شناسهٔ خبر: 34745396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن کریم مطرح کرد

تربیت چهار هزار حافظ کل قرآن در کشور/توجه ویژه مهد قرآن به کودکان

چاووشی با اشاره به تربیت ۴ هزار حافظ قرآن کریم توسط سه هزار مربی موسسه مردم نهاد مهد قرآن کریم از توجه ویژه این موسسه به کودکان با تاسیس ۴۳ شعبه ویژه کودکان سه تا چهار ساله خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوانسار، «سید محمود چاوشی» در آیین افتتاحیه آزمون «ترنم وحی» با اشاره به فعالیت 27 ساله موسسه مهد قرآن کریم در رشته‌های تخصصی حفظ و مفاهیم قرآن، گفت: این موسسه در 145 شعبه در 20 استان کشور دارد که تنها 43 شعبه برای کودکان سه تا چهار ساله اختصاص یافته است.

 

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن کریم تربیت چهار هزار حافظ کل قرآن کریم را نتیجه تلاش سه هزار مربی این موسسه عنوان کرد و افزود: این آزمون ها برای ارزیابی فعالیت آموزش قرآن در کشور است و هر کسی که بتواند نمره حدنصاب قبولی را کسب کند، حافظ قرآن شناخته شده و مورد تقدیر قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به رضایتمندی حافظان قرآن کریم از برگزاری دوره هشتم قرآن کریم در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار، تشریح کرد: 296 حافظ کل قرآن کریم در مراحل مقدماتی این آزمون شرکت کردند و اکنون 122 نفر در مرحله کشوری توسط سه تیم داوری بین المللی و کشوری مورد ارزیابی قرار می گیرند و این حافظان یک آزمون کتبی ترجمه و تدبردر قرآن کریم نیز خواهند داد.

 

چاووشی سطح آزمون «ترنم وحی» را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: سه کارگاه تخصصی قرآن کریم برای قرآن آموزان و یک کارگاه عمومی سبک زندگی قرآنی برای مردم گلپایگان و خوانسار در کنار این آزمون برگزار می شود تا یک خدمت قرآنی به مردم این دو شهرستان باشد./

نظر شما