شناسهٔ خبر: 34758902 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حرکت جهادی لازمه تحول در دستگاه قضایی است

آیت الله رئیسی گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که ۶ هزار نفر آزمون داده اند و بنده از ابتدای ورود مدام پیگیر جذب این افراد هستم.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان، در مورد تامین نیروی اداری گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که در حال حاضر ۶ هزار نفر در سال ۹۶ امتحان داده اند و بنده از ابتدای ورود مدام پیگیر جذب این افراد هستم؛ چون ما به نیروی انسانی نیاز داریم و این موضوع هم مسئله ماست و موضوع آنها.

اخبار اجتماعی _ او افزود: در این زمینه به مشکل بودجه‌ای برخورد کرده‌ایم و همکاران از طریق سازمان برنامه موضوع را دنبال می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که همه این تعداد جذب شوند و بیان داشت: مسئله رفع مشکل نیروی انسانی در تهران و استان‌ها از مسائل مهم به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه به آمار و عدد بسنده کردن کافی نیست، گفت: پرونده‌هایی در دستگاه قضایی داریم که یک پرونده جای ده پرونده است. به عدد تنها نباید بسنده شود؛ ولی عدد یکی از شاخص‌ها برای بهره وری است و شاخص‌های دیگر باید در کنارش مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله رئیسی با استناد به گزارشی که پیش از سفر به کردستان از سوی رئیس کل دادگستری استان و بازرسان و معاونت راهبردی به او ارسال شده بود، تصریح کرد: این گزارش‌ها را ملاحظه کردم و کمبود‌ها شهر به شهر و واحد به واحد منتقل شده است که باید این کمبود‌ها رفع شود و به دنبال رفع آن هستیم.

او با تاکید بر اینکه حرکت باید یک حرکت جهادی باشد، افزود: در این استان دیدید و شنیدید یارانی از مهاجرین و انصار هم کردستانی و هم کسانیکه در کنار کردستانی‌ها قرار گرفتند و از آن در مقابل اشرار، ضد انقلاب و دشمنان دفاع کردند، مردانه ایستادند تا امروز کردستان از نعمت امنیت برخودار باشد و این موضوع از نعمت‌های الهی است.

رئیس قوه قضاییه خطاب به قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان، اظهار کرد: ثمره خون مطهر شهیدان که این نظام و انقلاب و دادرسی عادلانه و مزه شیرین عدالت در کام مردم قراردادن است باید به دست ما اتفاق بیفتد؛ لذا نباید مشکل کمبود نیروی انسانی باعث بر زمین ماندن کار شود، کمااینکه اینگونه نشده است.

آیت الله رئیسی حرکت جهادی را لازمه تحول در دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: برای ایجاد تحول همه اجزای سازمان باید سهم داشته باشند و نقش ایفا کنند.

همچنین آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه، پس از دیدار با علما و روحانیون استان کردستان، با حضور سرزده در زندان مرکزی سنندج از بند‌های مختلف زندان بازدید و با زندانیان از طیف‌های مختلف گفت‎وگو کرد.

نظر شما