شناسهٔ خبر: 34755803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بعضی در پست‌های مدیریتی درد پول و پز دارند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه به دنبال سیاه نمایی نیستم اما بعضی از مسؤولین در پست‌های مدیریتی درد پول و پز را دارند، گفت: فساد اقتصادی در جامعه نیز محصول و نتیجه ناکارآمدی بعضی از مسؤولین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار جمعی از آزادگان استان به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن با تبریک این روز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در گیلان اظهار کرد: آزادگان دوران سختی را در اسارتگاه‌ها سپری کردند و خانواده‌های آن‌ها نیز متحمل رنج شدند.

وی به تفاوت آزادگان ایرانی با اسرای دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: آزادگان ایرانی تنها برای حراست از خاک وطن به جبهه‌ها نرفتند بلکه برای رضای خدا در دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

امام‌جمعه رشت، آزادگان را ستارگان آسمانی خدا درروی زمین دانست و افزود: نظام‌ها، نهضت‌ها و حتی جنبش‌های دینی مواجه با چالش‌هایی در درون خود می‌شوند اما آزادگان همچنان در مسیری که آغاز کردند پایدار هستند و از آن برنگشتند.

فلاحتی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی و امام (ره) انسان‌هایی را ساخت که پس از ۴۰ سال همچنان راست‌قامت ایستاده‌اند، تصریح کرد: هیچ قدرتی را نمی‌توان در تراز آزادگان و ایثارگران دانست بنابراین جامعه ایرانی بلکه تمام مسلمانان دنیا مدیون شهدا، آزادگان و ایثارگران هستند.

وی با اشاره به احداث موزه دفاع مقدس گیلان بیان کرد: این امر کاری پسندیده و محمود است اما مهم‌تر از آن آزادگان و ایثارگران هستند و می‌طلبد نسبت به تهیه مستند فیلم آزادگان توجه ویژه‌ای شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه آزادگان اسطوره‌های ایثار و مقاومت هستند، خاطرنشان کرد: آزادگان همیشه باید زنده بمانند تا نسل‌های آینده به ایثارگران دفاع مقدس افتخار کنند.

فلاحتی با اشاره به ایستادگی آزادگان در برابر همه قدرت‌های جهانی در هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: آزادگان در سخت‌ترین شرایط ایستادگی کردند و ملت قدردان این قشر از جامعه است.

امام‌جمعه رشت به توجه مقام معظم رهبری به مجاهدان عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: وحی الهی، کتاب خدا، سنت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) بزرگ‌ترین دلیل و وسیله برای حفظ آزادگان در دوران اسارت بود.

فلاحتی با تأکید بر اینکه آزادگان روحیه ایثارگری را همواره باید حفظ کنند، بیان کرد: از مسؤولین انتظار داریم فرهنگ ایثارگری را به نسل امروز و بعدی انتقال دهند.

وی با بیان اینکه به دنبال سیاه نمایی نیستم اما بعضی از مسؤولین در پست‌های مدیریتی درد پول و پز را دارند، گفت: فساد اقتصادی در جامعه نیز محصول و نتیجه ناکارآمدی بعضی از مسؤولین است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه لجام‌گسیختگی در مسائل فرهنگی و بی‌بندوباری در جامعه ایثارگران را رنج می‌دهد، خاطرنشان کرد: می‌طلبد زیربناهای فکری و فرهنگی جامعه درست و کارها هدف‌دار دنبال شود.

فلاحتی، خواستار انتقال فرهنگ ایثارگری توسط آزادگان به فرزندان خود شد و گفت: ایثارگران با مشاهده عیب و نقص‌ها، موارد را بگویند، وارد عرصه شده و از حاشیه‌نشینی پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها در تصدی مسؤولیت‌ها تنها یک کراوات کم دارند، بیان کرد: بعضی‌ها نمی‌توانند جامعه ایثارگری را تحمل کنند اما بدانند این اتفاق نخواهد افتاد.

امام‌جمعه رشت بر مطالبه گری ایثارگران تأکید کرد و گفت: مشکلات را عاقلانه، منطقی و دلسوزانه بیان کنید تا طرف مقابل متوجه باشد شما دلسوز هستید.

گیلان ۲۶۹۳ آزاده دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این دیدار اظهار کرد: ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۹ برگ دیگری از تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی رقم خورد و سالروز آزادگان، اسوه‌های ایثار را تبریک عرض می‌کنم.

عبدالله پاکاری، ۸۵ درصد از آزادگان ایرانی در دوران دفاع مقدس را رزمنده عنوان کرد و افزود: ۱۵ درصد از آزادگان از غیرنظامیان بودند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد آزادگان ایرانی پس از مجروح شدن به اسارت درآمدند، گفت: امر مذکور نشان می‌دهد آزادگان تا آخرین لحظه مقاومت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از وجود دو هزار و ۶۹۳ آزاده در این استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۴۴ نفر از آزادگان استان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/84008

نظر شما