شناسهٔ خبر: 34746403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشدار روز اولی آقای مدیرکل | خط‌کشی بین خادمان واقعی و اسامی صوری!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در آیین معارفه خود، به هیأت امنای بقاع متبرکه این استان هشدار داد که بین خادمان واقعی و اسامی صوری تفاوت قائل است و در ترکیب‌ها بازنگری خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی روز چهارشنبه در آیین معارفه خود به‌عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در شبستان اعظم آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) سمنان اظهار کرد: پای صندلی هر مدیری در حکومت اسلامی، خون ده‌ها شهید ریخته شده است و باید مراقب مسؤولیت‌هایی که به ما واگذار می‌شود، باشیم.

وی با اشاره به تقدیم سه هزار شهید والامقام از استان سمنان به انقلاب اسلامی گفت: بر اساس بررسی‌هایی که انجام داده‌ام، ۶۸ درصد این شهدا بین ۱۷ تا ۲۷ سال سن داشتند و امروز ما وامدار چنین افرادی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: مبادا به‌گونه‌ای عمل کنیم که فردا شرمنده خون شهدا باشیم؛ در نظام اسلامی خدمت توفیق بزرگی محسوب می‌شود؛ اما اصل مطلب این است که انسان تلاش کند تا در مسؤولیت‌ها عاقبت‌به‌خیر شود.

 

تبلیغ و ترویج وقف؛ اولویتی مهم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با قدردانی از زحمات مدیران قبلی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و تأکید بر اینکه باید قدرشناس زحمات گذشتگان بود، افزود: با توجه به نیاز روز، شاید نیازمند بازنگری در بخشی از برنامه‌ها باشیم.

تدینی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌محور است و در مسیر و خط ولایت و چارچوب نیات واقفان عمل و حرکت می‌کند.

وی با شرح مختصری از اصول کاری مدنظر خود در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف یکی از اولویت‌های مهمی است که باید بدان توجه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد وقف تنها مربوط به سازمان اوقاف و امور خیریه نیست و همه باید در این زمینه همکاری کنند.

تدینی بیان کرد: وقف یک حرکت ممتاز دینی محسوب می‌شود و همچون نهاد خانواده همه در آن مسؤول هستند؛ اصحاب رسانه و مطبوعات، خطیبان و همه قلم‌به‌دستان باید برای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف وارد میدان شوند و تلاش کنند.

وی تصریح کرد: اگر تبلیغات مناسبی انجام شود، بخش اعظمی از هزینه‌های جامعه از سوی وقف تقبل می‌شود و این فریضه دینی بار جامعه را به دوش می‌کشد.

 

مسامحه و سهل‌انگاری نداریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تأکید بر لزوم توجه به وقف‌های مشارکتی، نوین و نیاز روز جامعه گفت: این اصول در برنامه‌های کاری ما قرار دارد و حفاظت و حراست از موقوفات از مهم‌ترین مواردی است که به آن توجه می‌شود.

تدینی تصریح کرد: حتی یک میلی‌متر از املاک وقفی بسیار مهم است و حقوق موقوفات خط قرمز ماست؛ مسامحه و سهل‌انگاری مورد پذیرش نخواهد بود.

وی گفت: مردم انتظار دارند تا اوقاف امانت‌دار واقفان و نیات آن‌ها باشد و تلاش کند تا در راستای حفاظت از موقوفات و توسعه بهره‌وری آنها گام‌های جدی برداشته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه رقبه به رقبه استان سمنان باید احیا و حفاظت شود، ادامه داد: توسعه و شکوفایی موقوفات اساس کار اداره کل اوقاف استان سمنان خواهد بود و باید تلاش کنیم تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان را وارد میدان سازیم.

تدینی ادامه داد: باید فعالیت‌ها در این بخش توسعه یابد و استعدادها شکوفا شود و تمام تلاش ما بر توسعه موقوفات و جلب مشارکت شرکت‌ها و افزایش بهره‌وری در موقوفات است.

 

مسیرمان جداست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به لزوم خدمات‌رسانی به مردم از قبل موقوفات گفت: فلسفه وقف، رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم است و باید در این مسیر گام‌های جدی‌تری برداشته شود.

تدینی ادامه داد: اجرای امینانه نیات واقفان از اصول اساسی کاری ماست؛ وقف خدمات گسترده‌ای در زندگی مردم دارد و خدمت به بقاع متبرکه توفیقی است که نصیب ما شده و خادم اهل‌بیت (ع) هستیم.

وی اضافه کرد: بقاع متبرکه باید با ظرفیت مردم شکوفا شود؛ بازنگری در فهرست اعضای هیأت امنا در دستور کار ماست و افرادی که با فقط نامشان در لیست هیأت امنا قرار دارد، مسیرمان جداست و بازنگری در اسامی انجام می‌شود.

 

وقف‌های قرآنی؛ به‌شدت ضعیف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بقاع متبرکه در دست خود مردم قرار دارد و امور آن با نظارت و مساعدت این اداره کل پیش می‌رود؛ حتی یک ریال از درآمدها جای نامشخصی نخواهد رفت؛ ولی این امر اطلاع‌رسانی نشده است.

تدینی بیان کرد: امروز باید از ظرفیت مردمی در حوزه وقف بهره برد؛ در حوزه امور قرآنی نیز همه خادم قرآن هستیم و باید از ظرفیت‌های جامعه قرآنی استان سمنان استفاده شود.

وی ادامه داد: وقف‌های قرآنی در کشور به‌شدت ضعیف است و باید کمک شود تا موقوفات قرآنی ایجاد و احیا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنانی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی گفت: تلاش می‌شود تا دین خود را به کلام الهی به‌خوبی ادا کنیم.

انتهای پیام/2249/م/

نظر شما