شناسهٔ خبر: 34764808 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزارت ارشاد ناعادلانه از ناشران کتاب می‌خرد/ تیراژ برخی آثار به کمتر از ۱۰ نسخه رسیده است!

شرفشاهی گفت: متأسفانه در خرید کتاب از سوی وزارت ارشاد پای تبعیض و بی‌عدالتی در میان است.

صاحب‌خبر -

کامران شرفشاهی مدیر مسئول  انتشارات تجلی مهر، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در  خصوص خرید کتاب ناشران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی گفت: در گذشته روند خرید کتاب، شکل چشمگیرتری داشت. متاسفانه در این ماجرا پای تبعیض ها و تفاوت هایی در میان بوده است و شورای خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برخی ناشران مهربان‌تر و نسبت به شمار افزون‌تری از ناشران بی‌مهر بوده است. کتاب های برخی ناشران، همواره در اولویت خرید قرار داشته و نسبت به بعضی ناشران بی اعتنایی آزار دهنده ای وجود داشته است.

وی افزود: شورای خرید کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گروهی از ناشران خرید می کند، اما تعداد سفارش بسیار اندک است. از سوی دیگر  برخی از ناشران با ایجاد کانال های ارتباطی خاص و از طریق دسترسی به مسئولان و مقامات بالای وزارت ارشاد امکانی برای خرید کتاب در تیراژهای قابل ملاحظه کسب می‌کند. می توان گفت جریان خرید کتاب در این وزارتخانه سمت و سوی ناعادلانه ای دارد.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر تصریح کرد: بار‌ها هنگام حضور در انبار تحویل کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتاب‌هایی برخوردم که مصداق کتاب‌سازی بودند و ارزش علمی چندانی نداشتند؛ اما در حد چشمگیری سفارش خریدشان داده شده بود. البته نمی‌توان ارزش کیفی برخی کتاب‌هایی را نادیده گرفت که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری شدند.

شرفشاهی در پایان گفت: در حال حاضر جای تاسف دارد که تیراژ برخی کتاب‌ها به کمتر از ۱۰ نسخه رسیده است. شرایط به گونه‌ای است که هیچ حمایتی از پدیدآورنده یا مولف نمی‌شود؛ او با سختی زیاد برای ثبت اثرش پیشقدم می‌شود و کتابش را به صورت دیجیتال و با کمترین تیراژ منتشر می‌کند. این نکته خود حال و روز بیمار فرهنگ و صنعت چاپ و نشر کشورمان را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

انتقاد یک ناشر از خرید کتاب از سوی ارشاد

 

برچسب‌ها:

نظر شما