شناسهٔ خبر: 34745874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

تبدیل علم و دانش به ثروت گره گشای اقتصاد کشور و رونق تولید است

قزوین- رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل علم و دانش به ثروت گره گشای اقتصاد کشور و تضمین کننده رونق تولید و افزایش اشتغال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه شب در مراسمی با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت، اصغر مصاحب معاون سازمان صنایع کوچک کشور، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، زاهدی استاندار، محمد قاسمی دادستان، سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین و جمعی از صنعتگران، اولین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه ای استان قزوین با محوریت شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین گشایش یافت.

در این مراسم داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال کشور ما در تولید علم و فناوری جلوتر از سند چشم انداز حرکت کرده است اما هنوز این علم به ثروت تبدیل نشده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قزوین قطب علمی و صنعتی هستیم اما نبود پیوند بین این دو از مشکلات است لذا باید تلاش کنیم علم و دانش به ثروت تبدیل شود.

وی اظهارداشت: حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت و تبدیل نشدن علم به ثروت است که آن  را می توان با برپایی نمایشگاههای تخصصی تا حد زیادی برطرف کرد و این رویداد می تواند این خلا را پر کند.

محمدی گفت: باید از انجام کارها به صورت جزیره ای خودداری کنیم و در شرایطی که در کتابخانه ها پایان نامه های زیادی داریم که  خاک می خورد باید این پایان نامه ها به ثروت تبدیل شود.

اولین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه ای استان قزوین با محوریت شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین امروز گشایش یافت.

 این نمایشگاه تا ۲۵ مرداد ماه  در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برپاست و ضمن

برگزاری نشست های تخصصی برای گفتگوی رودر روی صنعتگران و نخبگان دانشگاهی هم برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

در این نمایشگاه که به مدت ۳ روز برپاست بیش از ۵۰  واحد تولید کننده و ۱۵ مرکز دانشگاهی حضور دارند.

اولین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط منطقه ای استان قزوین در مدت برگزاری از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان قزوین واقع در بلوار امام خمینی(ره) جنب صدا و سیما برای بازدید عموم دایر است.

نظر شما