شناسهٔ خبر: 34744628 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

خنجر در غلاف عبدالسلام در دیدار با رهبر انقلاب نشانه چیست؟ + واکنش کاربران

کاربران شبکه های اجتماعی در جهان عرب به طور گسترده به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با هیات جنبش انصارالله یمن به ریاست محمد عبدالسلام پرداختند و از خونگرمی و دوستی متقابل دو طرف در این دیدار تمجید کردند.

صاحب‌خبر -

العالم - یمن

روز سه شنبه هیئت انصارالله پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که بازتاب گسترده ای در میان کاربران شبکه های اجتماعی داشت. یکی از موضوعاتی که در شبکه های مجازی داغ شده است تصویر این دیدار است.

بخوانید: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هیأتی از جنبش انصارالله یمن: با قدرت در مقابل توطئه سعودی ها و اماراتی ها برای تجزیه یمن بایستید

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن، در این دیدار با خنجر در غلاف که نماد مردانگی یمنی هاست، حاضر شد.

کاربران شبکه های اجتماعی چگونه به موضوع دیدار رهبری با سخنگوی جنبش انصارالله یمن پرداختند؟

کاربران و فعالان توییتر، به اظهارنظر درباره این دیدار و استقبال گرمی که رهبر انقلاب از هیات یمنی کرد، پرداختند. به نوشته کاربران شبکه های اجتماعی، این دیدار نشان دهنده میزان احترام و صمیمیت متقابل میان دو طرف است.

کاربران ، این دیدار با با دیداری که عبدربه منصور رئیس جمهوری مستعفی یمن و همراهانش با رهبران کشورهای متجاوز علیه یمن داشتند، مقایسه کردند.

حساب قاصف 2 در توییتر ، در توضیح تصویری که از رهبرانقلاب با محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله منتشر شده است، نوشت : تفاوت را در این تصویر میان رابطه مبتنی بر احترام متقابل و افتخار به هویت با رابطه وابستگی و مزدوری مشاهده کنید.

وی در ادامه نوشته است: استقبال شیخ العراده و برخی از شیوخ مأرب در نزد محمد بن زاید و میان استقبال آیت الله خامنه ای از محمد عبدالسلام را مقایسه کنید.

گفتنی است در دیدار شیوخ یمن با ولیعهد ابوظبی آنها خنجرهای خود را از غلاف خارج کردند، در سنت یمن خارج کردن خنجر از غلاف توهینی به مرد یمنی محسوب می شود، این در حالی است که عبدالسلام در دیدار با رهبر انقلاب با لباس کامل یمنی حاضر شد که نشان دهنده احترام متقابل دو کشور به سنت های همدیگر می باشد.

کاربر دیگری به نام "صالح ابوعزه" در صفحه توییتر خود نوشت: در زمانی که تصویری منتشر می شود که در آن اهانت بزرگی به عبدربه هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن می شود و وی در صندلی دیگری در کنار شاهزادگان سعودی می نشیند، رهبر معظم انقلاب اسلامی از رئیس هیات ملی یمنی و سخنگوی انصارالله با لباس و خنجر یمنی استقبال می کند.

وی افزود: ایران برای هم پیمانانش ارزش قائل است و آنها را تکریم می کند.

دراین رابطه، جبهه اطلاع رسانی در حساب تویتری خود به همین نام نوشت: وقتی که دراین دیدار که در آن آزادگی و قهرمانی و فتوت و شخصیت آزاد و غیروابسته را مشاهده می کنیم، امروزه حق داریم به این دیدار تاریخی بزرگ میان آیت الله خامنه ای و محمدعبدالسلام افتخار کنیم.

"محمد يحيى المنصور" نویسنده یمنی نیز دراین رابطه نوشت : دیدار رهبر انقلاب اسلامی ایران با "محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله یمن و همراهان وی، دارای مفاهیمی است ، اینکه آیت الله خامنه ای نامه ای را از طرف سيد عبد الملک بدر الدين الحوثی دریافت کرده است.

وی افزود: این دیدار، نشان دهنده ثبات موضع ایران در مخالفت با تجاوز به یمن به اشکال مختلف آن است.

این نویسنده در توئیت دیگری از موضع ایران در قبال وحدت یمن تمجید کرد و گفت : موضع ایران در برابر وحدت یمن، موضعی قابل تقدیر است که رهبر انقلاب در آن بر اهمیت وحدت یمن و لزوم حفظ آن تاکید کرده است ، این درحالیست که موضع عربستان سعودی و امارات، موضعی مبنی بر تلاش برای ایجاد تنش ها و مشکلات بیشتر در جنوب و شمال یمن اتخاذ کرده اند که دور از دستیابی به راه کار سیاسی است.

نظر شما