شناسهٔ خبر: 34745194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بادامچیان در گفتگو با آنا:

مردم اکنون از دولت می‌پرسند چرا وعده‌ها تحقق نیافته است؟/ دولت روحانی باید از حالت باندی و جناحی خارج شود

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه مردم در باب وعده‌های دولت در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری سؤال دارند، گفت: اگر دولت از حالت باندی و جناحی بیرون بیاید همه آحاد نظام به دولت کمک می‌کنند.

صاحب‌خبر -

اسدالله بادامچیان در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه قصد نداریم برخورد یا تضعیفی برای دولت داشته باشیم، اظهار کرد: اگر احزاب نقدی بر دولت وارد می‌کنند برای این است که شرایط به نفع کشور تغییر کند. 

وی با بیان اینکه آرزو می‌کنیم دولت آقای روحانی در دوره دوم خود بتواند خدمات بزرگی برای کشور انجام دهد، تصریح کرد: رؤسای جمهور آمریکا در دوره دوم معمولاً کارهای اساسی را برای دوره دوم ریاست خود بر دولت می‌گذارند؛ چرا که دیگر رأی مردم را نمی‌خواهند، لذا کاری می‌کنند که مصالح کشور رقم بخورد و مشکلاتش حل شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه مشکل دولت تدبیر و امید این است که یک سری وعده داده که تحقق نیافته بیان کرد: مردم اکنون از دولت می‌پرسند چرا این وعده‌ها تحقق نیافته است.

وی اضافه کرد: ذهنیت خوشبینانه دولت برجام بود، که تصور می‌کردند مذاکره با دولت‌های اروپا و آمریکا برایشان برد-برد خواهد بود، همان موقع به اینها تذکر دادیم که آمریکا و اروپا به شما برد-برد نمی‌دهند و البته شما هم نمی‌توانید به آنها برد بدهید اما توجه نکردند و مشکل‌آفرین شد.

بادامچیان با اشاره به جنبه‌های مثبت برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد اهل مذاکره است، اما مذاکره مقاومتی نه مذاکره تسلیم! و اینکه وزیر امور خارجه ما با وزیر امور خارجه آمریکا برابر نشست، چیزی نبود که کسی آن را منفی بداند.

وی افزود: علاوه بر این دنیا در برجام قبول کرد ایران ساخت سلاح هسته‌ای را نمی‌خواهد، اما دانش صلح‌آمیز هسته‌ای را می‌خواستیم و خودمان  آن را به دست آوردیم و این مزیت بزرگی برای کشور است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه قبول برخی تعهدات از سوی تیم مذاکره‌کننده ایران در حالی که طرف مقابل تعهدی را نپذیرفت، نقطه ضعف سیاست خارجی و برجام بود، اظهار کرد: برجام اگر کامل اجرا شود، فقط 20 درصد در روند کشور تأثیر دارد و اگر هم انجام نشود 10 درصد تأثیر منفی خواهد داشت. البته تاکنون که انجام نشده است.

بادامچیان با انتقاد از اینکه دولت به برجام متکی بود، گفت: لازم است دولت ذهنیت خودش را از اینکه اگر برجام نباشد، چه می‌شود، خارج کند و به طرف اتکا به قدرت مردم و عظمت رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه برود در آن صورت مشکلات به‌راحتی حل می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از مدیران دولتی ناکارآمد هستند و سیاست‌ها نادرست است و متأسفانه این سیاست‌ها را تغییر هم نمی‌دهند و وقتی هم می‌خواهند سیاستی را عوض کنند برخی در دولت هستند که فقط جیب خودشان را پر می‌کنند. لذا دولت اگر اینها را عوض کند و از حالت باندی و جناحی بیرون بیاید همه آحاد نظام به دولت کمک می‌کنند.

بادامچیان با اشاره به اینکه حزب مؤتلفه اسلامی ارتباط‌های خوب و مؤثری با کشورهای دیگر دارد، اذعان کرد: هرقدر روابط نهادهای غیردولتی با دیگر کشورها حسنه باشد، می‌تواند در امور کشور تسهیلات ایجاد کنند.

وی افزود: حضور نهادهای غیردولتی در دیگر کشورها در تبیین مسائل در مقابل جوسازی‌های استکبار علیه ملت ایران بسیار مؤثر است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه دو سال پیش اجلاس احزاب آسیایی (ICAPP) را در تهران مدیریت کردیم، خاطرنشان کرد: بیش از 300 حزب در این اجلاس حضور داشتند و حسن غفوری‌فرد از اعضای مؤتلفه اسلامی، 22 سال است که عضو شورای مرکزی احزاب آسیایی است و مؤتلفه اسلامی در مجامع آنها مسائل کشور را تبیین و بررسی می‌کند.

بادامچیان با بیان اینکه در ارتباطات بین‌المللی خود همکاری‌های کشورهای دیگر را جلب می‌کنیم، تصریح کرد: مؤتلفه اسلامی در سیاست خارجی خود با وزارت امور خارجه هماهنگ است و اینگونه نیست که راه جدایی را برویم.

وی با اشاره به حضور «سونگ تائو» وزیر خارجه حزب کمونیست چین در ایران گفت: به او گفتیم ما دو حزبیم، شما 70 سال قبل از چین برخاستید و  برای استقلال و آزادی مردم کار کردید، ما هم حدود 60 سال قبل از میان مردم برخاستیم لذا روابط دو حزب روابط مردمی است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه احزاب در ایران حق کار تجاری را ندارند، تصریح کرد: اتاق‌های بازرگانی چین، عراق و دیگر کشورها در این زمینه فعال هستند و عناصر حزب مؤتلفه در طراحی، فکر و استفاده از ظرفیت‌ها اینها را همراهی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها از وظایف دولت و دستگاه‌هاست و یک حزب نمی‌تواند برود و با دیگر کشورها قرارداد اقتصادی منعقد کند، لذا فقط می‌توانیم زمینه کار را برای ورود دولت و انعقاد قرارداد آماده کنیم.

انتهای پیام/4034/4082/پ

نظر شما