شناسهٔ خبر: 34755944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری نشست خبری شهردار تربت حیدریه

تعریض و بازگشایی معابر هسته مرکزی شهر در گذشته منجر به اعطای تراکم شده و این موضوع عامل اصلی ترافیک در مرکز شهر تربت حیدریه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی ، شهردار تربت حیدریه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در دو سال برگزاری نشست خبری شهردار تربت حیدریهگذشته بیش از ۲۵ مورد بازگشایی و تعریض معابر انجام شده و می توان گفت تقریبا به تمام نقاط کلیدی و مورد نیاز ورود پیدا کردیم.

محمد صادق مجتهدی با بیان اینکه برای این بازگشایی ها حدود ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده اظهار داشت: البته مبلغ نقدی که بابت این بازگشایی ها پرداخت شد کمتر از ۴۰ میلیارد ریال است و سعی کردیم با دادن پروانه و سایر مجوزها رضایت مالکان گرفته و تعهدات در این حوزه را به صفر برسانیم.

شهردار تربت حیدریه به ادامه سیاست کار در تملک ها و بازگشایی ها اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی به لحاظ مباحث فنی و علمی به این نتیجه رسیده که بازگشایی ها صرفا مانع کاهش ترافیک نمی شود، بنابراین سراغ تقاطی رفتیم که باید حتما تعریض انجام شود و خیلی از نقاط دیگر را نیز تثبیت کردیم.
مجتهدی افزود: در گذشته بخصوص در هسته مرکزی شهر بازگشایی معابر منجر به اعطای تراکم می شد و در نتیجه شاهدیم که بسیاری از خدمات، مطب پزشکان و کلینیک ها در میدان مرکزی واقع شده و امروز علت اصلی ترافیک در هسته مرکزی شهر نیز همین موضوع است.
شهردار تربت حیدریه به جمع آوری پل ولی عصر(عج)(چهارراه خواف) و طرح جایگزین اشاره کرد و افزود: این طرح نمونه بارز مشارکت شهروندان و وفاق و همدلی است که باعث شد منفعت آن به همه شهر برسد.
مجتهدی گفت: تمام هزینه های جمع آوری این پل عظیم را مردم پرداخت کردند و شهرداری فقط اسفالت معابر را انجام داده است.
وی خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه به طرح جدید انتقاد وارد است اما در ۶ ماه گذشته هنوز گزارشی حتی مبنی بر تصادف منجر به خسارت نداشتیم و این در حالی است که تا قبل از آن، این معبر حادثه خیز بود.
شهردار تربت حیدریه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پیشرفت دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه شهر متفاوت است، گفت: با توجه به سیاسیت دولت مبنی بر تغییر مسیر در این حوزه و اینکه محور بازآفرینی مردم هستند هم اکنون چهار دفتر تسهیلگری در مناطق حاشیه شهر شامل؛ چمران، ضیاءالدین، حیدرآباد و باهنر راه اندازی شده و تنها تفاوت ویژه آن نوع مشارکت مردم در این طرح است.
وی از حس مشارکت جویی مردم بعنوان حلقه مفقوده مدیریت شهری یاد کرد و افزود: هر کجا که مردم مشارکت بهتر و بیشتری داشتند فعالیت ها سریع تر و مثمر ثمرتر انجام گرفته، بنابراین مدیریت شهری با کمک مردم شکل می گیرد و مردم بپذیرند هزینه شهری که در آن زندگی می کنند را باید بپردازند.
شهردار تربت حیدریه همچنین به موضوع راه اندازی زباله گاه در این شهر اشاره کرد و افزود: در خصوص راه اندازی زباله گاه رایزنی هایی انجام شده که هنوز به نتیجه مطلوب نرسیدیم، اما برای تفکیک زباله از مبدا با سازمان همیاری ها تفاهم نامه ای منعقد شده و در شهریور این قراداد اجرایی می شود.
وی چالش پیش روی تفکیک زباله از مبدا را زباله گردها و مافیای پشت سر آنها عنوان کرد و گفت: علی رغم انتشار برخی مطالب نادرست در شبکه های اجتماعی، آنها مافیای عجیبی هستند و درآمد های هنگفتی از این راه دارند، بنابراین می طلبد فرهنگ سازی شود و مردم قبل از اینکه زباله را به فضای بیرون از خانه ببرند کار تفکیک را انجام تا توسط پروسه ای که اعلام می شود، تفکیک زباله از مبدا انجام شود.
وی در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر احداث بزرگترین مجتمع بین راهی کشور در تربت حیدریه و شبهات پیرامون تملک اراضی آن گفت: با توجه به احداث کمربندی در شرق تربت حیدریه و کاهش ماندگاری مسافران، زائران و گردشگران در این شهر بخصوص در ایام نوروز و تابستان، با سرمایه گذاری موسسه ملل احداث بزرگترین محتمع بین راهی کشور در تربت حیدریه را در دستور کار قرار دادیم.
وی با بیان اینکه تمام اراضی این مجتمع قبل از کلنگ زنی رییس مجلس تملک و سند زده شده، افزود: تنها اراضی اتعام نصر بود که تملک نشده بود و آنها اعلام کردند در محضر وجه خود را دریافت می کنند، بنابراین این اقدام بعد از کلنگ زنی انجام و اکنون همه اراضی در تملک موسسه ملل است.
شهردار تربت حیدریه در خصوص انتصابات دو سال دوران مسئولیتش گفت: یکی از مشکلات عدیده شهرداری نبود کادرسازی مناسب است و اغلب نیروهای بکارگیری شده فاقد مجوز بودند و جذب شدند، بنابراین باید بالاجبار از بین افراد موجود انتصابات انجام می شد تا هم نیاز شهرداری برطرف و هم بتوانیم پاسخگوی دستگاههای نظارتی باشیم‌.
وی معتقد است که در شهرداری باید حداکثر ۵۰ نفر نیروی فوق لیسانس و دکترا مشغول به کار و در حوزه سیاست گذاری و نظارتی ورود پیدا کنند و بقیه موضوعات برون سپاری و به بخش خصوصی واگذار شود.
مجتهدی بیان کرد: متاسفانه نگاه ما به بخش خصوصی نگاه خوبی نیست کما اینکه دنیا به سمت خصوصی سازی حرکت کرده و جواب هم گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص جریان قیر های مفقود شده گفت: سازمان بازرسی کشور تقریبا به همه شهرهایی که قیر رایگان گرفتند ورود پیدا کرده و این موضوع مختص شهر تربت حیدریه نیست، بنابراین در گزارش های اولیه که بررسی شد اختلافاتی وجود داشت که ممکن است در طی زمان حل شود.
شهردار تربت حیدریه با بیان اینکه دستگاههای نظارتی در حال رسیدگی به این موضوع هستند تنها به این نکته اشاره کرد که در آن زمان قیرهای وارد شده توسط بخش خصوصی به کارگاههای این بخش وارد می شده و اختلافات و جزییات آن تحویل دستگاههای نظارتی شده است.

نظر شما