شناسهٔ خبر: 34761141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رشد اعتلای فرهنگی با پیشگیری از وقوع جرم رابطه تنگاتنگی دارد

نماینده فعالین فرهنگی و هنری استان کردستان گفت: رشد اعتلای فرهنگی با پیشگیری از وقوع جرم رابطه تنگاتنگ دارد هرچه رشد فرهنگی بیشتری داشته باشد، شاهد کاهش پرونده‌ها در دستگاه قضا خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهروز خیریه در دیدار رئیس دستگاه قضا با خانواده شهدا و ایثارگران و نخبگان و فعالان فرهنگی و هنری کردستان، اظهار کرد: اینجا دیار مردان از خودرسته و به خداپیوسته است که به درازای تاریخ مرزهای کشور را پاسداشته و به هیچ سپاه بی‌گانه‌ای مجال توقف نداده‌اند.

وی افزود: اینجا به تعبیر مقام معظم رهبری استان فرهنگ و هنر و سرزمین مجاهدت‌های خاموش و سرزمین دارالاحسان و دارالعلم است.

خیریه تصریح کرد: حضور رئیس دستگاه قضا در استان کردستان بیانگر این است که توجه خاصی به این خطه و مردمان آن دارد.

وی گفت: ایران اسلامی تنوع زیادی به لحاظ فرهنگ و قومیت دارد و اداره چنین کشوری قطعا کار بسیار سختی است.

خیریه با بیان اینکه بر اساس آمار موجود علرغم تمام اقدامات کردستان به لحاظ توسعه وضعیت مناسب و مطلوبی ندارد، گفت: در این میان توسعه در بخش فرهنگ از سایر بخش‌ها بسیار نگران‌کننده و نامناسب‌تر است.

وی اظهار کرد: رشد اعتلای فرهنگی با پیشگیری از وقوع جرم رابطه تنگاتنگ دارد هرچه رشد فرهنگی بیشتر باشد پرونده‌ها در دستگاه قضا کاهش خواهد یافت.

این پژوهشگر کردستانی گفت: مسوولان باید به حوزه فرهنگ و هنر عنایت بیشتری داشته باشند، امروز هنرمندان کرد در بسیاری از رشته‌های هنری جز سرآمدهای ملی هستند که اگر به آنها توجه شود می‌تواند به اعتلای فرهنگ و هنر در کشور کمک کند.

وی عنوان کرد: تسریع در امر چاپ کتاب و رفع مشکل کاغذ از دیگر مطالبات در این حوزه است که اگر با رانت مقابله شود این حوزه قطعا سامان پیدا خواهد کرد.

خیریه در پایان خواستار تعیین مشاور فرهنگی در دستگاه قضای استان شد و اضافه کرد: نظارت دقیق بر انتخابات آینده و گماردن مدیران آشنا با بوم و فرهنگ منطقه از دیگر مباحث مهم و مطالباتی است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما