شناسهٔ خبر: 34744763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«بسکی» محیط‌زیست را بسترساز توسعه می‌دانست/ وصیت دکتر بسکی از قول دامادش

متولی موقوفات دکتر بسکی گفت: مرحوم دکتر غلامعلی بسکی به محیط زیست به عنوان هدف توسعه نگاه نمی‌کرد بلکه محیط زیست را بسترساز توسعه می‌دانست.

صاحب‌خبر -

خلیل فرشباف در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری فارس در شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: تاکید بر حفظ مبانی محیط زیست و رعایت ضرورت‌های محیط زیست و مقدم دانستن طبیعت بر هر چیز دیگر از جمله وصیت‌نامه مرحوم دکتر بسکی است.
وی تصریح کرد: مرحوم دکتر بسکی محیط زیست را هدف توسعه نمی‌دانست بلکه نگاه وی به محیط زیست به عنوان بستر توسعه بوده و توجه به منابع آب،خاک و مسائل این چنینی از تاکیدات همیشگی این مرحوم بود.
متولی موقوفات و داماد دکتر بسکی گفت: پدر طبیعت وصیت کرده تا بر مزار وی سنگ گذاشته نشود و گفته است من را از روییدن سبزه بر مزارم محروم نکنید و دو سطر شعر از مولانا که قید کرده بالای سر وی نصب شود.
وی ادامه داد: مرحوم بسکی به عنوان عارف در واقع به کائنات تعلق خاطر داشت و از این طریق جستجوگر خدا و حقیقت بود همچنین نگاه وی به طبیعت عرفانی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: امکانات مالی در طبیعت معطوف به مسائل محیط زیست بوده و در وصیتنامه وی هم قید شده ضمن اینکه بنده و خانواده دکتر در زمان حیات وی ادامه‌دهنده راهشان بودیم تلاش می‌کنیم که این راه را بعد از وی هم ادامه دهیم.
فرشباف درباره خاطرات خود با مرحوم بسکی گفت: لحظه لحظه زندگی با وی در حال حاضر برای خانواده و بنده خاطره شده اما خاطره‌ی که همیشه در ذهن بنده است مربوط به 40 سال گذشته است.
وی ادامه داد:  وقتی برای نخستین بار 40 سال پیش در کلبه وی در تنگراه رفتم در درب ورودی کلبه اشعاری از شاعر عارف «ابوالحسن خرقانی» مبنی بر اینکه «هر کس بر در خانه وارد شد نانش دهید و از ایمانش نپرسید» حک شده بود که نشان‌دهنده نگاه انسانی دکتر به همه مردم جهان است.
متولی موقوفات مرحوم دکتر بسکی خاطر نشان کرد: دکتر به انسان‌ها فراتر از ارزش‌های ظاهری نگاه داشت و این نگاه در همه مدت عمر وی مشاهده شده است و این نگاه سبب شده تا همواره بنده در حال بازسازی و آبدیت فکرم در زندگی نسبت به انسان‌ها باشم.

انتهای بیام/83002/

نظر شما