شناسهٔ خبر: 34748764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح خدمات مالی خرد در مناطق روستایی اجرا می‌شود

مدیر کل دفتر توانمند سازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال طرح خدمات مالی خرد در مناطق روستایی اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد رضا شهبازی افزود:افراد دارای معلولیت تحت پوشش مناطق روستایی در کل کشور ۴۸۳هزار نفر می‌باشند که از این آمار ۸ هزار و ۹۸۲ نفر در مناطق محروم و دور افتاده روستایی و دور از دسترسی به خدمات توانبخشی تحت پوشش برنامه CBR در استان بوشهر قرارگرفته اند.

وی  ضمن بازدید از اشتغال روستا‌های تلخاب و دهرود بیان کرد: طرح خدمات مالی خرد از جمله طرح‌های جدیدی است که در سال ۹۸ از طریق برنامه CBR در مناطق روستایی به اجرا در خواهد آمد.

مدیر کل دفتر توانمند سازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت:در این طرح کانون‌های ۲۵ نفره از افراد دارای معلولیت ساکن در مناطق روستایی تشکیل می‌شود که از طریق برنامه CBR مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به هر کانون صورت می‌گیرد.

شهبازی عنوان کرد: هدف از طرح خدمات مالی علاوه بر بهبود وضعیت معیشتی و اشتغال زایی برای معلولان روستایی، باعث توانمند سازی روانی و اجتماعی آنان می‌باشد که با تشکل و حضور در گروه‌های پنج نفره به جامعه پذیری و ارتقای اعتماد به نفس آنان کمک می‌کند.

وی ابراز کرد:طرح خدمات مالی خرد در حال حاضر در ۱۰ استان اجرا و حدود ۱۰۰ کانون مالی خرد تشکیل شده است و در سایر استان‌ها از جمله بوشهر تا پایان سال ۹۸ و در هر شهرستان یک کانون تشکیل خواهد شد.

رئیس گروه سی بی آر بهزیستی کشور نیز گفت: ورزش فراگیر معلولان روستایی از جمله طرح‌های جدید است که در این طرح به هر فرد دارای معلولیت در سطح روستا معادل ۱۰ میلیون ریال لباس و وسایل و تجهیزات ورزشی داده می‌شود.

محسن ایروانی عنوان کرد: این طرح ابتدا در سه استان هرمزگان، خراسان رضوی و سیستان بلوچستان و در آینده نزدیک در سایر استان‌ها از جمله بوشهر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/م

امسال طرح خدمات مالی خرد  اجرا خواهد شد

برچسب‌ها:

نظر شما