شناسهٔ خبر: 34764176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

احمدی: اولویت وزارت ورزش توسعه ورزش همگانی است/در سال ۹۷ سه هزار خانه ورزش روستایی راه اندازی شد/جام خوشه چین نشاط را به روستاها می برد

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با بیان اینکه اولویت وزارت ورزش ،عمومی سازی ورزش است تاکید کرد: برای تحقق این مهم باید از تمام ظرفیتها بهره بگیریم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان عبدالحمید احمدی بیان کرد که در گردهمایی مدیران کل استانی اولویتها و سیاستهای برنامه ای در معاونت فرهنگی ، همگانی و ورزش روستایی وعشایری تبیین و به بحث وتبادل نظر گذاشته شد.
او کفت: در حوزه فرهنگی براجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی کشور که قراراست به زودی اجرایی وعملیاتی شود تاکیدشد.
او اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان عضو ستاد راهبردی نقشه مهندسی راهبردی کشور است و مدیران کل استانها هم عضو ستاد اجرایی استان خود هستندکه با جدیت با این موضوع را پیگیری کنند .
معاون وزیر اضافه کرد : در این نشست تاکید کردیم که ادارات کل استانها با اشراف بیشتر به مسایل فرهنگی رویدادها، باشگاه هاو... همچنین مسوولیتهای بیان شده در ستادهایی چون اقامه نماز ،دهه فجر،هفته دفاع مقدس و هفته تربیت بدنی را پیگیری کنند.
وی در خصوص حوزه ورزش همگانی با تاکید براین موضوع که برای عمومی سازی ورزش باید از همه ظرفیتهای ملی واستانی برای توسعه و مشارکت بیشتر مردم بهره گرفته شود اظهار داشت : در استانها نیز با حضور در شورای ورزش همگانی استانی به ریاست استاندار و از عضویت سایر بخش ها و نهادها استفاده شود.

احمدی توضیح داد که اولویت وزارت ورزش و جوانان توسعه ورزش همگانی است و برای رسیدن به توازن منطقی بین حوزه ورزش قهرمانی و همگانی به لحاظ بودجه،امکانات باید تمامی برنامه ریزان و سیاست گذاران ورزش توجه ویژه تری به این بخش از ورزش داشته باشند‌.


معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در ادامه طرح تابستانه با ورزش را مورد توجه قرار داد و افزود: با این طرح ما میتوانیم در همه نقاط کشور برنامه داشته باشیم و سهمی قابل توجه در پر کردن اوقات فراغت درتابستان داشته باشیم.

وی در ادامه سخنانش حوزه ورزش روستایی را مورد توجه قرارداد و افزود: اینکه ما بتوانیم به جمعیت ۲۰ میلیونی روستایی توجه کنیم و برنامه های ویژه تری را برای انها پیش بینی کنیم کار بزرگی انجام شده است‌.
احمدی در ادامه به ۳ هزار خانه ورزش روستایی ایجاد شده اشاره کرد و افزود :تا پایان سال ۹۸ باید ۳ هزار مورد دیگرمنطبق با نیازهای روستاها ایجاد و تجهیز شود.

او در مورد جام خوشه چین نیز گفت: ما به واسطه این مسابقات درصدد هستیم تا ، نشاط و بالندگی را به روستاها ببریم.

معاون وزیر افزود: مرحله اول جام خوشه چین درحال برگزاری است و پیش بینی شده مرحله دوم در شش منطقه برگزار و انشالله در دهه فجر مرحله ملی این رویداد را برگژار کنیم.

نظر شما