شناسهٔ خبر: 34746690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته‌ی خبری| دستگیری کلاهبردار کارت‌های بانکی در یزد / مشخص شدن زمان ورود حجاج یزدی به کشور

در بخش بسته‌ی خبری چهار‌شنبه ۲3 مردادماه، مهم‌ترین اخبار استان یزد در روزی که گذشت را مرور و بررسی کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بخش بسته‌ی خبری که دربرگیرنده مهم‌ترین اخبار استان یزد از رسانه‌های گوناگون است، به‌صورت روزانه در صفحه‌ی استان یزد خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد.

مهم‌ترین اخبار روز چهار‌شنبه ۲۳ مردادماه که در رسانه‌های استان یزد منتشر شد به شرح زیر است:

*یزد؛ دارای کمترین تعداد پروانه ساختمانی در کشور

 علوی راد کارشناس مسائل اقتصادی: استان یزد جزء ۴ استان دارای کمترین تعداد پروانه ساختمانی صادرشده کشور در زمستان ۹۷ بوده است.

از مجموع 49 هزار و 875 پروانه ساختمانی صادرشده کل کشور در زمستان ۹۷ سهم استان یزد فقط ۶۳۹ پروانه بوده است.

استان یزد بعد از چهارمحال و بختیاری، ایلام و سمنان کمترین تعداد پروانه صادرشده در میان استان‌های کشور را داشته است.

*اولین گروه حجاج یزدی جمعه ظهر به وطن بازمی‌گردند

ادیب دوست، مسئول روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی یزد: پرواز بازگشت اولین گروه حجاج یزدی جمعه بیست و پنجم مردادماه ساعت 12 ظهر در فرودگاه بین‌المللی یزد به زمین می‌نشیند.

عملیات برگشت حجاج یزدی به فرودگاه بین‌المللی یزد تا دوشنبه بیست و هشتم مردادماه به مدت ۴ روز اول ادامه خواهد داشت.

۱۶ سورتی پرواز در قالب ۲۵ کاروان برای بازگشت ۳۸۵۰ زائر بیت‌الله الحرام از حج تمتع به کهن شهر یزد در نظر گرفته‌شده است./باشگاه خبرنگاران یزد

*بهره‌برداری از فاز یک توسعه بیمارستان میبد تا پایان آبان ماه امسال

رئیس بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد از ادامه عملیات اجرایی فاز یک توسعه این بیمارستان پس از یک وقفه زمانی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان آبان ماه امسال آماده بهره‌برداری شود.

*گشایش نمایشگاه صنعت، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در یزد

چهارمین نمایشگاه صنعت، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته عصر روز سه‌شنبه به مدت چهار روز در نمایشگاه بین‌المللی یزد گشایش یافت./ایرنا

*گاز، به‌زودی به خانه‌های مردم خرانق می‌رسد

تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی: فاز اول پروژه بااعتبار ۹ میلیارد تومان در حال اجرا است.

فاز دوم این پروژه شامل ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه‌گذاری برای روستاهای این بخش بااعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد تومان آماده و در مرحله تعیین پیمانکار قرارگرفته است.

*یزد عضو شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده شد

با حضور دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گواهی پیوستن یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده سازمان جهانی یونسکو اهدا شد.

*فعالیت ۱۷۰ گروه جهادی بسیجی شناسنامه‌دار در یزد

مجید صادقی مسئول بسیج سازندگی یزد: طبق برنامه، در سال 98 قرار است این 170 گروه، 24 هزار نفر روز اردوهای جهادی داشته باشند که از این مقدار 10 هزار نفر روز آن در مناطق سیل‌زده است و 14 هزار نفر روز نیز در داخل استان در پروژه‌های محرومیت‌زدایی به‌کارگیری می‌شوند.

از این 10 هزار نفر روز تابه‌حال 7 هزار نفر روز محقق شده است که به‌ویژه دریکی دوماه اخیر در مناطق سیل‌زده لرستان، مازندران، گلستان و بعضاً خوزستان فعالیت کرده‌اند.

در هفته گذشته 120 نفر در قالب گروه‌های مختلف محلات دانشجویی در منطقه لرستان بودند و فردا نیز یک گروه 40 نفری به لرستان اعزام می‌شوند؛ البته این گروه، یک گروه خاص است و درواقع این‌ها یک خانواده جهادی هستند که این خانواده جهادی به گلستان می‌روند و کار را انجام می‌دهند.

*چهارمین جشنواره تابستانی بافق برگزار می‌شود

شهردار بافق از برگزاری چهارمین جشنواره تابستانی گرامیداشت دهه ولایت باهدف ایجاد روحیه امید و نشاط و شادابی به مدت چهار روز در تفرجگاه بزرگ آبشار بافق خبر داد.

*سقوط خودرو داخل کانالی در مجتمع کاریزلند یزد منجر به فوت راننده شد

سقوط خودروی بنز کلاسیک در کانالی واقع در مجتمع تفریحی کاریزلند یزد موجب فوت راننده ۸۹ ساله‌ی آن خودرو شد.

*هشدار رئیس پلیس فتای یزد در خصوص سوءاستفاده از کارت‌های بانکی اطرافیان با وعده اعطای وام

سرهنگ ابوطالبی، رئیس پلیس فتا یزد: شخصی که با سوء‌استفاده از کارت‌های بانکی اطرافیان با ترفند اعطای وام و درآمد ماهانه، تمام فعالیت‌های غیرقانونی مثل قمار و شرط‌بندی خود را به‌حساب و اسم افتتاح‌ کنندگان حساب انجام می‌داد شناسایی شد.

با بررسی‌های به‌عمل‌آمده و دستور مقام قضایی متهم دستگیر شد. همسر متهم اعتراف کرد که شوهرش ضمن تبلیغات فریب‌دهنده از تمامی وابستگان درجه‌یک کارت‌بانکی به همراه سیم‌کارت آن‌ها را گرفته و در سایت‌های قمار به فعالیت پرداخته است.

شهروندان متوجه این موضوع باشند که از طریق اجاره حساب بانکی یا کارت‌بانکی آن‌ها نه‌تنها در سایت‌های قمار و شرط‌بندی بلکه موارد مجرمانه دیگری مثل پول‌شویی، کلاه‌برداری‌های مالی، فرار مالیاتی و… نیز امکان دارد صورت بگیرد.

*کشف پرنده‌های میلیاردی قاچاق در یزد

مأموران پلیس یزد در بازرسی از یک اتوبوس، 145 قطعه عروس هلندی و 45 قطعه طوطی برزیلی قاچاق را کشف کردند.

پایان پیام/90017

نظر شما