شناسهٔ خبر: 34745108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد؛

صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک فعال است

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با هدف رفع مشکلات صنایع فعالیت خود را آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی عزالدینی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد در نشستی خبری اظهار داشت: برخی واحدهای صنعتی کوچک در استان یزد این قابلیت را دارند که زیر پوشش صنایع بزرگتر قرار گیرند که واحدهای واجد شرایط شناسایی شده اند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد کوچک که بانک اطلاعاتی نیز از آنها تشکیل شده، قابلیت و پتانسیل اتصال به واحدهای بزرگ صنعتی را دارند.

عزالدینی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد واحدهای صنعتی استان یزد کوچک و متوسط هستند، افزود: واحدهای کوچک زیر ۵۰ نفر و واحدهای متوسط بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و واحدهای بزرگ برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فعالیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بیان کرد: این صندوق با هدف رفع مشکلات صنایع فعالیت خود را آغاز کرده و در صورتی که بانکها برای پذیرش وثیقه و ... مشکلاتی داشته باشند، این صندوق تا سقف ۳ میلیارد تومان از کسری را برای بازپرداخت وام تقبل می کند.

وی همچنین از برگزاری تورهای صنعتی در یزد خبر داد و یادآور شد: مدیران استان در تورهای خارج از استان نیز از واحدهای صنعتی سایر استانها بازدید می کنند.

عزالدینی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد واگذاری زمین در شهرک صنعتی یزد بیان کرد: قیمت گذاری زمین توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام می شود و به منظور شکل گیری صنایع در شهرک صنعتی، اراضی با نرخ های کمتر از نرخ مصوب نیز در اختیار صنعتگران قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد تصفیه خانه برای برخی از شرکت ها و نواحی صنعتی استان یزد گفت: این اقدام با هزینه های بالا انجام شده است اما متاسفانه برخی واحدها به دلیل نوع فعالیت خود، استانداردهای لازم را برای اتصال به شبکه فاضلاب ندارند و به صورت غیرمجاز، پساب خود را رهاسازی می کنند.

عزالدینی تصریح کرد: تلاش ما حفظ استانداردهای زیست محیطی در شهرک صنعتی است و در این مسیر همکاری های خوبی نیز با محیط زیست انجام شده و صنایع استان که در شهرکها و نواحی صنعتی مستقر هستند، به استانداردهای محیط زیست نزدیک شده اند و برخی نیز به طور کامل استانداردها را رعایت می کنند.

نظر شما