شناسهٔ خبر: 34754655 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

گشایش چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر با حضور کارآفرینان روستایی، دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها

چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر با شعار روستای ایرانی، کالای ایرانی با حضور کارآفرینان روستایی، دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها صبح پنجشنبه ۲۴ مرداد در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

صاحب‌خبر -
این نمایشگاه به منظور معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق روستایی و عشایری کشور در زمینه‌های مختلف و همچنین ارایه الگو‌های موفق در حوزه‌های توسعه اشتغال و کارآفرینی در این مناطق و آشنایی عموم با خدمات نهاد دهیاری در سال رونق تولید برگزار شده است.
 
 آشنایی عموم مردم به ویژه ساکنان شهر‌ها و همچنین تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران، اصناف و تجار با تولیدات مناطق روستایی و توانمندی‌های این مناطق و ظرفیت‌های دهیاری‌ها از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
 
ارایه ایده‌ها و نوآوری‌های مناطق روستایی و دهیاری‌ها و پروژه‌های دانش بنیان روستا‌ها و معرفی نمادین شاخص‌های زندگی روستایی و عشایری اقوام و اقلیم‌های مختلف ایران و نحوه زندگی آن‌ها از بخش‌های این نمایشگاه است.
 
این نمایشگاه در ۱۴ سرفصل با رویکرد طرح‌ها و پروژه‌های موفق تولیدی و اشتغالزا، بازاریابی و تجاری سازی تولیدات روستایی، سالن کسب و کار‌های آینده روستا، ایل نمادین، موسسات مالی و نهاد‌های عمومی غیردولتی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، خیرین، خیریه‌ها و گروه‌های جهادی، معرفی اجرای زنده بازی‌های بومی و محلی، دهکده جهانی، کودک و روستا، سالن اجرای مراسم، سفره‌خانه و چایخانه سنتی برگزاری می‌شود.
 
شایان ذکر است چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر از ۲۴ تا ۲۷ مرداد در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست.
 
 
منبع : سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

نظر شما