقطه عطفی است، تمدنی تمدن دیگر را تحت‌الشعاع قرار داد. این تولد تمدن مقتدرانه نظام اسلامی و نشانه افول تمدن آلوده به ظلم غربی و استکباری است.

وی افزود: در بخش هواپیماسازی، هم هواپیماهای فوق تصور ساخته شده است. هواپیماهای جنگی که طراح، خلبان و سازنده آن ایرانی است و اولین پرواز آن با موفقیت انجام شد و به شکرانه آن به محضر شریف رهبر معظم انقلاب رفت و ایشان مدال رضایت را به خلبان این هواپیماها اعطا فرمودند.

امام‌جمعه موقت تهران تأکید کرد: در پیشرفت‌ها در حوزه زیردریایی، قایق‌های تندرو و مسائل مخابراتی هم لازم است از مسئولان مربوطه به نماز جمعه دعوت شوند و با توضیحات خود دل مردم را شاد کنند.

توطئه تجزیه یمن نشانه فرسودگی امارات و سعودی

صدیقی با اشاره به دیدار نمایندگان مقاومت یمن با رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: پنج سال تمام این مقاومت بدون کمک هیچ کشوری در محاصره کامل، با دست‌خالی و با آن‌همه مصیبتی که سعودی، امارات و آمریکا سر این مردم آوردند و بیش از 80 هزار کودک را به خاک و خون کشیدند و همه‌جا را ویران کردند، پیش رفت و آنان را عاجز کرد.

وی اضافه کرد: اینکه می‌بینید اماراتی‌ها با سعودی‌ها درمی‌افتد و یکدیگر را موردحمله قرار می‌دهند و توطئه تجزیه یمن، نشانه فرسودگی، عجز، درماندگی و بدبختی آنان و نشانه پیروزی همیشگی مقاومت دینی و اسلامی است.

درخواست از هند برای تجدید نظر در کشمیر

صدیقی درباره کشمیر و جامو بیان کرد: هیچ‌گاه توقع نمی‌رفت نخست‌وزیر هند خلاف قانون، عرف بین‌الملل و مصالح داخلی عمل کند، هر حاکمی سعی می‌کند زیرمجموعه و ملتش با یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند این رفتارها برخلاف انصاف، قانون بین‌المللی است و از حکومت هند می‌خواهیم در رفتار خود تجدیدنظر کنند، در این کار پیروزی وجود ندارد. خداوند حامی مؤمنینی است که مورد ظلم قرار می‌گیرند.

خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی مظلوم و مقاوم در آفریقا را با حالت بیماری در بیمارستان هند بستری کردند ولی گویا اجازه معالجه را نمی‌دهند، این نتیجه حقوق بشر الحاد است.

مدیران زیرساخت‌های رونق تولید و تقویت پول ملی را تأمین کنند

وی خاطرنشان کرد: امسال سال رونق تولید توصیه شده است. اما زیرساخت‌های آن باید به دست مدیران تأمین شود، یکی از این راه‌ها احترام به پول ملی و بالا بردن ارزش پول ملی است. باید قیمت دلار را به‌گونه‌ای رقم بزنند که صادرات با ارزش افزوده انجام شود و برای کشور مفید باشد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: آنچه به خارج صادر می‌شود برخی پولش به ایران بازنمی‌گردد و برخی هم دستمایه قاچاق می‌شود که مبارزه با آن شمشیر حقی را می‌طلبد که به دست رئیس قوه قضائیه است. مسئله قاچاق، مالیات، ارز و بروکراسی اداری را باید جهادی پیگیری کرد تا کار به‌جایی برسد.

انتهای پیام/4034/

نظر شما