شناسهٔ خبر: 34747762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰ واحد مسکن ویژه نیازمندان در سپیدان به بهره‌برداری رسید

شیراز - ایرنا - ۴۰ واحد مسکن ویژه خانوارهای مددجویان نهادهای امدادی با مشارکت بنیاد مسکن، کمیته امداد و دفتر امام جمعه شهرستان سپیدان با اعتباری معادل سه میلیارد تومان ساخته شده طی مراسمی با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویر احمد، استاندار فارس و برخی مدیران استان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

عنایت الله رحیمی استاندار فارس شامگاه چهارشنبه در حاشیه این مراسم با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن و نهادهای امدادی در تامین مسکن نیازمندان اظهار داشت: چشم انداز توسعه در شهرستان سپیدان روشن است .

استاندار فارس با اشاره به اینکه در سال ۹۷ اعتبارات این  شهرستان ۴۹  میلیارد تومان بوده که ۳۸ میلیارد تومان آن ابلاغ و جذب شد گفت: تامین اعتبارات توسعه  سبب اجرای پروژه‌های قابل توجهی  شده است از ابتدای سال ۹۸ تاکنون نیز  ۲۰ میلیارد تومان اعتبار  ابلاغ شده که در قالب اعتبارات نفت و گاز، تملک دارایی ها و توازن توزیع اعتبارات انجام شده و ادامه می‌یابد. 

رحیمی اقداماتی که در حوزه توسعه راه در شهرستان سپیدان انجام شده را چشمگیر توصیف کرد و گفت: احداث بزرگراه شیراز - سپیدان به طول  ۲۵ کیلومتر، تقاطع غیر هم سطح برشنه، احداث کمربندی جنوبی اردکان و کمربندی بیضا ، روکش آسفالت راه‌های روستایی بیش از  ۳۸ کیلومتر از جمله این اقدامات است.

استاندار فارس اعلام کرد : واگذاری زمین‌های روستایی و مقاوم سازی ۲ هزار و ۴۴۹ واحد مسکونی در شهرستان سپیدان 

استاندار فارس، واگذاری زمین های روستایی و مقاوم سازی ۲ هزار و ۴۴۹ واحد مسکونی و اختصاص  تسهیلات کم بهره بابت مقاوم سازی بیش از ۳ هزار و ۳۴۶ میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان سپیدان برشمرد.

رحیمی با بیان اینکه سه باب خانه عالم نیز در روستای کمهر سپیدان به بهره برداری رسید، افزود: این سه باب خانه با اعتبار ١٥٠ میلیون تومان و با همت بانی خیر آقای رهام اسکندری بنا شده است.

آمادگی فارس برای احداث بیش از ۶ هزار واحد مسکونی 

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه شهرستان سپیدان در سال‌های اخیر خدمات ارزشمندی در زمینه تامین مسکن محرومین و توسعه روستایی دریافت کرده است گفت: تامین مسکن شهری منطبق با سطوح درآمدی خانوارها از جمله اولویت‌های بنیاد مسکن است.

عطاالله زمانی با بیان اینکه بنیاد مسکن در همه شرایط در کنار مردم بوده است افزود: در راستای قانون برنامه ششم و ساماندهی و تولید مسکن ،  امسال احداث ۶هزار ۱۰۰ واحد مسکونی ویژه افراد نیازمند دراین استان کلید می خورد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: طرح " اقدام ملی" احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور را به عهده بنیاد مسکن گذاشته که از این میان استان فارس در ردیف چهارم کشور از نظر سهیمه ساخت است.

طرح احداث واحد های اقدام ملی در ۱۸ شهرستان استان فارس اجرایی شده است

وی با بیان اینکه هم اکنون اجرای این طرح آغاز شده است گفت: دراین طرح تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی با کارمزد ۹ درصد به متقاضیان اعطا می شود تا مالکان زمین نیز بتوانند به صورت خود مالکی دراجرای طرح مشارکت کنند .

زمانی با بیان اینکه این طرح در ۱۸ شهرستان استان فارس اجرایی شده است گفت: بنیاد مسکن در مناطقی این طرح را اجرایی می کند که دسترسی مناسب به مناطق شهری وجود داشته باشد و زیر ساخت های انبوه سازی تامین باشد تا مردم دچار مشکلات دسترسی بعد از ساخت و سرمایه گذاری نشوند.

پرداخت ۲۴۴ فقره تسهیلات مسکن در سپیدان 

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سپیدان نیز با ارائه گزارشی از توسعه روستایی و محرومیت زدایی در شهرستان سپیدان بیان داشت: اجرای آسفالت با مشارکت دهیاری‌ها از محل قیر رایگان در ۸ روستای این شهرستان به مساحت ۴۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال و همچنین آماده سازی ۳ روستا برای اجرای ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیر سازی و سه هزار و ۵۰۰ متر مربع قیر پاشی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال از جمله فعالیت های بنیاد مسکن است .

علی شیروانی دوست افزود: : پرداخت ۲۴۴ فقره تسهیلات ساخت مسکن در روستاها و شهرهای شهرستان سپیدان با اعتباری معادل ۶۱ میلیارد ریال ، پرداخت ۵۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه تعمیرات مسکن روستایی با اعتباری معادل ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و رداخت ۶۴ فقره کمک بلا عوض حوادث روستایی و شهری به مبلغ ۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در سالی که گذشت انجام شده است .

شهرستان سپیدان در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال غرب شیراز دراستان فارس قرار دارد.

۶۱۱۳ 

نظر شما