شناسهٔ خبر: 34750987 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

اولادقباد خبرداد:

امنیت شغلی خبرنگاران در فراکسیون زنان مجلس بررسی می‌شود

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه با مسئولان دولتی برای پیگیری مشکلات خبرنگاران و امنیت شغلی آنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، فریده اولادقباد در نشست صمیمانه که عصر روز گذشته برای تقدیر از خبرنگاران پارلمانی برگزار شد با بیان اینکه خبرنگاران صدای رسای جامعه و پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند، اظهار کرد: مردم در  جامعه پیشنهادها و انتقاداتی را به مسئولان دارند، اما به‌دلیل عدم دسترسی سهل به آنان، نمی‌توانند صدای خود را به آن‌ها برسانند و اینجاست که نقش رسانه پررنگ‌تر از همیشه جلوه می‌کند.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاری پیگیری دغدغه‌های جامعه است افزود: برای خبرنگاران احترام زیادی  قائلم چرا که معتقدم راه سختی را برای حل کردن معضلات جامعه طی می‌کنند و گاهی در این مسیر خطراتی هم آن‌ها را تهدید می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بستری مهیا کرد تا این زحمتکشان از امنیت شغلی لازم برخوردار باشند، گفت: همیشه دغدغه بیمه و درآمد خبرنگاران را داشته و دارم و در همین راستا یکشنبه هفته آینده در فراکسیون زنان مجلس میزبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی خواهیم بود و در این زمینه بحث و بررسی‌های لازم را مطرح می‌کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: اوضاع و احوال اقتصادی و معیشتی مردم شرایط مناسبی را سپری نمی‌کند و همه باید تلاش کنیم این شرایط به نفع مردم تغییر کند. از آنجایی که یک فرهنگی هستم و در کمیسیون آموزش مجلس عضویت دارم، همیشه تلاش داشته‌ام که وضعیت آموزشی کشور، شرایطی بهتر از گذشته را داشته باشد، زیرا پایه و اساس هر جامعه‌ای آموزش است.

وی ادامه داد: در مدتی که توفیق نمایندگی مردم را داشته‌ام طرح رایگان شدن آب، برق و گاز مدارس دولتی را پیگیری کردیم تا به نتیجه رسید. در تجربه سال‌ها مدیریت خوب می‌دانم دغدغه‌های مالی و فرعی چقدر مدیران مدارس را از وظایف اصلی خود دور می‌کند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که وظیفه خود می‌دانم این است که همیشه ارتباط خود را با فضای آموزش و مدرسه حفظ کنم و از این‌رو سفر‌هایی را به شهرستان‌های مختلف داشتم و شرایط آموزشی را در اقصی نقاط کشور دنبال کردم. ما نسبت به همه اتفاقاتی که در مدارس می‌افتد مسئولیم و باید پاسخگوی خانواده دانش‌آموزان باشیم. بطور مثال باید نظارت دقیقی داشته باشیم و ببینیم آیا طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) به‌درستی اجرا می‌شود یا خیر؟ و اگر درست اجرا نمی‌شود، مشکل کجاست؟ متأسفانه در برخی نقاط، وضعیت فیزیکی آموزش اصلاً مناسب و قابل توجیه نیست که در این زمینه، گزارش بازدید‌های میدانی خود را به سمع و نظر مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش رسانده‌ایم.

اولادقباد با اشاره به جلسات این فراکسیون با وزرای مختلف گفت: مهمترین کاری که در یک سال گذشته در فراکسیون زنان انجام شده، نظارت بر حسن اجرای برنامه ششم توسعه بوده و در این رابطه، اکثر وزرا را به فراکسیون دعوت کردیم و از آن‌ها گزارش خواستیم. ضمن اینکه از وزرا خواستیم تا به ما گزارش دهند که آیا وعده رئیس جمهور در خصوص بکارگیری هرچه بیشتر زنان در پست‌های کلیدی و سطوح مدیریت میانی را در دستگاه خود عملی کرده‌اند؟

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زنان مجلس از روز اول کاری خود، دنبال این بودند که دولت را متقاعد کنند تا زنان توانمند را در حکومت به‌ کار گیرد تا آن‌ها هم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها نقش داشته باشند. زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، اما حضورشان در بخش‌های مختلف مدیریتی دولت، کمرنگ است که امیدوارم روند به‌کارگیری زنان که در دولت دوم آقای روحانی سرعت بیشتری به خود گرفته همچنان ادامه پیدا کند تا همگان ببینند که ما با کمبود مدیر زن مواجه نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در مجلس دهم برای اینکه آقای روحانی در کابینه‌اش از وزیر زن استفاده کند، ۱۵۰ امضا جمع کردیم، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. از طرفی از آقای روحانی خواسته‌ایم که در انتخاب وزیر آموزش و پرورش، گزینه‌های زن را هم مدنظر قرار دهد. ما نمایندگان زن مجلس هرچند که تعدادمان کم است، اما باید تلاش کنیم تا شرایط برای روی کار آمدن زنان توانمند مهیا شود و مطمئناً تا روزی که نماینده باشیم از این قشر حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/4034/پ

نظر شما