شناسهٔ خبر: 34744769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نوروزی در گفتگو با آنا:

واگذاری بی‌حساب و کتاب در سازمان خصوصی‌سازی/ برخورد با فساد موجب اعتماد مردم به دستگاه قضائی می‌شود

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازداشت عبدالله پوری‌حسینی گفت: در دوران آقای پوری‌حسینی، برخی از واگذاری‌ها در سازمان خصوصی‌سازی بی‌حساب و کتاب صورت می‌گرفت.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره بازداشت عبدالله پوری‌حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: در دوران ریاست پوری‌حسینی در سازمان خصوصی‌سازی واگذاری‌های خلاف قانونی صورت گرفت که در همان ایام برخی از نمایندگان مجلس نامه‌ای را خطاب به رئیس قوه قضائیه مبنی بر ورود جدی به موضوع واگذاری‌ها ارسال کردند.

وی ادامه داد: براساس گزارشات موجود، برخی از واگذاری‌ها به افرادی که صلاحیت خرید نداشتند صورت می‌گرفت و حتی برخی از این افراد در گذشته نیز تخلفات مالی داشتند. این موضوعات بود که سازمان بازرسی را مجبور کرد تا به موضوع واگذاری‌ها در سازمان خصوصی‌سازی ورود کند و ظهر چهارشنبه(23 مرداد ماه) عبدالله پوری‌حسینی به سازمان بازرسی کل کشور احضار شد و بعد از استعفا از ریاست سازمان خصوصی‌سازی از سوی دستگاه قضائی بازداشت شد.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً بعد از تکمیل گزارشات سازمان بازرسی درباره پرونده سازمان خصوصی‌سازی، دستگاه قضائی نیز مابقی پیگیری‌ها و تحقیقات را انجام خواهد داد.

نوروزی در ادامه عزم جدی قوه قضائیه در برخورد با فساد را تحسین کرد و افزود: همان‌طور که رئیس جدید قوه قضائیه در اولین اظهارنظرهایش درباره فساد اعلام کرده بود که در این مورد هیچ خط قرمزی وجود ندارد، این شعار را در عمل نیز شاهد هستیم و انصافاً قوه قضائیه در دوره تحول به دور از فشارها و جوسازی‌های رسانه‌ای برخورد با فساد را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: برخورد با فساد قطعاً موجب تقویت اعتماد مردم به دستگاه قضا و در نتیجه نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود و از طرفی همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا جلوی منشأ فساد گرفته شود تا ما با این حجم از فساد در کشور مواجه نباشیم، چراکه بروز فساد در کشور ما هرگز زیبنده کشوری که بر اساس قوانین اسلام پیش می‌رود نیست.

انتهای پیام/4110/

نظر شما