شناسهٔ خبر: 34756950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشارکت 30 میلیون و 700 هزار نفر در طرح ملی کنترل فشار خون

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طرح ملی کنترل فشار خون جمعیت مورد نظر 20 میلیون نفر بود که 30 میلیون و 700 هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سعید نمکی عصر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهر دلیجان و محلات اظهار کرد: به برکت انقلاب 18 هزار خانه بهداشت در کشور داریم که پوشش واکسیناسیون در این خانه‌های بهداشت از 25 درصد به صد درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 140 هزار پزشک عمومی و متخصص در کشور فعالیت دارند و 97 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: کشور در رشته‌های پزشکی دستاوردهای بیشماری داشته و با اجرای طرح تحول سلامت پرداخت از جیب بیمار کاهش یافته است.

نمکی گفت: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم تلاش می‌کنیم، همچنین در حوزه رسیدگی به بیماران صعب‌العلاج در مناطق محروم اقدامات ارزشمندی در دست اقدام است.

وی بیان داشت: با وجود دستاوردهای ارزشمند در حوزه سلامت با کاستی و کمبودهایی مواجه هستیم که امروز هزینه بسیار سنگینی به نظام سلامت وارد کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در سال 96 بالغ بر 380 هزار مرگ در کشور رقم خورده که 313 هزار مرگ مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر بوده است.

نمکی با بیان اینکه هزینه یک دوره شیمی درمانی برابر با واکسیناسیون یک شهرک بزرگ است، تصریح کرد: 100 هزار مرگ در سال به دلیل فشار خون و عوارض سکته‌ها رخ می‌دهد که تعداد قابل توجهی از آن در سنین مبلد و جوان هستند.

وی گفت: در مرحله دوم طرح تحول سلامت پیشگیری مقدم بر درمان و درمان سرپایی و تشخیص در مرحله ابتدایی بیماری در اولویت قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: باید آموزش و شیوه مناسب زندگی و تغذیه صحیح را مدنظر قرار دهند، در طرح ملی کنترل فشار خون جمعیت مورد نظر 20 میلیون نفر بود که 30 میلیون و 700 هزار نفر در این طرح شرکت  و 10 میلیون نفر در مرحله پرفشاری خون شناسایی شدند.

وی ادامه داد: باید تغذیه سالم و صرفه‌جویی در مصرف نمک برای پیشگیری از بیماری فشار خون مدنظر قرار گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با افزایش تخت بیمارستان موافق نیستیم، چرا که با پیشگیری از بیماری‌ها می‌توان گامی مثبت در بروز بیماری‌ها برداشت.

نمکی یکی از اقدامات در حال انجام را راه‌اندازی 400 خانه بهداشت عشایری برشمرد.

انتهای پیام/خ

نظر شما