شناسهٔ خبر: 3475987 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

گیم‌شات: پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ ؛ غیرمنتظره اما واقعی

سال ۲۰۱۸ با تمام خوبی و بدی‎هایش برای سینما و تلویزیون به اتمام رسید حال وقت آن است تا نگاهی بر پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

سال ۲۰۱۸ با تمام خوبی و بدی‎هایش برای سینما و تلویزیون به اتمام رسید حال وقت آن است تا نگاهی بر پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ داشته باشیم.

سال ۲۰۱۸ سال فوق‎العاده‎ای برای صنعت فیلم و سریال بود و ما می‎خواهیم تا لیست بر پربازدیدترین سریال‎های تلویزیونی که در این سال منتشر شدند را مشاهده کنیم. فصل‎های جدیدی از سریال‎های با اعتباری مثل The Handmaid’s Tale و Atlanta سریال‎های کمدی عجیب مثل The Good Place و Big Mouth منتشر شدند. این سال سریال‎های جذاب جدیدی مثل Sharp Objects و The Haunting of Hill  را هم در خود جای داده است. سریال‎هایی که در این سال منتشر شدند به قدری زیاد بودند که مخاطبان در انتخاب کردن به مشکل بر می‎خوردند.

از آن جایی که سرویس‎های استریم مثل Netflix ،Hulu و Amazon Prime روی داده‎های خود بسیار حساس هستند و اجازه دسترسی به این داده‎ها را به کمپانی Nielsen نمی‎دهند، این لیست فقط لسیت پربازدیدترین سریال‎ها روی تلویزیون‎های سنتی است. به طور طبیعی بخش بزرگی از این لیست را برنامه‎های تلویزیونی تشکیل می‎دهند و از آن‎جایی که تلویزیون‎های کابلی بخش کوچکی از مخاطبان را به خود اختصاص می‎دهند، پس برنامه‎های این گروه بازدید کمتری دارند. پس اگر سریال مورد علاقه‎تان در این لیست حضور ندارد ناامید نشوید.

بدون صحبت اضافه لیست پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ را به شما ارائه می‎کنیم. لازم به ذکر است این لیست بر اساس میانگین بیننده برای هر اپیزود از سریال و بر اساس داده‎های تهیه شده توسط کمپانی Nielsen مرتب شده است.

۱۰٫ سریال Bull- شبکه CBS

۱۳۵۱۱۰۰۰ بیننده

پربیننده‎ترین سریال‎های تلیوزیونی سال 2018

سریال Bull با میانگین تقریبی ۱۳٫۵ میلیون بیننده برای هر قسمت، از زمان انتشارش در سال ۲۰۱۶ تا به حال مخاطبان زیادی به خود جذب کرده است. «مایکل ودرلی» (Michael Weatherly) ستاره این فیلم نقش شخصیت دکتر جیسون بول را بازی می‎کند. بول رییس یک شرکت مشاوره حقوقی و دادگاهی است. شرکت او از تکنولوژی و روان‎ شناسی استفاده می‎کند تا به تیم‎های حقوقی کمک کند خود را برای رویارویی با هر گروهی از هیئت جوری، وکلا و شاهدهایی که ممکن است ببینند آماده کنند. سریال Bull پس از انتشار این خبر که شبکه CBS به «الیزا دوشکو» (Eliza Dushku) بازیگر این سریال، که پس از اعتراض به آزار جنسی ودرلی روی صحنه فیلم‎برداری، اخراج شده بود، ۹٫۵ میلیون دلار داد، با رسوایی بزرگی روبه رو شد. هنوز معلوم نیست که این خبر تاثیری روی آینده سریال Bull داشته باشد. تا اینجای کار که این سریال برای فصل چهارم تمدید نشده است.

۹٫ برنامه AMERICA’S GOT TALENT – شبکه NBC

۱۴۲۷۳۰۰۰ بیننده

پربیننده‎ترین سریال‎های تلیوزیونی سال 2018

در سال گذشته ما شاهد رقابت تنگاتنگ بین استعداد‎های برتر آمریکا در فصل ۱۳ این برنامه تلیوزیونی بودیم. این برنامه با میانگین ۱۴٫۲ میلیون بیننده برای هر قسمت در شب‎های سه شنبه در جایگاه نهم این لیست قرار گرفت. برنده امسال این برنامه شعبده‎ باز ۲۷ ساله، «شین لیم» بود که تخصصش انجام چشم‎بندی‎های مربوط با کارت‎ها و احضار دود از هوای معمولی است. ماه بعد لیم به همراه ۴۹ نفر دیگر باز می‎گردد تا برای به دست آودرن مقام قهرمان قهرمانان در اسپین آف این برنامه یعنی America’s Got Talent: The Champions شرکت کند. تیم داوران این برنامه مثل قبل متشکل از سایمون کول، هایدی کلوم، مل بی و هاوی مندل خواهند بود. در حالی که تری کروز از سریال Brooklyn Nine-Nine جای تایرا بنکس مجری برنامه خواهد بود.

۸٫ سریال THE GOOD DOCTOR – شبکه ABC

۱۴۵۱۷۰۰۰ بیننده

پربیننده‎ترین سریال‎های تلیوزیونی سال 2018

اگر ۱۵ فصل از سریال ER و ۱۵ فثل از سریال Grey’s Anatomy چیزی یاد ما داده باشند آن این است که مردم جذب یک سریال درام پزشکی خوب می‎شوند و در سال ۲۰۱۸ مخاطبان به قدری از این سریال خوششان آمده بود تا رکورد ۱۴٫۵ میلیون بیننده به طور میانگین برای هر قسمت از این سریال بتواند این درام پزشکی را در مقام هشتم لیست پربیننده‎ترین سریال‏‎های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ قرار دهد. «فردی هایمور» (Freddie Highmore) ستاره سریال Good Doctor نقش شان مورفی دکتر جوان مبتلا به سندروم اوتیسم که به سندروم ساوانت هم مبتلا است را بازی می‎کند، ویژگی‎های خاص این دکتر باعث می‎شود او در تشخیص بیماری‎ها با نشانه‎هایی که برای انسان‎های معمولی قابل تشخصی نیست مهارت داشته باشد. تعداد بینندگان این سریال در حال حاضر نسبت به فصل اولش افت‎ کرده‎اند زیرا این سریال در سال ۲۰۱۷ رتبه سومین سریال پربیننده را تصاحب کرده بود. با این حال وجود این سریال در بین پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ به اندازه کافی خوب است تا این سریال برای فصل سوم هم تمدید شود.

۷٫ سریال MANIFEST – شبکه NBC

۱۴۶۲۲۰۰۰ بیننده

پربیننده‎ترین سریال‎های تلیوزیونی سال 2018

این سریال جدید در ژانر علمی تخیلی که اکثرا با سریال Lost مقایسه می‎شود داستان گروهی مسافر را روایت می‎کند. این افراد در طول پرواز خود از جامایکا به نیویورک وارد یک نوع آشفتگی می‎شوند و وقتی در مقصد خود فرود می‎آیند متوجه می‎شوند که ۵ سال از زمانی که باید پروازشان به نیویورک می‎رسیده گذشته است. دوستان و خانواده آن‎ها فکر می‎کردند که این افراد در حادثه‎ای مرده‎اند. در هفته‎های بعد از فرود هواپیما این اشخاص اتفاقات عجیبی را تجربه و سعی می‎کنند راز اتفاقی که برایشان افتاده را دریابند. در طی این کند و کاوها آن‎ها دسیسه‎ای را که باعث شده ۵ سال از زندگی آن‎ها پورد شود را افشا می‎کنند. با این حال که سریال Manifest هنوز برای فصل دوم تمدید نشده است ولی نیمه دوم فصل اول آن در سال ۲۰۱۹ منتشر می‎شود.

۶٫ سریال YOUNG SHELDON – شبکه CBS

۱۵۶۶۸۰۰۰ بیننده

پربیننده‎ترین سریال‎های تلیوزیونی سال 2018

سریال Young Sheldon شاید سریال نوپایی باشد ولی از لحاظ محبوبیت چیزی کم از برادر بزرگ‎ترش یعنی سریال Big Bang Theory ندارد. این سریال با ۱۵٫۶ میلیون بیننده برای هر قسمتش توانست جایگاه ششم لیست پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ را تصاحب کند. سریال Young Sheldon داستان زندگی یک فیزیکدان نظری (Theoretical Physicist) با نام شلدون کوپر که دچار اختلالات عصبی خاص است را روایت می‎کند. در این ماه بازیگر سریال Young Sheldon «ایان آرمیتیج» (Iain Armitage) در یک قسمت از سریال The Big Bang Theory به صورت کراس‎اور حضور داشت. با به اتمام رسیدن سریال The Big Bang Theory پس از انتشار ۱۲ فصل، سریال Young Sheldon داستان این شخصیت را از کودکی‎اش ادامه می‎دهد. شاید این سریال حتی تا جایی جلو رود که شاهد کمئوهایی با حضور شخصیت‎های سریال Big Bang Theory باشیم. نیمه دوم از فصل دوم سریال Young Sheldon در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰ دی) منتشر شده است.

۵٫ سریال THIS IS US – شبکه NBC

۱۶۵۹۴۰۰۰ بیننده

پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال 2018

گاهی وقت‎ها مردم فقط نیاز دارند که بنشینند و زار زار گریه کنند، سریال This Is Us این کار را برای شما راحت می‎کند. این سریال ماجراهای خانواده پیرسون را در طول دوره‎های زمانی مختلف بررسی می‎کند و با آن رازهای مختلف را افشا می‎کنند و به سوالات کلیدی سریال مثل سوال چگونه کشته شدن جک پیرسون، پدر سه کودک سریال پاسخ می‎دهد. این سریال کار خود را با قدرت ادامه داده است و نه تنها به یکی از پربیننده‎ترین سریال‎ها تبدیل شده است بلکه تبدیل به یکی از سریال‎هایی شده است که بیشتر از همه در فضای مجازی درباره آن صحبت می‎شود. طرفداران تئوری‎های خود را به صورت آنلاین به اشتراک می‎گزارند و به حوادث و پیچش‎های داستانی پیش آمده واکنش نشان می‎دهند. نیمه دوم فصل سوم سریال This Is Us در ژانویه ۲۰۱۹ منتشر می‎شود.

۴٫ سریال NCIS – شبکه CBS

۱۶۷۲۴۰۰۰ بیننده

پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال 2018

سریال NCIS اکنون در فصل ۱۶ خود قرار دارد و میانگین بیننده‎هایش نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است ولی جایگاهش در رتبه‎بندی Nielsen بهتر شده است. مارک هارمون در این داستان پلیسی نقش یک مامور ویژه که هدایت تیم تحقیقاتی درباره جنایت‎های دریایی را بر عهده دارد. آن‎ها وظیفه حل کردن جرم‎های صورت گرفته در نیروی دریایی و ناوها را بر عهده دارند. سریال NCIS پربیننده‎ترین سریال درام شبکه CBS در سال ۲۰۱۸ است. رتبه چهارم پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ ما همچنین به قدری خوبی عمل کرده که دو اسپین آف برای آن در حال ساخت هستند، یکی در نیواورلینز و دیگری در لوس آنجلس. با بیش از ۲۰۰ قسمت منتشر شده و امتیازهای بالا سریال NCIS ممکن است هر موقع به پایان برسد.

۳٫ سریال The Big Bang Theory – شبکه CBS

۱۸۳۳۰۰۰۰ بیننده

پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال 2018

این سیتکام جذاب در حال حاضر در فصل ۱۲ و پایانی خود قرار دارد و هنگامی که در سال ۲۰۱۹ به اتمامش نزدیک شود بدون شک در اوج خداحافظی خواهد کرد. ابتدای این فصل سریال ۱۳ میلیون بیننده جذب کرد. میانگین بینندگان برای هر قسمت از این سریال به طور میانگین ۱۸٫۳ میلیون بود. اگر قسمت آخر سریال The Big Bang Theory جایگاه آن را در رتیه‎بندی‎های سال ۲۰۱۹ از این اکه الان است هم بالاتر برد تعجب نکنید، زیرا داستان این سریال پتانسیل بیشتر از این‎ها را دارد. با پایان یافتن این سریال در ماه مه امسال سریال Big Bang Thory با ۲۷۹ قسمت طولانی‎ترین سریال منتشر شده در تاریخ تلویزیون خواهد شد.

۲٫ برنامه SUNDAY NIGHT FOOTBALL – شبکه NBC

۱۹۵۶۰۰۰۰ بیننده

پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال 2018

فیلم‎ها و سریال‎ها می‎آیند و می‎روند ولی فوتبال هیچ وقت نمی‎میرد. و برنامه Sunday Night Football معمول شبکه NBC توانسته است که در رتبه دوم پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ قرار بگیرد. البته این برنامه جایگاه اول خود را که در سال ۲۰۱۷ در اختیار داشت از دست داده است ولی تعداد میانگین بیننده‎های آن افزایش یافته‎اند. در واقع امسال این برنامه رکورد جدیدی را ثبت کرد. در بازی هفته نهم بین دو تیم New England Patriots و Green Bay Packers با نتیجه ۳۱ بر ۱۷ به نفع تیم وطن‎پرستان New England برنامه  Sunday Night Football توانست بیش از ۱۸ میلیون بیننده بدون احتساب استریم‎های آنلاین به خود جذب کند.

۱٫ سریال ROSEANNE – شبکه ABC

۱۹۹۶۰۰۰۰ بیننده

پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال 2018

این سریال شاید عمر کمی داشته باشد ولی بازگشت دوباره این سیت کام  تاثیر خود را گذاشته است. روزاَن بار و جان گودمن به عنوان روزاَن و دن کانر بازگشته‎اند. لاوری متکف، گیلبرت، لسی گورانسون و مایکل فیشرمن هم به نقش‎های خود بازگشتند. ابتدای فصل دهم بیش از ۲۷٫۳ میلیون بیننده به خود جذب کرد و این سریال بلافاصله برای  فصل ۱۱ تمدید شد. با این وجود سریال چند ماه بعد به دلیل انتشار جملات نژادپرستانه توسط بار در توییتر کنسل شد و بعدا به عنوان The Conners، اسپین آف سریال اصلی که در آن مادر خانواده کشته شده و تمرکز روی بقیه‎ی کانرها متمرکز شده است ادامه یافت. این سریال به قدری محبوب بود که توانست در جایگاه اول پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است.

نظر شما درباره پربیننده‎ترین سریال‎های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ چیست؟ به نظر شما با احتساب استریم‎ها و بازدیدهای غیرقانونی این لیست چه تغییراتی می‎کرد؟

‘ );
w.anetworkParams[ ad.id ] = ad;
d.write( ‘


ad

نظر شما