شناسهٔ خبر: 34747988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیش از 8 هزار معلول تحت پوشش برنامه سی بی آر

هشت هزار و 982 معلول در مناطق محروم استان بوشهر تحت پوشش برنامه توانبخشی قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -
بیش از 8 هزار معلول تحت پوشش برنامه سی بی آربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مدیر کل دفتر توانمند سازی معلولان سازمان بهزیستی کشور در بازدید ازروند اجرای این طرح در روستاهای دشتستان گفت: افراد دارای معلولیت تحت پوشش مناطق روستایی در کل کشور 483 هزار نفر هستند.
محمد رضا شهبازی افزود : طرح خدمات مالی خرد از جمله طرح های جدیدی است که  امسال از طریق طرح توانبخشی  در مناطق روستایی اجرا می شود.
وی گفت: در این طرح کانونهای 25 نفره از افراد دارای معلولیت ساکن در مناطق روستایی تشکیل  و 250 میلیون ریال کمک بلاعوض به هر کانون اختصاص می یابد.
شهبازی افزود:  این طرح علاوه بر بهبود وضعیت معیشتی و اشتغال زایی معلولان روستایی ،باعث توانمند سازی روانی و اجتماعی آنان  می شود و با حضور در گروههای پنج نفره به جامعه پذیری و ارتقای اعتماد به نفس آنان کمک می شود.
وی گفت: طرح خدمات مالی خرد اکنون در 10 استان اجرا و حدود 100 کانون مالی خرد تشکیل شده است و در سایر استانها از جمله بوشهر تا پایان سال در هر شهرستان یک کانون تشکیل خواهد شد .
رئیس گروه سی بی آر  بهزیستی کشور هم گفت:  ورزش فراگیر معلولان روستایی از جمله طرحهای جدید است که در این طرح به هر فرد دارای معلولیت در سطح روستا معادل 10 میلیون ریال لباس و وسایل و تجهیزات ورزشی داده می شود.
محسن ایروانی افزود: این طرح ابتدا در سه استان هرمزگان ،خراسان رضوی و سیستان بلوچستان و در آینده نزدیک در سایر استانها از جمله بوشهر اجرا خواهد شد.

بیش از 8 هزار معلول تحت پوشش برنامه سی بی آر بیش از 8 هزار معلول تحت پوشش برنامه سی بی آر بیش از 8 هزار معلول تحت پوشش برنامه سی بی آر بیش از 8 هزار معلول تحت پوشش برنامه سی بی آر بیش از 8 هزار معلول تحت پوشش برنامه سی بی آر بیش از 8 هزار معلول تحت پوشش برنامه سی بی آر بیش از 8 هزار معلول تحت پوشش برنامه سی بی آر
 

نظر شما