شناسهٔ خبر: 34753611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل مدیریت عملکرد اوقاف و امورخیریه کشور:

تربیت بیش از دو میلیون حافظ قرآن کریم در کشور

حجت الاسلام شورب شیری،از تحقق تربیت بیش از دو میلیون حافظ قرآن کریم در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره اوقاف و امورخیریه استان  سمنان،حجت الاسلام «شورب شیری» در آیین تکریم و معرفی مدیرکل اوقاف و امور خبریه استان سمنان گفت: این تعداد حافظ قرآن در قالب طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور محقق شده است.

 

مدیر کل بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با اشاره به سیاست های احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان اظهار داشت: در اجرای این برنامه احیای بیش از سه هزار موقوفه در دستور کار این سازمان قرار دارد.

 

وی افزایش رسیدگی به امور بارگاه مطهر امامزادگان، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، افزایش بهره وری موقوفات و گسترش فعالیت های قرآنی را از برنامه های امسال این سازمان بیان کرد.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این مراسم گفت: وقف باید کاربردی و متناسب با نیاز روز جامعه و مردم باشد، و این از این جهت مهم است که می تواند در رفع مشکلات و معضلات مردم، دولت را یاری کند.

 

«حبیب الله خجسته پور» ادامه داد: امروز نیاز است تا نیت واقفان به سمت نیازهای روز جامعه و به منظور رفع مشکلات مردم هدایت شود و این امر یکی از مهمترین رسالت های اوقاف و امور خیریه است که باید در انجام آن از مشاوران و کارشناسان مجرب استفاده کنند.

 

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور امروز باید نیت‌های خیرخواهانه وقفی مردم به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود و شرایط اقتصادی امروز کشور نیاز به اشتغال را افزایش داده است.

 

خجسته پور با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از مشکلاتی که گریبان گیر نوجوانان و جوانان را گرفته است تصریح کرد: از آنجایی که در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند تلاش بیشتر هستیم، استفاده از ظرفیت واقفین و خیرین بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

معاون استاندار سمنان، یکی از اقدامات ارزشمند در استان سمنان را احیا و بهره مندی از سنت حسنه وقف بیان کرد و گفت: مردم متدین استان سمنان از قدیم الایام به واسطه قرار گرفتن در مسیر زائرین حرم علی بن موسی الرضا (ع) همواره در امر خیر پیش قدم ‌بوده اند.

 

در این مراسم که جمعی از مسوولان و روحانیون و فعالان اوقاف حضور داشتند با تجلیل از خدمات هفت ساله حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل قبلی، حجت الاسلام اسماعیل تدینی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان معرفی شد..

نظر شما